Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
Ser ni den här bilden?
Bild

Jag har alltså sytt själva väskan i ett enda stycke (fram, botten, bak, och lock). Jag har sedan tagit två axelband (1.40 meter vardera eftersom ajg använde stuvbitar) och fållat dessa (väldigt dåligt). Sedan har jag sytt på dem på väskan enligt första delen på bilden, och samtidigt sytt in öglan, som då alltså inte har någon lite ficka att gömma sig i.
På sista delen av bilden ser man att en enkelsöm är en väldigt kass lösning på att få väskan att hålla ihop, eftersom sömmen spruckit. Hm. Ska fundera på hur man kan göra - tar tacksamt emot tips!
Av surftrollet
Vad läckert med det gula fodret och stickningarna!
Användarens profilbild
Av sus
esarina skrev:
sus skrev:Gud så bra med ett svenskt mönster, kanske kanske kan jag ta mig tid att sy i sommar, bara 5 dagar kvar till semestern!!!!

men jag har funderat på tygval, kan detta vara ett projet att använda mitt pearltyg till, det som aldrig blev fållat och använt som sjal, jag tänkte att axelbanden måste väl var toppen om dom är av "sjaltyg" eller?
Nolinas erfarenhet är att pearl är för ömtåligt för att använda till väskor. Hon sydde en taiväska i det och den blev snabbt sliten i botten tydligen. Men jag håller med om att det säkert är bra till axelbanden, mina tankar snuddade också vid pearl. Kanske kan du skarva med en ganska bred skarv där det går lite omlott med ett tåligare tyg, så att det tåligare hamnar i botten på väskan?
Humm, funderar vidare... Kanske kan man både fodra väskan OCH sy på ett kraftigt "bottentyg" på utsidan...
Av Tigerlilja
Så fina väskor ni har sytt!
Nu kliar det i mina sy fingrar...
Användarens profilbild
Av binaem
Åh vad fina väskor det är allesammans
Av FiaLisa
Eld77 skrev:tänker mig själv försöka sy med bebis och treåring hemma = garanterad härdsmälta inom 20 minuter.
Ja, fy 17. Det är likadant här. :roll:
Användarens profilbild
Av Vida
esarina skrev:Vad läckert med det gula fodret och stickningarna!
Tackar - det är svart denim och "guld" fusk-sidentyg (äkta polyester). Stuvbitar är fantastiska :)
Av Ponyo
zmurfan skrev:
Eld77 skrev:
Men hörrni, hur sjutton hinner ni med att sy?
Man (jag) säger åt ungarna att gå över till farmor och farfar så jag får lite egentid och kan sy.
Så gör jag med :D
Av Kleopatrina
:love:
tass
Användarens profilbild
Av mejamy
milimina skrev:
Apelsin skrev:
milimina skrev:
Siena skrev:Ibland är jag riktigt ledsen över att jag inte kan sy :cry:
äh... jag kan inte heller sy. men det hindrar mig inte :lol: jag kör lite "hur svårt kan det va?" och det är klart det blir fel emellanåt men tillräckligt bra tillräckligt många gånger. och övning ger ju färdighet! så pröva! det är bra och tydliga instruktioner för onbag. och hur fel kan det bli? :D man får sprätta lite bara 8)
Jag har sytt ätt så mycket, jag tyckte den var jobbig att sy, tog lång tid att sy och var ganska svår att sy elelr iaf att få snyggt sydd.
Skulle inte rekomendera det som nybörjar sak om man inte har ett fyllt rum med tålamod.
aha... jag har ju inte sytt nån (än ;)) men läste igenom instruktionerna och tyckte inte det verkade överjordiskt svårt. men det är klart, jag skulel heller inte ge mej på den som allra första sak bakom ratten på symaskinen 8)

menade bara att rätt mycket av själva "kunnandet" sitter ju också i om man tror på sej själv :) jag KAN de facto inte sy om man nu menar utbildat, men jag har ändå sytt saker som blivit rätt snygga. en del lite misslyckat och annat jag säkert kommer störa mej på om några år när jag lärt mej bättre och mer, men poängen var ändå att jag faktiskt gav mej på att sy fast jag inte kan. om man aldrig prövar på saker så får man ju aldrig veta om man kan eller ej :D
:iagree:

Jag kan inte heller sy! Men när Vanja77 sa att det var lätt att sy pockets, så vågade jag prova och lyckades! :D Så fast jag inte kan sy så har jag nu b la sytt pockets, MT:s, Thaiväskor, barnklänningar och annat :lol: Mycket handlar som sagt om inställning. Sen blir det kanske inte perfekt, men helt okej och man lär sig mer och mer på vägen! :D

Blir också sugen på att sy en såndär väska. Men just nu har jag inte tid :!: :roll:
Användarens profilbild
Av knutis
Shit :shock: vad ni är duktiga och vilka snygga väskor. Jag blir supersugen jag också.... o nu som jag har ett så fint tyg iallafall till yttersidan (tack vare melon :urule: ).

Men frågan är om orken finns. Jag ska se hur det känns när barnen somnar ikväll :roll:

Några fler inspirerande bilder?NeaVida: jag ser inte din bild och det vill jag....
Användarens profilbild
Av norkmedoo
mer info och bilder från mig :D

länkar -> här till två stooora detaljbilder... och avslöjar ett par problem ;)

1) formen på metallöglorna är inte den bästa, då de går igenom varandra och således inte håller väskan stängd... därav har jag bara dragit igenom de båda och snott om bandet på -> de här bilderna
2) den andra tankevurpan är att jag tänkte att jag ville ha tamparna på locket så de inte hängde under väskan och blev smutsiga... och då är det nog vettigare att vända på fästet med ringarna så att påfrestningen på tyget vid fästet inte blir så stort.

och sedan var det det här med locket. inget problem där, men lite långt var det och därför vek jag bara upp det och sydde fast det längs kanten ;)
Användarens profilbild
Av melon
knutis: Bra att det kom fram! Nu får vi se vem som hinner först... :wink: Jag skulle gärna vilja ha barnvakt, lyx ju!

Neavida: Jag ser heller inte dina bilder. :cry:
Användarens profilbild
Av Edith
Vilka snygga väskor ni gör! :D

Blir inte dåligt sugen här...
Användarens profilbild
Av amöba
Vilka bra och otroligt fina väskor ni syr! Önskar att jag kännt till sådana när K var plutt och bars mycket på ryggen.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?