Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Jag förstår inte hur man knyter sjalvagga, hur knyter jag fast kanterna för att få en bra vinkel på vaggan? jag provade men fick inte alls till det, förklaring mottages, gärna med bilder :)

edit:
Altså för mig var det självklart vad jag menade, men nu inser jag att det inte var så självklart.
Jag menar en sjalhängmatta ..

såhär: (lånar bild från hoppediz)
Bild
Senast redigerad av Emmiez den fre jun 13, 2008 22:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av emelie
HÄR finns en bildserie.
Bläddra fram trikåsjal och sen vagga.
Av Emmiez
ojdå, ja tyckte det var självklart :roll:

Jag menade inte sån vagga, jag menade vagga i sängen tex :lol: altså hängmatta eller va man kallar det :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Emmiez skrev:Jag förstår inte hur man knyter sjalvagga, hur knyter jag fast kanterna för att få en bra vinkel på vaggan? jag provade men fick inte alls till det, förklaring mottages, gärna med bilder :)
Förstår inte riktigt hur du menar... det är väl bara att knyta?
Vinkeln, är det vinkeln barnet hamnar i då det läggs ner du menar eller?
Användarens profilbild
Av emelie
Emmiez skrev:ojdå, ja tyckte det var självklart :roll:

Jag menade inte sån vagga, jag menade vagga i sängen tex :lol: altså hängmatta eller va man kallar det :)
:lol: Så kan det gå.
Knyta sjalen i båda ändarna på varsin sida i spjälisen, kanske?
Av Emmiez
emelie skrev:
Emmiez skrev:ojdå, ja tyckte det var självklart :roll:

:lol: Så kan det gå.
Knyta sjalen i båda ändarna på varsin sida i spjälisen, kanske?
jo fast jag fick inte till det, knuten bara blev större o större, så den gled ner, eller nåt, vet inte riktigt hur det blev, testade o sen blev det knas. det ser så mysigt ut fast ja får inte till..
får väl prova igen :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Knyt fast på ena sidan först, sedan så spänner du som du vill ha den (jag brukar spänna kanterna lit ehårdare än "mitten" på sjalen) och så brukar jag knyta med dubbelt halvslag, ev med ett par varv kring kanten först. Då drar den sig inte :D
Av Emmiez
mari_tres skrev:Knyt fast på ena sidan först, sedan så spänner du som du vill ha den (jag brukar spänna kanterna lit ehårdare än "mitten" på sjalen) och så brukar jag knyta med dubbelt halvslag, ev med ett par varv kring kanten först. Då drar den sig inte :D
Dubbelt halvslag? :hmm: hur gör man det?

jag skall försöka prova imorgon :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Dubbelt halvslag är bra - lätt att knyta upp även då den varit belastad samt stabil och "låser sig" vid belastning (dvs då barnet ligger i sjalvaggan) 8)
Av Emmiez
åh tack då vet jag hur det är får prova det..
Användarens profilbild
Av Pilotta
Känns som jag har missat hela grejen :? Sover barnet bättre i hängmattan än i sängen (fast det är ju säkert individuellt förstås) eller kan det kanske vara ett sätt att motivera köp av fler sjalar :idea: :P
Av Emmiez
Pilotta skrev:Känns som jag har missat hela grejen :? Sover barnet bättre i hängmattan än i sängen (fast det är ju säkert individuellt förstås) eller kan det kanske vara ett sätt att motivera köp av fler sjalar :idea: :P

haha inte min Amanda hon sover inte bättre i hängmattan :roll:, hon förskte vända sig till mage när hon skulle somna, då höll den på att välta över :shock:

Men jag ville prova det, tyckte det såg så mysigt ut :)
får ha det som gunga ute när det blir varmare igen, mellan stegen på gungställningen tänkte jag hänga den :)

Men vissa barn sover bättre, så klart du måste köpa en sjal för det ändamålet :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av Linda76
Funderade just på det där med hängmatta.
Tänkte att det är en bra lösning till extra sovplats i husvagnen i sommar.

Bebisen kommer i maj och vi saknar en sovplats i husvagnen, vågar inte ha nyfödd bebis i samma säng som sina sjövilda syskon, och våran säng är lite smal att alltid sova med bebisen.

Är det någon som har bilder på hur man hänger upp sjalen.
Om man inte fäster i en spjälsäng.....vad behövs för att kunna fästa upp den.
Hur stort barn kan man ha sovande i hängmatta? Funkar väl inte om de börjar spinna runt.
Hur spänner man för att den inte skall vika ihop sig helt?
Av Emmiez
Linda76 skrev:Funderade just på det där med hängmatta.
Tänkte att det är en bra lösning till extra sovplats i husvagnen i sommar.

Bebisen kommer i maj och vi saknar en sovplats i husvagnen, vågar inte ha nyfödd bebis i samma säng som sina sjövilda syskon, och våran säng är lite smal att alltid sova med bebisen.

Är det någon som har bilder på hur man hänger upp sjalen.
Om man inte fäster i en spjälsäng.....vad behövs för att kunna fästa upp den.
Hur stort barn kan man ha sovande i hängmatta? Funkar väl inte om de börjar spinna runt.
Hur spänner man för att den inte skall vika ihop sig helt?
Bild
här är amanda 6,5 månad, då låg hon bra så länge hon låg still, men ja tyckte det kändes som att hon skulle trilla ur när hon vred sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?