Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yaaniz
Min pappas sambo ska sy en sjal i trico till mig. den kommer vara ca 5m lång och ca 70cm bred. Jag har en son på 6v som jag ska bära i denna sjal.

Men jag är totalt nybörjare på detta och har ingen som helt aning om hur man ska knyta eller vilken ställning bebisen ska ligga/sitta i.

Så hjälp mig gärna :)
Användarens profilbild
Av glis
Det går bra upprät från början. Jag vet att många vill ha benen innanför sjalen när de är sådär små, så att de verkligen ser ut som grodor, men jag hade benen utanför från början.

För min del tycker jag att sjalen är så bekväm för att man belastar så jämnt och fint, om jag bar i vagga skulle jag ju mista lite av poängen. Men å andra siden, med ett så litet barn gör det ju inte så mycket om det skulle bli lite snett. Det verkliga skälet till att jag inte provade vagga är att jag inte hade sett Edenbabys beskrivning så jag fattade inte hur det gick till. Dessutom sov min kis i grodposition på magen på vem som orkade hålla när han var mindre. Ojojoj vad tiden går...
:blahblah:
Användarens profilbild
Av tweed
Gör gärna sjalen lite smalare än 70cm, jag har en hemmasydd som är så bre och jag tycker att det är väl brett. Det blir för mycket tyg helt enkelt. Det kanske räcker att minska 5-10 cm, funderar själv på att göra det med min. Smala av ändarna också så blir det lättare att knyta.

När det gäller knytning så har jag haft min dotter, 5 v gammal i upprätt position sen vi kom hem från bb, det har funkat jättebra. Har aldrig heller provat vagga.
Användarens profilbild
Av melon
Min trikåsjal (mam eco) var 50 cm bred och det räcker bra till en nyfödis.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?