Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av korell
Räcker det? och isåfall till vad?
Är en strl M.

Jag vill så gärna att det ska räcka men jag är lite tveksam, vad säger expertisen :D
Användarens profilbild
Av marcy
Japp.. har just fått hem min Lisa och den räcker bra till ryggsäck Jag är också en M. Funkar också till höftX, basX och känguru.
Användarens profilbild
Av Mia
¨Jag är M/L och valde en 4.2 didy just för att kunna göra tibetanen också, gillar verkligen den.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag kan göra tibetanen med en Stork 3,6. Jag knyter i såfall i de yttersta spetsarna och det är bara skönt att ha mindre knut ovanför bröstet. Utanpå ytterkläder skulle det dock inte gå. Och med en Didymos är jag tveksam, den är väl något kortare.

Vill jag göra en ryggsäck och ha en knut fram innan, då känns det något ostadigt i och med att jag får knyta så långt ut på ändarna runt midjan sedan. Men den klassiska ryggsäcken när man drar rakt bakåt går givetvis utmärkt. Ryggsäck med kors över bröstet har jag inte testat, så där vet jag inte hur mycket tyg man behöver.

Min favorit med en 3,6 är höft-x. Det är så lätt att ta i och ur barnet när man har en så kort sjal. Tycker inte om höft-x med långa sjalar. :cry:
Användarens profilbild
Av marlene
Bigfoot skrev:Med min 3,6 m Girasol (som numera bor hos Marlene :wink: ) så kunde jag knyta bas-X, höft-X och ryggsäck med knuten fram. Jag är stl 44.
Den har det så bra hemma hos mig :lol:

Om jag inte gör en knut fram när jag gör ryggsäck så räcker det nästan till ryggsäck med knuten framme. Men då har ju girasolen inte avsmalnande ändar. Hade det varit en stork 3,6 hade jag kunnat knyta med knuten framme
Användarens profilbild
Av zmurfan
korell skrev: 3,7 till ryggknyt??
Räcker det? och isåfall till vad?
Är en strl M.

Jag vill så gärna att det ska räcka men jag är lite tveksam, vad säger expertisen :D
Jag satt precis och funderade samma sak igår om den 3.6 jag kommer få hem skulle funka till ryggsäck. Kom sen på att jag har ju faktiskt en att mäta med. Har en grönrandig som är 3.5 ca och den klarar jag höftX, tibestan och känguru med. Och jag är strl L (40/42). Och klarar jag det med en 3.5-3.6 så bör du garanterat klara det med en 3.7.
Användarens profilbild
Av korell
Ja, det verkar ju som om det räcker.
Fast jag tvekar ändå, tror att jag vill ha en som klarar omslutet X också.

Men å andra sidan, om jag köper en strax under 4m, så MÅSTE jag ju ha en till :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
zmurfan skrev:Har en grönrandig som är 3.5 ca och den klarar jag höftX, tibestan och känguru med. Och jag är strl L (40/42).
Hur i hela friden klarar du tibetanen med den??? :hmm: Jag har en 4 m och jag klarar inte den, isf får jag knyta i fransarna...
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jennelii skrev:
zmurfan skrev:Har en grönrandig som är 3.5 ca och den klarar jag höftX, tibestan och känguru med. Och jag är strl L (40/42).
Hur i hela friden klarar du tibetanen med den??? :hmm: Jag har en 4 m och jag klarar inte den, isf får jag knyta i fransarna...
Kan visa på Torsdag. :)
Användarens profilbild
Av Mia
Men då knyter du väl mitt på bröstet Zmurfan? Man har ju inte tillräckligt med tyg för att "trä tillbaka igen så att det fäster"?!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Blev ju tvungen att testa med min 3.40 hemmabyggda och NÄE! Jag kan INTE göra Tibetan-avslut utan det blir knut på magen med den. Hade den varit ett par dm längre hade det gått. :)

Men med min nya som kommer snart kommer det nog att gå, hoppas jag. ;) :)
Användarens profilbild
Av Mia
Ja Girrasolen är ju lite strävare och du är väl inte så stor! :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?