Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Vida
... och vill bära en liten en i den som kanske suger på sjalkanten...

...vilken färg ska man välja då?

Jag skulle ju helst vilja ha nån form av ÖKO färg (eller vad det nu heter när den är supersnäll) - men var hittar man sådan färg?
Användarens profilbild
Av Vida
Någon?
Användarens profilbild
Av tinaw
Du får nog kontakta färgleverantörerna med den frågan. Eller söka varuinformationsblad för kemiska produkter på deras hemsidor. Det är lag på att de ska kunna tillhandhahålla sådana, men om det även gäller privatpersoner vet jag inte riktigt. Jag presenterar mig bara som kemiingenjör :mrgreen: så kommer det på mailen :wink:, men jag har svårt att se att de skulle vägra för att man inte representerar ett företag/fackförbund/är skyddsombud el liknande.

Jag gissar att det mesta sitter så hårt att efter ett par tvättar är chansen större att barnet får i sig tvättmedelsrester än färg genom att suga på kanten.
Användarens profilbild
Av tinaw
Färgbranschen är inte vidare ekologisk i sig :roll: så några färger som är snällare än andra tror jag blir svårt att hitta i Sverige. Det ska finnas något i england eller usa (tror det var usa, prova att söka här på sb så ska det finnas en jättegammal tråd om det. "miljövänliga färger", kanske?)
Användarens profilbild
Av Vida
Hmmm... Så om man t.ex skickar ett mail i egenskap av forskande ytkemist (och inte alls som pappa med gravid nojjande fru hemma) så kan man få ett litet utlåtande tror du... hmmm...
Användarens profilbild
Av tinaw
Jupps, just så! :D (eller, så har jag alltid gjort iaf... kanske funkar det ändå, men om de inte fattar att man vet man de pratar om blir risken att svaret är så förenklat att det säger ingenting alls har jag tänkt). Sedan har jag ju jobbat med sånt där (VI-blad, skyddsinformation, miljöcertifiering etc etc), så det går lite av bara farten.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?