Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av fru sparv
Tack för länkarna Tina. Inspirerande iaf.
Då lutar du dig lite mindre framåt så att hon MÅSTE hålla i sig
Okej... men .... nån som varit med om/hört talas om att ett barn gjort sig illa någon gång? :hide:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Kan du inte be någon stå bredvid med en hjälpande hand redo?
Användarens profilbild
Av tinaw
fru sparv skrev:Tack för länkarna Tina. Inspirerande iaf.
Då lutar du dig lite mindre framåt så att hon MÅSTE hålla i sig
Okej... men .... nån som varit med om/hört talas om att ett barn gjort sig illa någon gång? :hide:
Japp. Men inte i sammanhanget ryggknyt :wink: (jo, jag har en skräckhistoria nånstans... rotar utan att hitta den... :? Den slutade iaff lyckligt!)

Allvarligt talat så kan man testa att knyta när man står på knä mitt i en dubbelsäng.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Vi övade i dubbelsängen så de gånger J nästan trillade eller vred iväg sig i sjalen landade hon säkert i sängen :) Med en massa övande så funkar det helt plötsligt :D
Sele funkar jättebra men sjalen är mysig på ryggen också. :)
Hoppas du får till det :tumsup:
Användarens profilbild
Av lillvilda
Nu har jag inte läst allt :oops: du kanske har en liten liten en men så här gör jag nu med min 1 åring. Då blev det genast enklare. jag har oxå svettast som en tok för att få upp min lillkille och har verkligen tvekat över om långsjal kanske är nått jag får spara till nästa barn och bara bära på magen. :?

http://youtube.com/watch?v=z5zqqwYTAF8

Jag har annars haft upp pojken först och sen försökt dra upp sjalen. Nu svänger jag upp honom med sjalen under armarna, sen drar ner tyget över rumpan och låser med att sätta sjaländarna mellan knäna och sen kan jag även dra upp över axlarna om jag vill. Men funkar bäst på större barn kanske. ska jag bära i omslut drar jag bara ner tyget under armarna efter att jag fått upp ungen och säkrar med en knut på bröstet. Jag är helt nybörjare på det här så jag borde inte ge råd egentligen, jag svettas som en gris varje gång jag ska ha upp honom :lol:
Användarens profilbild
Av emelie
Sele el MT på ryggen är både enklare o svalare.
Jag har burit i sjal på ryggen litegrann (som synes i el avataro :wink: ) men lilla barnet mitt glömde att utrusta sig med tålamod så sele/MT är enklare för samtliga inblandade.
Användarens profilbild
Av lillvilda
emelie skrev:Sele el MT på ryggen är både enklare o svalare.
Jag har burit i sjal på ryggen litegrann (som synes i el avataro :wink: ) men lilla barnet mitt glömde att utrusta sig med tålamod så sele/MT är enklare för samtliga inblandade.
Håller helt med att mei tai är enklare. Mei taien svingar vi upp vårt lilla spratteltroll på ryggen på nån sekund. Här hemma är problemet bara att jag hade en längtan efter att bära i långsjal vardera det egentligen var mer praktiskt lr inte. :wink: Det ser ju sååå mysigt ut! så därför har vi börjar tjura på med sjalen. Som mest blir väll knytningen sådär :lol: men vi tränar bara här hemma än så länge så jag behöver inte visa mig bland folk med mina taffliga knytningar :lol:
Av fru sparv
Tack alla snälla människor och bläckfiskar. Idag är bebis lite krasslig så vi har legat lågt med akrobatiken. Men jag lovar att rapportera eventuella framsteg...
Av sjaltokan
Hur går det för dig, tyvärr är det ju som med allt annat.. öva, öva, öva eller skita i allt och använda sele.. :lol:
Användarens profilbild
Av bani
Jag får ju inte ens upp barnet i sele jag. :roll:
Av doc
tinaw skrev:Har lagt upp ett gäng länkar till filmer på olika sätt att hysta upp barnet på ryggen på min bärblogg, http://baranara.blogspot.com/ (inte så aktiv blogg!)

Det här är den jag menar:
tinaw skrev:Lyft barnet med korsade armar tillsammans med sjalen (också en favorit)
http://youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk&feature=related

det var det vad jag letade efter! nu finns det hopp att jag också kommer att bära på rygg. :)
Av fru sparv
Hur går det för dig, tyvärr är det ju som med allt annat.. öva, öva, öva eller skita i allt och använda sele..
Tja... men mannens hjälp fick jag ju i alla fall ro att knyta färdigt. Men vidare bra blev det ändå inte. Det blir liksom löst och svajigt. Känns tyngre än med ergon. Men vi har inte försökt så många gånger. Kort stubin... :oops:
Användarens profilbild
Av idamlolsson
Jag har precis börjat få till omslutet kryss på ryggen riktigt bra med min 9-månder gamla flicka. När jag ska sätta upp henne så ställer/sätter jag henne framför mig, breder ut sjalen över hennes rygg, tar tag under hennes armhålor (med sjalen oxå i greppet) och lyfter henne rakt upp över huvudet och sänker ner henne till lämplig höjd på ryggen. Då ligger sjalen helt rätt och sen är det bara att dra och knyta...
Än så länge är det ett väldigt smidigt sätt att få upp henne, även om hon inte alls håller i sig. Har försökt svinga över axeln, men trasslar alltid in mig i allt tyg då.

Ingrid på Babydesign visade mig denna variant. (Och de första gångerna stod jag med ryggen mot en en mjuk soffa för att känna mig lite tryggare...)
Användarens profilbild
Av Smultron-smulan
Självklart :duh: så gör man ju! Höll på å bli galen av allt tyg som snodde sig vid svinget!!!!!!!!! :hopmad: Har typ bara 5 meters. Stackars barn då får vi öva idag igen. Jag som precis hade gett upp. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?