Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Jag kan inget om selar, vad är skillanden mellan Babybjörn och alla de andra selarna som regerar på sb? :hide:
Användarens profilbild
Av exiteme
De flesta är ergonomiska. Barnet sitter med benen brett isär i sk grodposition. Så är inte faller i en BB. De flesta har avlastning som läggs på höfterna. BB lägger nästan all belastning på axlarna.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
BB är ganska smal i sittdelen, så benen hänger mest rakt ner. I de ergonomiska selarna (Ergo, Beco och allt vad de nu heter), så har barnet stöd från knäveck till knäveck och hänger alltså inte i grenen.
Användarens profilbild
Av november
exiteme och Emilsmamma - Ja, just det, det har jag ju sett nu när jag tänker efter, att benen hänger rakt ner i en bb. Men varför har bb sån genomslagskraft egentligen? Eller det kanske dom inte har?Är det marknadsföringen det hänger på?
Användarens profilbild
Av glis
För bäraren är skillnaden att man bär barnet mycket närmre sig själv så momentet blir mindre och barnet upplevs som lättare.
(säger jag som har burit i sele sammanlagt 3 minuter, BB inberäknat.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
nickedockan skrev:exiteme och Emilsmamma - Ja, just det, det har jag ju sett nu när jag tänker efter, att benen hänger rakt ner i en bb. Men varför har bb sån genomslagskraft egentligen? Eller det kanske dom inte har?Är det marknadsföringen det hänger på?
Jag tror på marknadsföringen. De finns ju i varenda babyaffär.
Av herilane
Det är bara marknadsföringen. BB har varit etablerade på marknaden i, tja, 30 år kanske? Decennier i vart fall. De har en stor marknadsföringsbudget. Deras prylar (selar eller annat) finns i alla varuhus och babybutiker. De annonserar i varenda föräldratidning.

Ergonomiska selar däremot tillverkas av mindre, yngre företag. Jag antar att de inte har råd att annonsera lika mycket. Men man tycker ju att lite mer marknadsföring från t.ex. Ergo borde löna sig...

Har man provat båda så är det ytterst liten chans att man väljer BB framför något annat.
Användarens profilbild
Av busflickan
Jag minns när min minstabror var liten (8 år yngre än mej). Han gillade att bli buren, mycket och gärna och jag gillade att bära honom. Mamma hade en bb som jag/vi provade men jag tyckte att det var lättare att bära honom på "fri hand" så det gjorde jag istället i måååååånga år!

När jag fick barn så övervägde jag inte ens att prova en bb eftersom jag minns hur ont det gjorde i ryggen/nacken, men sökte genast efter alternativ. Då hittade jag hit :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?