Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarahlc
jag sydde om en av min mammas gamla t-shirtar till lo, använde den befintliga halsringningen och ärmarna. la helt enkelt ut en tröja som passar henne på den stora tröjan och klippte därefter. sydde ihop sidosömmarna och kortade av tröjan något.

enkelt och kul! :D

Bild Bild
Användarens profilbild
Av lisusanne
Jättefin!!
Användarens profilbild
Av kamalot
Jättesnygga, både linnet och tröjan! :-D
Nu måste jag bara komma på var jag ska ha symaskinen, jag kan inte sitta i källaren där jag brukar hålla till...
Användarens profilbild
Av Aurian
*tassmärker*

Jag har lånat ut symaskinen tillfälligt och har börjat känna att jag verkligen saknar den :roll:
Användarens profilbild
Av lisusanne
Nu vill jag ha den boken.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Lägger in en bild på Nemi i ny klänning som innan var min top:

Bild

Jag hade lite för bråttom när jag sydde ihop sidorna så overlocken slet tag i mer tyg än den skulle och klippte sönder, därav dekorationshjärtat 8)
Användarens profilbild
Av miriel
Jag sydde den här solklänningen med tillhörande solhatt av en långärmad vuxen t-shirt, tyvärr ingen gullig modell i klänningen (och ingen bra bild heller ... :roll: ) Klippte bort befintliga ärmar och halslinning, gjorde några veck under armarna och sydde tunnlar upptill för snörena.

Men enkelt var det att sy, vill man inte ha en solhatt så kan ärmarna bli ett par thights. Detta har jag inte testat ännu, men såfort jag hittar något passande att sätta saxen i så blir det nog av.

Bild
:D
Användarens profilbild
Av lisusanne
Vilka fina klänningar! :shock: :D
Av TygTiger
Jag sprättade upp en t-shirt i sidorna, axlarna och ärmsömmarna, men behöll ärmarnas fåll som den var och sprättade bort halsringningsmudden (så kunde jag använda den igen till barnt-shirt). Sedan lade jag bara ut mönstret på den befintliga t-shirten.
Min ganska lilla vuxent-shirt blev en schysst bebiströja, ärmarna blev lagom långa för en långärmad tröja, fram- och bakstycke lade jag ut så att trycket hamnade där jag ville ha det och sydde som vanligt.

Tyvärr ligger den längst ner i bebiskassen i förrådet, så ingen bild...
Användarens profilbild
Av saker
har också sytt flera klänningar av mina gamla t-shirts. Men vill man inte göra såna går det jättebra att göra t-shirt och shorts också. Senast sydde jag den tuffaste pyjamasen snuttan har :-)

BildBild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?