Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Det är iaf vad jag har kommit fram till den senaste veckan.

Det började med att jag äntligen bestämde mig för att prova höftknyt när vi skulle iväg och åka ångbåt på Skärgårdsbåtens dag i förra veckan.

Tog då min Ella Roo Maija, 4,2m för att den kändes mest "rätt" värmemässigt.
Eftersom den är så kort så prövade jag en snabb höftknytning och det funkade toppen. Det är mycket skönare för axeln utan ringarna och lillebror sitter mycket bättre eftersom han inte har chansen att göra spiken.

Man behöver ju heller inte knyta upp emellan varven utan bara slingra sig ur den och sen slingrar man sig in i den när man vill sätta på sig den igen och knuten är perfekt.

Skönt att jag äntligen upptäckte finessen med denna knytning :D
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Håller helt med :rock: ! Har också börjat med höftknyt nu och det fungerar super. Ifs gillar jag ringsjal med, men nu när min kille börjar bli ganska tung tycker jag att det är bekvämare med höftknyt.
Användarens profilbild
Av Groover
Det är suveränt! Min axel vägrar gå med på kortsjal med "ringsjalsknytning" ngra längre stunder nu för tiden (hm, kan det ha att göra med att Olle väger över 15 pannor :wink:) så jag har köpt en 3,7 m sjal (jag som inte skulle ha flera sjalar nu :roll:) och knyter på höften.
Användarens profilbild
Av Sanfora
Hm, låter ju bra. Kanske skulle ta en kortkurs på höftknyt nu när vi börjat med ringsjal igen. Så får man ju köpa nytt :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Ja!! :iagree: :rock:

Tyvärr vill inte sjalbarnet låta sig knytas upp i någon långsjal, så det måste bli ringsjal om det ska sjalas.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Sanfora skrev:Hm, låter ju bra. Kanske skulle ta en kortkurs på höftknyt nu när vi börjat med ringsjal igen. Så får man ju köpa nytt :wink:
Här kommer kursen ;)

Lägg sjalen utbredd över höger eller vänster axel med jämnlångt tyg fram och bak. Sno sjalen om motsatt höft (alltså vänster höft om sjalen ligger på höger axel) och knyt ihop den på andra sidan (höger då om du gjort som i tidigare parentes). Sätt i barnet med ett ben i den inre loopen, bred ut tyget över rumpa och nedre rygg och sätt sedan i det andra benet i den yttre loopen och bred ut det tyget också. Klart! :D

:( Nu blir det inte mycket bära här. Sitter på jobbet för andra dagen... :(
Användarens profilbild
Av zero.sara
Höftkryss :rock:
En klar favorit när liten vill springa en del själv och mamman vill ha sjal att stoppa barnet i :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Clärchen skrev:
Sanfora skrev:Hm, låter ju bra. Kanske skulle ta en kortkurs på höftknyt nu när vi börjat med ringsjal igen. Så får man ju köpa nytt :wink:
Här kommer kursen ;)

Lägg sjalen utbredd över höger eller vänster axel med jämnlångt tyg fram och bak. Sno sjalen om motsatt höft (alltså vänster höft om sjalen ligger på höger axel) och knyt ihop den på andra sidan (höger då om du gjort som i tidigare parentes). Sätt i barnet med ett ben i den inre loopen, bred ut tyget över rumpa och nedre rygg och sätt sedan i det andra benet i den yttre loopen och bred ut det tyget också. Klart! :D

Du missade kapitlet om hur man undviker att strypa sig själv med för hård kant närmast halsen... Det är nog anledningen till att jag inte kommit på tricket med höftkryss.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
zero.sara skrev:Höftkryss :rock:
En klar favorit när liten vill springa en del själv och mamman vill ha sjal att stoppa barnet i :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Myrten
Clärchen skrev:
Här kommer kursen ;)

Jag förstår inte hur man sätter i barnet, går det att få se några bilder?

OK, nu såg jag att det finns instruktioner på Sjalbarns första sida!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Kaffemoster skrev:
Clärchen skrev:
Här kommer kursen ;)

Du missade kapitlet om hur man undviker att strypa sig själv med för hård kant närmast halsen... Det är nog anledningen till att jag inte kommit på tricket med höftkryss.
Vik ner tyget från halsen över axeln.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?