Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
Hej alla! Nu har äntligen vår lille kille kommit. Den 16/9 tittade han ut genom ett hål på mammans mage =) Han gillar att bli buren min Ville men _inte_ i sjalen!!! Har en ringsjal som jag har provat att bära honom i men han protesterar vilt hur jag än har honom i den. Jag tror att han tycker att det blir för tight inopå och för hårt intill. Däremot ska han helst ligga på min arm och komma, nästan i sittande ställning men det går ju inte så länge till. Han väger redan 4500g!!

ska jag inte kunna bära min lillkille? Någon som vet på råd?

/Tiz
Användarens profilbild
Av Kes
Grattis till lillkillen!

Jag hade också problem med sjal och min dotter när hon var ett par veckor gammal. Försökte ha henne i vagga mha bärabarn-sjalen, men det gick inte. Hon låg helt enkelt inte bra och jag var ovan. Så jag skaffade en Storchenwiege och där kom hon till ro första gången jag knöt trots att det inte blev en helt bra knytning.

Mitt råd är att skaffa en lång knytsjal. Vävd eller mjukare elastisk? Om det tvistar de lärde, jag vill ha båda :wink: .

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kes
Grattis till lillkillen!

Jag hade också problem med sjal och min dotter när hon var ett par veckor gammal. Försökte ha henne i vagga mha bärabarn-sjalen, men det gick inte. Hon låg helt enkelt inte bra och jag var ovan. Så jag skaffade en Storchenwiege och där kom hon till ro första gången jag knöt trots att det inte blev en helt bra knytning.

Mitt råd är att skaffa en lång knytsjal. Vävd eller mjukare elastisk? Om det tvistar de lärde, jag vill ha båda :wink: .

Lycka till!
Av gocka
Grattis först och främst :D

Skaffa en lånsjal. Frågan är om du inte ska ha en vävd sjal på en gång.

Min Malin vägrade ligga i "vagga" redan från början. Hon har suttit i omslutet kors sedan hon var några dagar gammal och i den knutningen kan hon sova i timmar. Jag har en Moby Wrap (trikåsjal) och jag funderar nu på att skaffa en vävd sjal. Malin väger snart 5 kg och hon är väldigt stark i armar och nacke. När hon stökar tycker jag att det känns lite ostadigt med Mobyn, men jag inbillar mig mig att det skulle kännas bättre med en vävd sjal.

Eftersom din kille väger så mycket redan dröjer det nog inte länge innan du vill ha honom på ryggen och jag skulle då inte våga he Malin på ryggen med en trikåsjal.

Spara dock ringsjalen. Förr eller senare blir han ju så stadig så att du kan bära honom på höften och då kommer du nog ha nytta av den.
/Gocka
Av Marika
Prova att ha den lilla i upprätt läge. Min lilla Svea ville aldrig ligga ner på armen el liknande mer än när jag ammade. Eftersom jag var nybörjare som du och hade ingen att fråga tänkte jag helt enkelt så här .
Om hon ändå vill ligga upprätt mellan brösten så borde det inte vara någon skillnad om jag har sjalen om. Så jag helt sonika lät henne glida ner i sjalen mage mot mage. Min första sjal var en Bära Barn. I början hade jag för löst knutet men fick till det bättre med tiden. Men eftersom du har en rinsjal så kan du ju justera när barnet ligger i.

Men helt klar är att en långsjal är super att bära i. Jag har använt alla mina (vävd lång, trikå lång, kort vävd och ringsjal) olika mycket under olika perioder. Just nu tycker jag ringsjalen är super då Svea är en tjej som gillar att springa runt och jagkan då enkelt lyfta i och ur henne!

Grattis och lycka till!
Användarens profilbild
Av tinaw
Sedan är det ju en vanesak med sjalen också. Alla bebisar är inte totalförtjusta första gången i sjalen. Kanske kan du försöka bära honom på armen som han gillar, men "i sjalen", med sjalen mellan din arm och honom, ev också över axeln.

Många bebisar föredrar en mer upprätt ställning. Mage mot mage, som Marika också skrev om, brukar vara populärt. Ett trick är att ha honom naken i sjalen (eller med bara blöja) och att du själv tar av din tröja så att ni får hudkontakt. Det brukar bebisarna gilla, fast ibland kommer de förstås på hur nära det är till bröstet, då kan det blir otåligt att bara sitta i sjalen och känna matlukten och inte få smaka :). Kanske prova att amma/flaskmata i sjalen, så att det blir positiva saker förknippade med den.

Sedan är det de "vanliga" råden: se till att lillen är mätt o pigg o torr o allt det där innan ni sjalar (OK, lättare sagt än gjort att tajma allt på en gång :wink: ), rör på dig så fort som möjligt när han kommit i sjalen (promenader kan göra underverk!) osv. Och ge det lite tid, man behöver känna in sig lite innan man får till det riktigt, det gäller både barn och bärare.

Justja, GRATTIS också!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?