Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Häjk
Jaaa, man är ju lite sugen på en fin Zara :hide: , men hur är den jämfört med tex Easycare i fråga om tjocklek/tunnhet och i fråga om stretchighet?

Fyll gärna på med fakta/jämförelser mellan Zara och andra sjalar. :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ellevill är smalare på bredden än easyn. Vad jag kommer ihåg så var min EC lagun tjockare än ellevillen är.
:hmm: så svårt det blev att svara, Easyn flyttade för nästan 4 månader sen och ellevill kom i veckan :lol:
Jag gillar mönster som inte är raka ränder, gillar också avsmalnade ändar (och dom är långa på zaran)
upplever både zaran och easyn som lättknutna och gosiga (easyn var beg och zaran helt ny) Tyget stretchar bra i zaran, men om det är som easyn kan jag inte komma ihåg :P
Mycket skön att knyta är den i allafall :D

Nu blev du mycket klokare av mitt svammel va? 8) :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Häjk
Alla svar är bra svar :lol: Och man blev ju inte avskräckt direkt :oops: :wink:

Ok, en fråga om ändarna och längden. Mäter dom längden inkl båda ändarna eller inkl en sida eller exkl ändarna?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tror dom mäter ena långsidan. Verkar vara det som stämmer bäst med måttet när jag mäter den mot mina didysar :) (måttbandet har gömt sig, J har lekt med det :) )
Användarens profilbild
Av Häjk
Tack! Allt pekar ju bara åt ett håll ... :floet2:
Användarens profilbild
Av zero.sara
:Hahaa: undrar just vilket :roll: :wink:

Nej, det är inte sant sjal :twisted: bor inte hos mig på heltid, bara ibland :wink:
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Jag undrar om du tycker att den är smal? På Tettintill verkar det som om många tyckte det var svårt att knyta ryggsäck pga bredden, särskilt efter tvätt. Vad tycker du?
Användarens profilbild
Av zero.sara
smedsboemma skrev:Jag undrar om du tycker att den är smal? På Tettintill verkar det som om många tyckte det var svårt att knyta ryggsäck pga bredden, särskilt efter tvätt. Vad tycker du?
Dels har jag inte tvättat den än och dels knyter jag knappt ryggsäck så den frågan kan jag inte svara på :wink:
Men redan nu är den ju ca 5cm smalare än diddysarna
Användarens profilbild
Av Scharlott
smedsboemma skrev:Jag undrar om du tycker att den är smal? På Tettintill verkar det som om många tyckte det var svårt att knyta ryggsäck pga bredden, särskilt efter tvätt. Vad tycker du?
Angående ryggsäcksknyt så kan man generellt säga att det är lättare att knyta ryggsäck med en bred bärsjal. Vill man kunna täcka in hela barnet helt och hållet i bärsjalen och har ett större sjalbarn behöver man också en bred bärsjal. Men för övrigt går det bra att knyta ryggsäck med en smalare bärsjal.

En del vill ha mycket tyg att svepa in både sig och barnet i, medan andra lätt känner sig varma och instängda i för mycket tyg och därför vill ha så lite tyg som möjligt. Det torde med andra ord vara en smaksak, som så mycket annat med bärsjalar :wink:

Det går mycket bra att bära i ryggsäck med Ellevill Zara :D Se Zara Purple på bilden nedan.

Bild
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för svaret Scharlott!
Jag knyter med lätthet upp lillpyret i gåsen jag köpte av dig i maj. Den mätte jag till 60 cm i sträckt tillstånd. Är ellevill lika bred? Didymos wellen har jag också och den är 65 cm.
Nu är Pyret 11 månader och jag har just börjat att bära på ryggen. Tror du att en ellevill skulle funka i alla fall till 2-årsåldern, eller? Jag förstår att det är personligt, men i alla fall... :roll: Det är ju så skönt med svar, vet du! :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag knyter omslutet på ryggen med den och där sitter J (14,5 månad) jättebra :)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
zero.sara skrev:Jag knyter omslutet på ryggen med den och där sitter J (14,5 månad) jättebra :)
Tack för svaret! Jag brukar mest använda rygsäck eftersom jag tycker att det är skönare. Men annars kan jag ju knyta omslutet, för jag kan tänka mig att det är lättare att få bredden att räcka till då.
Användarens profilbild
Av Scharlott
smedsboemma skrev:Tack för svaret Scharlott!
Jag knyter med lätthet upp lillpyret i gåsen jag köpte av dig i maj. Den mätte jag till 60 cm i sträckt tillstånd. Är ellevill lika bred? Didymos wellen har jag också och den är 65 cm.
Nu är Pyret 11 månader och jag har just börjat att bära på ryggen. Tror du att en ellevill skulle funka i alla fall till 2-årsåldern, eller? Jag förstår att det är personligt, men i alla fall... :roll: Det är ju så skönt med svar, vet du! :wink:
Klart du skall fråga :wink: :D

Ellevill Zara är ungefär lika bred som gauzen. Den Ellevill Zara jag har här är 62 cm, men då är den i och för sig inte tvättad ännu. Den förväntas (enligt tillverkaren) krympa upp till 1-2 cm på bredden. Så efter tvätt borde den bli ca 60 cm bred. Återkommer om detta så snart jag tvättat bärsjalen :wink:

Angående ryggknyt så har jag inte haft chansen att testa ryggsäck "på riktigt" ännu. Men jag skall kolla med Jesper (fyller 3 år i augusti) om han vill "hjälpa mig lite", om inte förr så på sjalträffen jag skall på nu på fredag. Tänkte jag kunde snabbt testa ryggsäck, bara jag får övertalat honom... så vet vi lite mer hur bra just ryggsäck funkar med ett större sjalbarn 8)
smedsboemma skrev:
zero.sara skrev:Jag knyter omslutet på ryggen med den och där sitter J (14,5 månad) jättebra :)
Tack för svaret! Jag brukar mest använda rygsäck eftersom jag tycker att det är skönare. Men annars kan jag ju knyta omslutet, för jag kan tänka mig att det är lättare att få bredden att räcka till då.
Omslutet kryss på ryggen fungerar fintfint. En annan knytning som jag även skulle vilja tipsa om är Vrikkesikker (som visas i videolänken med en Ellevill Zara 8) ).
Användarens profilbild
Av mari_tres
Frågar här i den här tråden jag också...

Hur är det med sneddningen av ändarna? De är rätt så långa har jag förstått det som, men är de lika långa som ex ACS? Jag gillar ju EC som har raka ändar, och ACS är alldeles för lång sneddning för mig. :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
mari_tres skrev:Hur är det med sneddningen av ändarna? De är rätt så långa har jag förstått det som, men är de lika långa som ex ACS? Jag gillar ju EC som har raka ändar, och ACS är alldeles för lång sneddning för mig. :roll:
Nu har jag mätt lite :lol:
Ellevill Zara otvättad är ca 57 cm en snedskuren ände.
Motsvarande mått för Amazonas Carry Sling är ca 72 cm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?