Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Hoppla! Jag råkade sy till mig själv idag. :shock:

Igår var jag på ohlsons för att köpa muddväv till en beställningskjol men jag kom därifrån med betydligt mer tyg än så. :oops:
& så snodde jag åt mig lite tid idag och vips hade jag två par byxor! :D
Billigt och bra! Under 200:- för två par byxor med nya tyger. Sådant gillar ekonomiska ZaZi. :lol:

Bild
Bild

Sen sydde jag en t-shirt med fransar och pärlor (mycket åttiotal 8) ) till Sigge, men jag lyckas inte fånga den på bild, för hon rör sig hela tiden och bilderna blir bara suddiga... :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ooohh... de där såg både sköna och snygga ut! 8)

... och de t-shirt med fransar och pärlor! Hade aldrig någon själv men tyckte att de var sååå coola! :rock: Kanske måste fixa en sån till K?
Nåt tips kring att sy en sån? :D
Användarens profilbild
Av binaem
ser härliga ut!
Användarens profilbild
Av Annika80
åh vad mysiga, har allt funderat på att sy ett par muddbyxor till mig själv med, men har inget tyg än, bara mudd :)
Användarens profilbild
Av Fryle
O vilka fina byxor! och vilka fantastiska tyger!

Jag har själv sytt en lakansprototyp till byxor åt mig med vanligt tyg och mudd upptill. Så fort jag hunnit köpa tyg ska jag sy ett par på riktigt. Vad har du för material i ditt tyg, är det vanlig bomull?
Användarens profilbild
Av Bina
:vågen: coolt
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh vad fina! Jag vill också sy muddisar till mig själv. Har du mönster? :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
Fasen vad fina! :shock:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Knyttet & K skrev:Åh vad fina! Jag vill också sy muddisar till mig själv. Har du mönster? :wink:
Tack!
Mönster... alltså jag har inte något "riktigt" mönster - men jag tillverkade en slags mall som jag utgick ifrån.
Jag är inget bra på det där med riktiga mönster. :lol: Jag tycker aldrig att jag orkar följa beskrivningar och sådant, så jag förstorade liksom i huvudet ett Signemuddbyxmönster som jag brukar använda. (ett eget-tillverkat alltså. Superenkelt. Man klipper bara 2 delar.)
Så tog jag lite mått på ett par brallor som sitter hyffsat. Och så blev det dessa brallor!

Jag tror bestämt jag måste göra fler - för hur ska jag någonsin kunna ha "hårda" jeans nu när jag vet hur skönt det är med mudd mot maggen. Skulle jag sedan liksom råka bli gravid så kan jag ju ha dom ett bra tag också. :roll:

Fryle skrev:
O vilka fina byxor! och vilka fantastiska tyger!

Jag har själv sytt en lakansprototyp till byxor åt mig med vanligt tyg och mudd upptill. Så fort jag hunnit köpa tyg ska jag sy ett par på riktigt. Vad har du för material i ditt tyg, är det vanlig bomull?
Tack! :)
Jag gjorde också en prototyp i lakansväv innan, för "lapptäcksbyxorna" behövde fodras så jag använde prototypen till foder.

De i lapptäcksrutor är helt i bomull och de andra är i ngt slags syntetblandning/bomull. Lite silkiga sådär. Sladdriga. :lol:
Användarens profilbild
Av HH
wow så snyggt!!! jag kommer garanterat att göra ett par sådana, perfekt inför sommaren!!!! Jag älskar muddisar, måste bara fina ett bra tyg som passar mig.... hmmm. tack för den superbar ideen med dessa byxor!!!(hoppas det är ok att jag snor din idee!) :D
Användarens profilbild
Av McMorrigan
De rosa! :love: Ser kalassköna ut!
Användarens profilbild
Av sarahlc
:vågen: skööööna! snyggt jobbat zazi 8)

jag gillar också speciellt de rosa. ser toppen ut med mudden och pöset nere runt smalbenen :love:
Användarens profilbild
Av puppan
Åh hjälp vad snygga! :shock:
De rosa.... :love: Mmmmmm, underbara!

Och en tshirt med fransar och pärlor hade jag när jag var liten. Med en stor bild på en indianflicka mitt på.
Det vill jag sy till Kajsa! Skulle vara roligt att se bild på den som du har sytt! :D
Användarens profilbild
Av Helma
De rosa är ju helt underbara! :love:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?