Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Ju fler sjalar jag ser och läser om, desto fler vill jag prova. Jag vet, sjaldjävulen kallas det visst... Just nu känner jag mig så sugen på en ny Didymos, jag tyckte ju om Iris mycket, hon har flyttat men en annan får gärna flytta in. Hoppediz verkar ju vara jättemysig, jag har aldrig känt på någon men känner behov av att äga en, NU! Sen är det ju dom där storkarna, en sån vill jag också klämma på. Varför kan jag inte bara hitta en massa pengar? Eller en massa sjalar?!
Användarens profilbild
Av melon
Välkommen hit :twisted:

Den tunna hoppedizen har motsvarat alla mina önskemål i en sjal. :heart: Det är svårt att säga vilken du skulle tycka bäst om, det måste du nog prova dig fram till. Har du varit på sjalträff? Där kan man oftast få se och prova många olika typer...
Användarens profilbild
Av november
melon skrev:Välkommen hit :twisted:

Den tunna hoppedizen har motsvarat alla mina önskemål i en sjal. :heart: Det är svårt att säga vilken du skulle tycka bäst om, det måste du nog prova dig fram till. Har du varit på sjalträff? Där kan man oftast få se och prova många olika typer...
Jag inser att jag måste på sjalträff igen, nu när jag har testat litegrann och vet lite mer. Första gången var det mest bara en massa tyg överallt :hide: och jag fattade inte riktigt vad som var vad.
Av doc
Jag förstår verkligen vad du känner! Vore så skönt med många olika sjalar. Fast om man är föräldraledig har man inte världens bästa ekonomi tyvärr. :?

Undrar hur folk gör, köper man begagnade sjalar eller sparar hellre till en ny?
Användarens profilbild
Av november
doc skrev:Jag förstår verkligen vad du känner! Vore så skönt med många olika sjalar. Fast om man är föräldraledig har man inte världens bästa ekonomi tyvärr. :?

Undrar hur folk gör, köper man begagnade sjalar eller sparar hellre till en ny?
Begagnade röstar jag för!
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Begagnade sjalar är faktiskt att föredra, mjuka och sköna redan från början! 8)

Den/de sjalar jag köpt nya har varit pga att den färgen inte funnits att få tag på begagnad + att då, för några år sedan var inte begagnat utbudet lika stort som det är idag så det fanns inte alltid något alternativ... men nu så finns det gott om fina begagnade sjalar! :-D
Av doc
Var ni nöjda med begagnade sjalar? Var de t. ex inte slitna? Hade ni möjlighet att titta innan köpet?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
doc skrev:Var ni nöjda med begagnade sjalar? Var de t. ex inte slitna? Hade ni möjlighet att titta innan köpet?
Hitills har de sjalar jag köpt beg. besvarat mina färväntningar! :-D

Det ska ju mycket till innan en vävd sjal blir rakt sliten så risken är ju inte så stor för att man får en sån sjal - men det är självklart bra att kolla av vilket skick sjalen är i, hur gammal den är och hur mycket den använts och tvättats på ett ungefär osv. så man får ett grepp om i vilket skick den är.

Sen kan det ju vara svårt om man som säljare av en redan tidigare beg. sjal aldrig sett den ny och ex. inte kan avgöra om den blivit lite blekt under årens lopp, eller att se alla eventuella små defekter så som ex. öglor som krupit upp ur väven (lätt hänt på ex. didy wellen-sjalar, men lika lätt att åtgärda genom att pillra tillbaka dem) så om man har möjlighet är det ju jättebra att få kika på sjalen innan köp, eller komma överens i förväg om att man kan låta köpet gå tillbaka om man inte är nöjd! :-D
Användarens profilbild
Av melon
doc skrev:Var ni nöjda med begagnade sjalar? Var de t. ex inte slitna? Hade ni möjlighet att titta innan köpet?
Det är svårt att slita på en sjal. Ofta är folk så rädda om dem här :heart: Bara en sjal av alla dem jag har köpt begagnade har jag sett varit sliten, men då omnämndes det i annonsen. Om man vill vara på den säkra sidan kan man ju köpa av någon som hängt här länge.

Eller så köper man på en sjalträff, eller av någon som bor nära.
Av doc
Tack för snabba svar. Det är en bra idé att köpa på sjalträff!

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?