Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jelt
Är helt ny på det där med sjal. Bar mina två tidigare barn mi babybjörn korta stunder, fick dock mycket ont i nacke, axlar och rygg.
Tycker att det verkar vara en djungel att välja sjal. :shock:
Vill ha en som är lätt att sätta på/ta av.
Bebisen planeras komma i september.
Vill ha så mycket info som möjligt! :lol:
Det ända jag förstått är att knytsjal avlastar bättre än ringsjal.
Användarens profilbild
Av jag71
Ta och välj en sjal du tycker är snygg. Då blir den använd. Jag upplever att sjalar som är använda blir väldigt mjuka och gosiga efter ett taf så även om den känns klumpig och sträv i början så ändrar den sig. jag är ingen trikåsjalsmänninska men det är ju ganska mysigt till små bebisar. Det finns en mångd olika selar som avlastar nästan som en sjal och de går inte att jämföra med babybjörnen.
Gå på en sjalträff och känn och kläm lite så får du dels titta på sjalar i verkligheten och dels så får du hjälp med att lära dig knyta.
Användarens profilbild
Av jelt
Easyhug eller Mam Eco? Vilken är bäst och enklast? Är som sagt nybörjare och har 2 vildar sedan tidigare, så all tid i världen lär jag inte ha. Mam Eco verkar bra, men Easyhug verkar enkel. Frågan är om den avlastar bra... Får väldigt lätt ont i nacke, rygg och axlar.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag vet faktiskt inte men jag tycker ju att Mam Eco är väldigt snygg. Det tar inte så många gånger innan man kan knyta. Idag tar det kortare tid att sätta upp en av mina små på ryggen i sjal än det tar att sätta upp ett barn i en babybjörn. Det handlar om att ha rätt teknik och självförtroendet att man klarar det. Och så rätt knytning förstås. Det finns så många olika. Köper du en trikåsjal så kan du ju knyta den och ha den på dig hela dagen (bara efterspänna lite - eller så var det bara jag som behövde det och då bar ju jag två).
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har haft en Mam eco och kan rekomendera den varmt. Det är inte så svårt att lära sig knyta och avlastar bättre än en easyhug. En bra sak med mam econ är att den är lite tunnare och svalare, men samtidigt stadig. Det går som sagt att knyta på sjalen på morgonen och bara efterspänna under dagen så det behöver absolut inte ta lång tid att fixa in bebisen i den.
En ergonomisk sele kan också vara något att prova :) Går inte att jämnföra med Babybjörn.

Välkommen till sjalbarn och lycka till med sjalandet
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:Jag har haft en Mam eco och kan rekomendera den varmt. Det är inte så svårt att lära sig knyta och avlastar bättre än en easyhug. En bra sak med mam econ är att den är lite tunnare och svalare, men samtidigt stadig. Det går som sagt att knyta på sjalen på morgonen och bara efterspänna under dagen så det behöver absolut inte ta lång tid att fixa in bebisen i den.
En ergonomisk sele kan också vara något att prova :) Går inte att jämnföra med Babybjörn.

Välkommen till sjalbarn och lycka till med sjalandet
Vad ska man säga? Kan inte annat än hålla med! :D
:hello:
Användarens profilbild
Av Nova
Satsa på trikåsjalen om du ska bära länge. Då är alltså Mam econ det bästa valet.

Om du ska bära korta stunder, dvs jämförbart med hur du använder en ringsjal, då är Easy Hugen smidig.

Jag har en Easy Hug och jag brukar slänga med den i bilen om jag inte är säker på att det kommer att bäras så mycket eller inte.
Ska jag sedan bära en kort stund är det bara att dra den över huvudet, korsa den över bröstet och sätta barnet i krysset.
Av doc
Så som ni hade vi en babybjörn när flickan var nyfödd men tycker inte längre att det var ett bra val. (Min enda ursäkt är att jag varken sov eller åt och hade inte den minsta tid att kolla på netet att det finns såna fina sjalar) Men hon har blivit större, sover bättre och jag fick tid att surfa coh hittade hit. Läste mycket och köpte en hoppedizsjal och är jättenöjd med den. Har även en manduca och den är också bra. Mannen tycker att babybjörnen avlastade bättre än hoppedizen men det tycker inte jag. Hursomhelst får han inte bära flickan i BB-n utan får välja mellan manducan och sjalen. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?