Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
esarina skrev:
melon skrev:
Apelsin skrev:
esarina skrev:
tinaw skrev:Jag tittade på instruktionerna men jag orkade inte fatta dem riktigt, bara skumma... För mig verkade det finnas lättare sätt att göra det på, vad säger du?
Nästa gång tänker jag overlocka kanterna på fram- och bakstyckena, stryka en dubbelfåll på den långa biten och bara lägga in fram- och bakstyckena enkelt i den fållen. Fast stadgan kommer av att de där fållarna blir så tjocka, så jag hoppas att det blir tillräckligt tjockt ändå.
så gjorde jag nu
Jag har nog inte riktigt fattat den engelska beskrivningen... Ska man fålla alla kanterna innan man syr ihop? :hellu: Och vad är velcro? Vliselin?

Jag testade att översätta sidan med goggle men det blev riktigt roligt :lol:
Nej, man fållar först bara fickor, det som ska bli lockflärpen och översidan på framstycket i den beskrivningen. Velcro är kardborre.
Men vad är "hem" då?

Jasså kardborre, det vet inte google :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Apelsin skrev:Bild
Skitsnygg!!! Det prickiga fodret var riktigt läckert!

Funkar det där bra? Jag bär ju nästan bara på ryggen ute...
Av surftrollet
melon skrev:Men vad är "hem" då?
hem = (dubbel-)fåll
Användarens profilbild
Av melon
esarina skrev:
melon skrev:Men vad är "hem" då?
hem = (dubbel-)fåll
OK, tack. Anade det men fick för mig att man skulle göra det med alla kanter, läste sent igår kväll :roll:
Användarens profilbild
Av melon
Apelsin skrev:Njä kan jag väl inte påstå, men å andra sidan gillade ja aldrig ryggnutanpå ergon heller. men det är ju bra att det går.

det är dubbelfåll överallt.
Så du har fållat allt innan du sydde ihop?
Användarens profilbild
Av norkmedoo
men vad snygg den blev apelsin :love:

jag har skummat mönstret och klippt och syr lite nu...
är helt omöjlig på att följa mönster så jag får väl se hur det blir :hellu:

läste någonstans i beskrivningen att man inte skulle skarva... men men,
ivrig som jag är, och trots ett ganska gediget tygberg har jag fått göra precis det 8)
... men man ska väl ändå inte bära barn i den... eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av milimina
Apelsin skrev:
milimina skrev:
Siena skrev:Ibland är jag riktigt ledsen över att jag inte kan sy :cry:
äh... jag kan inte heller sy. men det hindrar mig inte :lol: jag kör lite "hur svårt kan det va?" och det är klart det blir fel emellanåt men tillräckligt bra tillräckligt många gånger. och övning ger ju färdighet! så pröva! det är bra och tydliga instruktioner för onbag. och hur fel kan det bli? :D man får sprätta lite bara 8)
Jag har sytt ätt så mycket, jag tyckte den var jobbig att sy, tog lång tid att sy och var ganska svår att sy elelr iaf att få snyggt sydd.
Skulle inte rekomendera det som nybörjar sak om man inte har ett fyllt rum med tålamod.
aha... jag har ju inte sytt nån (än ;)) men läste igenom instruktionerna och tyckte inte det verkade överjordiskt svårt. men det är klart, jag skulel heller inte ge mej på den som allra första sak bakom ratten på symaskinen 8)

menade bara att rätt mycket av själva "kunnandet" sitter ju också i om man tror på sej själv :) jag KAN de facto inte sy om man nu menar utbildat, men jag har ändå sytt saker som blivit rätt snygga. en del lite misslyckat och annat jag säkert kommer störa mej på om några år när jag lärt mej bättre och mer, men poängen var ändå att jag faktiskt gav mej på att sy fast jag inte kan. om man aldrig prövar på saker så får man ju aldrig veta om man kan eller ej :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
nu har jag också bild på min variant!
jag tackar så mycket för inspirationen... och jag hann ju innan bebis tittade ut, så nu har jag att packa i till bb.

mina färger och funkar jättebra :tumup:
Bild

klicka HÄR eller HÄR ... om nu inte bilden syns :D

jag vek upp och sydde fast locket så att fodret syns... mest för att det blev så himlans långt, men det blev fint också. och sedan hade jag inget kardborrband så det blev annan lösning där med. och jag har inte fodrat banden... men annars stämmer nog måtten ganska bra ;) och materialet är två ganska tunna tyger i linneviscos, så väskan är mjuk och lätt.

mmm, jag är nöjd :loving:
Av surftrollet
norkmedoo, supersnygg!! :vågen: Hur ser dina fästen ut? Det syns inte så bra.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jättefin Apelsin!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
esarina skrev:norkmedoo, supersnygg!! :vågen: Hur ser dina fästen ut? Det syns inte så bra.
tack :D
det är två metallöglor som sitter fast i en tygögla... och sedan band som man kan dra igenom, som med en ringsjal... :roll:
fast här hade jag bara dragit igen om och snott runt liksom :wink:
Användarens profilbild
Av Elin G
Snygg :D

Jag har också sytt en idag, men det är lite finlir kvar. Och ja, det syns att det är jag som har sytt den :? . Men det var kul att försöka i alla fall. Skulle jag få för mig att sy en till har jag en liten lista på saker att tänka på i alla fall.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?