Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ok, Axel & Ida-bärstolen känns inte så jättebra. Jag tror jag ska försöka prova några andra modeller för bärstol verkar def vara Agnes grej :vågen:

Utsidan är ju stendött, jag är otålig och vill ha snabba svar så jag gör ett nytt försök här även om det kanske inte är rätt forum :wink:

Jag har förstått att det finns stolar med fasta bärsystem (heter det så?) och med ställbara. Om jag är 160 cm och har kort rygg och min man är 190 cm och har lång rygg är det väl rimligt att vi borde satsa på en stol med ställbart system?

Ge mig all info ni har!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vet du om alla MacPacs bärstolar är ställbara? De har en halvsvindyr sak som heter Koala. Verkar vara mer utflyktsstol än de andra.
Användarens profilbild
Av Jolin
så här ser våran ut, ställ bar längd på rygg och massa andra ställen.
Dyr men skön at bära i för båda mig och sambon

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
LillGrodan - Hur stora är ni?

Hur pass mjuka axelband har LittleLife och MacPac?
Användarens profilbild
Av Jolin
sambon är väl ca185 och jag 163, jag tror inte att vi maxar ut inställningarna när vi ställer om den. Axelbanden är vadderade som på en stor ryggsäck typ tågluffar variant.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vilken modell är det ni har? Det låter ju som om det kunde vara något. De hade ju några olika modeller. Den dyraste är nog lite för dyr för oss, men de enklare var ju ändå ok i pris.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och hur sitter förresten barnet i MacPac resp Little Life?
Är det smal sits á la BB? I en tråd på Utsidan var det någon som skrev att MacPacs sits var mer som ett "säte", jag fattade det som att den var lite bredare och bekvämare.
Användarens profilbild
Av Jolin
Det är en cross country, har en section för lite käk eller sköt grejer med, regn skydd och nack krage. Har iof tänkt sälja den nu för att finansiera fler sjalar till ny bebisen som är på väg :P
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nolina skrev:
Knyttet & K skrev:Vet du om alla MacPacs bärstolar är ställbara? De har en halvsvindyr sak som heter Koala. Verkar vara mer utflyktsstol än de andra.
r

Jo, alla är ställbara, den är billigare för att den är mindre tror jag, de sålde alla på addnature förrut, men såg att de bara sålde den dyraste nu.

Sätet höjdjusterar man och det är avsmalnande utåt, en treåring sitter inte i grodposition, men en bebis sitter bra, jag har fotat den, ska bara minnas mitt lösen till photobucket och ladda in bilderna på datorn.
Det låter ju jättebra. Tror du att de bärstolarna passar till någon som är kort? Visst är du och din man rätt långa båda två?
Användarens profilbild
Av Jolin
sitsen är ju avsmalnande men ändå ganska bred tycker jag, och den har stöd åt fötter så det blir groda, de kan ju hänga med benen om de vill men jag brukar sätta up dem och hon tar inte ned dem.

Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Jolin
ja längre ned på sidan finns 2 gummi öglor för fötterna på längre barn, mitt barn har inte så långa ben än :-)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nu puffar den här tråden för jag börjar känna mig desperaaaaaat!!!!

Vi var och provade bärstolar idag och det var ingen som passade. Vi testade Vaude, McKinley och BabyTravel. De två senaste var för stora för Agnes, den senaste för stor även för mig och för liten för maken. Den hade dock axelband som inte gjorde ont på mina axlar. Agnes satt bra i Vaudes stolar. Jolly Comforten vägde ett ton. Swingen var mycket bättre, men jag fick ont av de hårda axelbanden, storleken var svår att ställa in och midjebältet var så hårt att det inte gick att få att sitta åt om höften. Det liksom glipade i överkant.

Nolina & LillGrodan - Är det någon av er som testat Vaudes stolar? Hur hårda axelband har MacPac och LittleLife i jämförelse?

Jag känner mig mest sugen på en MacPac, men det känns som väldigt mycket pengar för att beställa en om den inte passar. Barnet ser ut att sitta bäst i den tycker jag. Blä för att det är så uselt utbud här i stan. Förutom de vi provade idag finns Norröna (som jag har förstått passar bra på långa personer), Everest och Phil & Teds. Åh, jag vill bara grina. Som det är nu vill jag inte åka iväg någonstans med barnen för det är så jobbigt, och jag har spänningshuvudvärk nästan varje dag för att jag har så ont i axlarna av allt kånkande. :cry:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?