Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
Då testar jag på två sätt (kan ni meddela mig om det första funkar?):

Test nummer ett:
Här är bilden

Test nummer två:
Och här är min blogg...
Användarens profilbild
Av Vida
Norkis: Jag vet att du säkert är påväg till BB nu eftersom du ju ska föda innan onsdagen är till ända ;) Men OM du är kvar hemma - hur sydde du ihop väskans olika delar? Har du gjort med bara raksöm?

Och så samma fråga till Esarina - hur gjorde du - är det raksöm bara?
Av surftrollet
Apelsin skrev:
NeaVida skrev:Norkis: Jag vet att du säkert är påväg till BB nu eftersom du ju ska föda innan onsdagen är till ända ;) Men OM du är kvar hemma - hur sydde du ihop väskans olika delar? Har du gjort med bara raksöm?

Och så samma fråga till Esarina - hur gjorde du - är det raksöm bara?
om du går med p att jag svarar :wink: så ja, bara raksöm, jag vek kanten på bandet och nålade runt framsidan, nålade kanterna likadant, sdde och sedan nålade jag fast bakstycket.
Precis, själva sömmen blir inte lika utsatt när man viker tygkanterna också.
Användarens profilbild
Av Cillan
Oj vilken smart väska!!

Å jag som inte är så bra på att sy sånt och dessutom har jag ingen symaskin längre. Finns det ingenstans man kan köpa dem till en billig penning.

Ni som är så duktiga på att sy skulle ju kunna starta försäljning med dessa smarta väskor, om bara tiden hade funnits (för jag kan tänka mig att den inte räcker till ibland). Jag som alltid drömt om att ha en axelremsväska som går att göra om till ryggsäck när det blir tröttsamt att bära den som axelremsväska.
Användarens profilbild
Av Asia
Jag orkar inte läsa hela tråden. Vad ska man ha för slags tyg?
Av surftrollet
Man kan köpa dem hos onbag.co.uk till ett fullt rimligt pris med tanke på den tid som går åt för att göra dem. Det vore väldigt ojust mot henne som utvecklat väskan och gratis delar med sig av mönstret, om andra skulle börja tillverka dem till försäljning. Om man bara skulle ta mönstret rakt av är det inte heller lagligt. ;)
Användarens profilbild
Av Asia
esarina skrev:Man kan köpa dem hos onbag.co.uk till ett fullt rimligt pris med tanke på den tid som går åt för att göra dem. Det vore väldigt ojust mot henne som utvecklat väskan och gratis delar med sig av mönstret, om andra skulle börja tillverka dem till försäljning. Om man bara skulle ta mönstret rakt av är det inte heller lagligt. ;)
Ah, tack!
Av surftrollet
Asia skrev:Jag orkar inte läsa hela tråden. Vad ska man ha för slags tyg?
Medium weight cotton drill = vanlig bomullstwill, är originalet sytt i. Jag och några andra här har använt lenda från IKEA.
Användarens profilbild
Av Cillan
esarina skrev:Man kan köpa dem hos onbag.co.uk till ett fullt rimligt pris med tanke på den tid som går åt för att göra dem. Det vore väldigt ojust mot henne som utvecklat väskan och gratis delar med sig av mönstret, om andra skulle börja tillverka dem till försäljning. Om man bara skulle ta mönstret rakt av är det inte heller lagligt. ;)
Å jag är nog lite blind. Kikade på sidan men hittade inte riktigt att man kan köpa dem där, tur att det går att fråga. När jag kikade lite till hittade jag. Det är tydligen kö. Är det någon som vet vad priserna bli i svenska kronor?
Användarens profilbild
Av Siena
Cillan skrev:
Å jag är nog lite blind. Kikade på sidan men hittade inte riktigt att man kan köpa dem där, tur att det går att fråga. När jag kikade lite till hittade jag. Det är tydligen kö. Är det någon som vet vad priserna bli i svenska kronor?
Priset om du vill ha en fodrad väska blir ca 670:- (£55)+frakt.
Användarens profilbild
Av melon
NeaVida skrev:Då testar jag på två sätt (kan ni meddela mig om det första funkar?):

Test nummer ett:
Här är bilden

Test nummer två:
Och här är min blogg...
Nu ser jag! Vilka fina färger!!! :tumup:
Användarens profilbild
Av Cillan
Siena skrev:
Cillan skrev:
Jaha oj det var lite dyrare än vad jag trodde. Hmm tänk om man var lite händig för en gångs skull och kunde sy nåt själv.
Av Summer@work
Cillan skrev:
Siena skrev:
Cillan skrev:
Jaha oj det var lite dyrare än vad jag trodde. Hmm tänk om man var lite händig för en gångs skull och kunde sy nåt själv.
Jag tycker inte det låter så dyrt. Hon använder antagligen ett väldigt fint tyg och har sytt massor av väskor så den kommer bli mycket finare än om man sytt den själv. Sedan är det ju rätt mycket jobb att sy väskan också.
Användarens profilbild
Av Cillan
Summer@work skrev:
Cillan skrev:
Siena skrev:
Cillan skrev:
Jag tycker inte det låter så dyrt. Hon använder antagligen ett väldigt fint tyg och har sytt massor av väskor så den kommer bli mycket finare än om man sytt den själv. Sedan är det ju rätt mycket jobb att sy väskan också.
Jo, det är sant att det är. Den var ju sannerligen väldigt praktisk. Jag har inte riktigt fattat skillnaden på den vanliga och den som heter baby. Har jag fattat rätt att baby är lite enklare och lite mindre i storlek? Vilken är mest praktisk då?
Användarens profilbild
Av Vida
Hon använder fodertyg på insidan och även på axelbanden...
Jag har funderat på det - blir det inte väldigt slinkyslinky?

Jag har en MT med en panel i thaisiden och axelbanden glider liksom över panelen och vägrar stann utbredda över gumpen på dottern - så vi har helt enkelt fått sluta använda den med panelen utåt.

Borde det inte bli lite samma effekt med axelbanden på väskan om det är slinkyslinky tyg mot jackan/axlarna/barnet - att den liksom halkar runt och inte ligger still...

:hmm:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?