Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Hurdan är den? De är ju väldigt billiga, vad är det för material? Hur lång vävd sjal behöver man om man är 160 lång och väger strax under 60 kg? För att klara de mest använda knytningarna, alltså. Är ny på det här så jag vet inte vilka knytningar man behöver klara.

Om det är någon som har live-bilder på olika rebozos så tittar jag gärna.
Vet inte om detta är rätt forum för denna fråga, men jag testar här iaf.
Senast redigerad av tweed den lör jun 21, 2008 12:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av MilanE
De två jag haft (en långsjal o en ring) har varit väldigt olika i materialet. Långrebozon var jättemjuk o gosig, mkt lättknytt. Ringrebozon är strävare men känns lite stadigare. Kan nog variera ganska mkt.

Här är vi i "lila faran"

Bild
Användarens profilbild
Av november
Jag tycker min rebozo är lättknuten och mjuk. Nackdelen är att den är lite ömtålig i tyget. Har fått flera "maskor" då jag fastnat i det ena och andra. Men den är billig och värd att testas! Min är 4.7 m lång och jag är 176 cm och 65 kg.
Användarens profilbild
Av tweed
Tack för snabba svar, fler?
Av Virriga familjen
Har två stycken lång rebozos och de är 4,5m lång och jag fixar nog alla knytningar med dem och jag är strax över 170cm lång och väger strax under 70kg. Men de är väldigt olika, en är len och smal och den andra är lite strävare och väldigt bred så jag viker den dubbel i vissa knytningar.

Jag tycker aboslut att det är en sjal som är värd att prova. Den är ju rätt så sval i sommarvärmen också. Och priset är ju väldigt bra.[/img]
Av Virriga familjen
Jag skulle ju lägga en en bild också. På den smalare!
Bild
Användarens profilbild
Av verre
jag ska lägga in en på min specialare..

den är "sommarvävd" och avlastar inte helt perfekt, men det uppvägs av att den är så tunn och luftig.. 100% bomull
Användarens profilbild
Av tweed
tack för de fina bilderna!
Verre: vad är det för special? Är det att det är bomull? Det verkar som om de brukar vara i annat material, eller? vad isf? Går de att färga? Jag är ingen färgmänniska direkt och de lite diskretare verkar ju vara enfärgade och dessutom ganska ovanliga. Jag vill gärna ha ränder men inte i allaregnbågens färger, även om jag tycker att det ärjättesnyggt på er.
Användarens profilbild
Av tweed
Är de gjorda av acryl?
Jag har mailat lite frågor till emma, hoppas att jag får svar snart, så länge tar jag gärna emot synpunkter och bilder i den här tråden. Det verkar som om många färger är slut just nu, det finns inte så mycket kvar att välja på, hur ofta brukar det komma in nytt? Nån som vet?
Användarens profilbild
Av verre
jag har kollat, min är i 100% bomull..
Användarens profilbild
Av verre
här är en bild på MIN MORMOR när hon för första gången sjalar. Inte världens bästa knyt, adrian var inte precis på det mäst strålande humöret så knyten blev därefter, GAMELMORMOR var dock glad över att få prova att sjala..

Bild

tittar ni på adrians ben så ser ni hur tunn den är.. hans ben lyser igenom.
Bild
Användarens profilbild
Av MilanE
verre skrev:här är en bild på MIN MORMOR när hon för första gången sjalar. Inte världens bästa knyt, adrian var inte precis på det mäst strålande humöret så knyten blev därefter, GAMELMORMOR var dock glad över att få prova att sjala..

Bild

tittar ni på adrians ben så ser ni hur tunn den är.. hans ben lyser igenom.
Bild
Kul att gammelmormor ville prova!
En sån varmkorvströja har en av mina killar också :D
Av Virriga familjen
Har kollat och mina Rebozo är också av 100% bomull!!! Men det är ganska kraftig bomull och den ena är mera glatt och tunn, den andra är mera sträv och tjockare. Så det kan du ju kanske önska hur du vill ha det då du beställer. Emma borde ju kunna känna efter och hitta någon som kan passa dig. :)
Användarens profilbild
Av tweed
Har ni köpt era som är 100% bomull av Emma då? Jag fick svaret att alla deras är 50/50 Bomull Polyester. Jag kommer nog att beställa en ändå, men har väldigt svårt att bestämma mig för färg. Nu går det inte att komma in på hemsidan heller, så jag kan inte sitta och våndas och välja heller...
Kommer inte ihåg blogspotadressen, den kanske funkar? Någon som kan den?

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?