Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! Är ny här!
Har en "liten" kille på 3 månader och 9kg+ som vill titta frammåt men kissarpå sig av ren nervositet när han möter folk (kör ec). På höften går bra men jag skulle vilja ha lite mer rörelsefrihet... Då tänkte jag att ryggen vore bra men hur ska jag knyta? och är han tillräckigt stor/mogen för det?

Just nu har vi en mobywrap men vi ska skaffa en vävdlångsjal snart...

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Av emelie
:hello: Välkommen till Sjalbarn!

På ryggen kan man sätta bebisen när den är tillräckligt stabil i kroppen och tillräckligt stark i nacken för att orka.
och när man känner sig redo att knyta på ryggen själv.
Jag lyckades inte förrän O. var dryga året, men vi trivdes ifs bra med "magläget".
Användarens profilbild
Av Elin G
Kan han hålla huvudet själv är det nog inga problem. Det finns ju lite olika knytningar, jag föredrar omslutet då det ger bäst stöd för barnet. Annars är SHBC (sök på youtube) ett bra alternativ, men det ger lite sämre stöd i nacken. Ryggsäck är ju också ett alternativ.
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Okej! Tack! Ska försöka mig på något då, om jag vågar...
Av sjaltokan
Jag har inte knutit sonen på ryggen än tycker inte han är tillräckligt stadig för det men en vävd sjal är väl att rekomendera om du vill prova.
Av Aelia
Olika för alla, med Benjamin började vi inte med ryggbärning förrän han var ca 1 år. Men Alyssa som är mitt andra sjalbarn började åka mycket tidigare, hemma från ca 3 månader, ute till dagis och tillbaka från ca 6 månader
Av doc
Jag vågar inte bära på rygg... :? Med selen går det bra då är jag inte orolig men har svårt att knyta sjalen. Framförallt känns det lustigt att lyfta barnet över axeln. Är orolig att hon trillar. :oops:
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Tack igen för alla tankar och råd!

Jag såg den här knytningen, har någon provat?
http://www.abctidning.se/x0206v.html
självklart måste salen spridas ut mer (!) men det kanske känns lite säkrare att hänga över bebisen på ryggen på det sättet?
Användarens profilbild
Av zingo
Det finns bättre sätt! :) Som denna tex http://www.youtube.com/user/BitsForBairns
Användarens profilbild
Av LillensMamma
zingo skrev:Det finns bättre sätt! :) Som denna tex http://www.youtube.com/user/BitsForBairns
Tack! Den ska jag prova i morgon! Kändes som ett säkrare sätt att sätta upp lillen på ryggen! Synd att de hade klippt bort när tamparna skulle över baken och under benet men jag fattade sen!
Användarens profilbild
Av zingo
Det finns även en bra länk under rubriken VRIKKESIKKER här på knutinstuktioner!
Användarens profilbild
Av LillensMamma
zingo skrev:Det finns även en bra länk under rubriken VRIKKESIKKER här på knutinstuktioner!
:hopmad: Den går inte att se längre *snyft*

Men den andra som jag blev visad funkar! :D Men den töjde sig... Dumma moby :evil:
Användarens profilbild
Av zingo
LillensMamma skrev:
zingo skrev:Det finns även en bra länk under rubriken VRIKKESIKKER här på knutinstuktioner!

Men den andra som jag blev visad funkar! :D Men den töjde sig... Dumma moby :evil:
Jodå klicka på länken här så kommer den på klingande norska!
hela raden är länk
Användarens profilbild
Av Scharlott
zingo skrev:
LillensMamma skrev:

Jodå klicka på länken här så kommer den på klingande norska!
hela raden är länk
Suverän knytning 8)
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Den gillade jag (VIRKkESIKKER)! Men nu sitter jag fast framför You Tube- kommer inte ifrån :wink:

Men varför ser alla andras barns så lätta å smidiga ut? Min 3månades kille väger ju nästan 10pannor ju :shock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?