Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tiaramoll
Har en vacker morgaine.
Blev lite besviken på ändarna...
Den ena änden har en ficka, är alla dessa vackra sjalar sydda så?

Vad fyller fickan för funktion? Jag fick ju med en matchande förvaringspåse.
Av FiaLisa
Min är också sådan och jag tycker inte heller att fickan fyller någon funktion... men jag lade faktiskt mina nycklar där häromdagen när jag behövde få fria händer och inte hade några andra fickor.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min hade också ficka, tror att alla BBB har det :)
Användarens profilbild
Av milimani
Min har inte en ficka.
Av FiaLisa
milimani skrev:Min har inte en ficka.
:shock: Är inte ena änden ihopsydd? Den är alltså helt slät?
Användarens profilbild
Av lillvilda
Min har oxå en ficka. Jag tycker dom är så onödiga det är som på min ringo ringsjal. Bara bökigt tycker jag. Jag funderar faktiskt på att korta av min sjal och klippa bort fickan, minskar ju värdet på sjalen men.
Användarens profilbild
Av zero.sara
lillvilda skrev:Min har oxå en ficka. Jag tycker dom är så onödiga det är som på min ringo ringsjal. Bara bökigt tycker jag. Jag funderar faktiskt på att korta av min sjal och klippa bort fickan, minskar ju värdet på sjalen men.
Sprätta upp sömmen istället så går det ju att sy ihop den igen om nästa ägare vill ha en ficka och sjalen blir inte kortare :wink:
Användarens profilbild
Av milimani
FiaLisa skrev:
milimani skrev:Min har inte en ficka.
:shock: Är inte ena änden ihopsydd? Den är alltså helt slät?
:oops: Upptäckte att den hade en... konstigt att jag inte märkt det när jag hållit på att fläta den så mycket...Med andra ord stör den mig inte.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag har inte heller förstått funktionen med ficka på sjal. Jag vill inte ha tunga grejer (typ nycklar eller mobil) hängande och dinglande så att de slår mig på benen. Jag lägger dem hellre i byxfickan i så fall.
På sele däremot är ficka superbra, men då sitter den ju på barnets rygg och sitter "fast" så att säga.
Användarens profilbild
Av lillvilda
zero.sara skrev:
lillvilda skrev:Min har oxå en ficka. Jag tycker dom är så onödiga det är som på min ringo ringsjal. Bara bökigt tycker jag. Jag funderar faktiskt på att korta av min sjal och klippa bort fickan, minskar ju värdet på sjalen men.
Sprätta upp sömmen istället så går det ju att sy ihop den igen om nästa ägare vill ha en ficka och sjalen blir inte kortare :wink:
jag har funderat på det men är inte sjalen rätt lång...jag menar fickan går den inte utöver sjalens mått. jag är iför sig rätt kort men jag tycker att min sjal är lite lång jag skulle nog ha haft en kortare.

En undring till..har BBB en mitt markering? det sitter en lapp nästan mitt på sjalen men den är inte mitt på.. sak den vara det lr räknas den som mitt på om man inte räknar med fickan? Hur är det på era.
Användarens profilbild
Av milimani
lillvilda skrev:
zero.sara skrev:
jag har funderat på det men är inte sjalen rätt lång...jag menar fickan går den inte utöver sjalens mått. jag är iför sig rätt kort men jag tycker att min sjal är lite lång jag skulle nog ha haft en kortare.

En undring till..har BBB en mitt markering? det sitter en lapp nästan mitt på sjalen men den är inte mitt på.. sak den vara det lr räknas den som mitt på om man inte räknar med fickan? Hur är det på era.
Men om du sprättar fickan blir inte sjalen längre utan bredare. Tyget är vikt på mitten och ihopsydd till en ficka.
Användarens profilbild
Av lillvilda
milimani skrev:
lillvilda skrev:
zero.sara skrev:

Men om du sprättar fickan blir inte sjalen längre utan bredare. Tyget är vikt på mitten och ihopsydd till en ficka.

ja fickan har jag redan sprättat så båda kanterna är lika breda nu men jag köpte en sjal som är 4,5 meter men jag misstänker att räknar man in den biten som var sydd till ficka oxå så är den en del längre. Jag tänkte mig att den skulle vara 4,5 meter allt som allt men det tror jag inte den är. Nu får jag en del svans över på omslutet kryss lr vad det heter å då är jag ändå höggravid så jag får kanske ta bort en bit sen. Jag skulle nog haft en kortare sjal.
Av eamane
Alla Bali Breeze har väl ficka? Jag tycker den är superbra till att bara stoppa en bilnyckel och mobil i när man springer in i affären eller så... Plånboken får ju oxå plats!
Av Tiaramoll
Min BBB är ju bara ca 4,1 m , så det blir inga ändar. Jag ogillar ändå ändar så för mig är fickan onödigt, tycker det "knölar" sig vid knuten.
Användarens profilbild
Av mimpen
Igår upptäckte jag att det var rätt smidigt att använda fickan till att knöla ner SJALEN i när man inte använder den. Det blev ett fint litet paket som var lätt att hålla ordning på...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?