Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Tipsar om WWKiP Den världsvida sticka-offentligt-dagen :D
Här i Lund ska den firas i Stadsparken framför stora scenen 14 juni från kl 12.

http://garnfolket.blogspot.com/2008/05/ ... -lund.html

eller kollar du här för att hitta en plats nära dej

http://wwkipday.com/
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
*puffar upp*
Snart dags att sticka offentligt!!! 14 juni är på lördag.
Ska sticka i Motala, i väntan på att min man cyklar runt Vättern.
Av Smultronbarn
Hmm...jag kan ju ta med mig lindisktrasebytet ut och sitta och fila lite... Visserligen får vi besök, men kan ju försöka vifta lite med stickorna i alla fall.... hehe... 8)

Men vad är syftet med dagen? Att visa att "vi är många som hantverkar"? :D Bara nyfiken, har inte hört talas om denna trevliga dag förut bara.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Smultronbarn skrev:Hmm...jag kan ju ta med mig lindisktrasebytet ut och sitta och fila lite... Visserligen får vi besök, men kan ju försöka vifta lite med stickorna i alla fall.... hehe... 8)

Men vad är syftet med dagen? Att visa att "vi är många som hantverkar"? :D Bara nyfiken, har inte hört talas om denna trevliga dag förut bara.
Nä syftet är nog bara att lyfta ut stickadet från stugorna och ut i det offentliga rummet :D I Lund har man till exempel startat med Stickning på krogen, dvs Grand Hotel, en gång i månaden. Otroligt uppskattat! Sen är det väl en social grej oxå att bara komma ut och sticka och ta en fika :lol:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag hade gärna, men har annat för mig. Nästa år kanske! Eller så bokar jag stickcafé med nån nångång. :roll:
Användarens profilbild
Av Edith
Självklart, fast här i Eskilstuna då! :tumsup:

Var ju till och med på bild i ett reportage inför världsutestickardagen förra veckan. Man kan ju inte banga då. 8)
Användarens profilbild
Av Hello
Jag är på läger med ungdomar men tantig/töntig som jag är ;) har jag stickningen med mig! Ska vara extra noga att sitta ute på lördag!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Vi kan ju fixa fotobevis över WWKIP-aktiviteten som vi lägger ut här :D
Lär själv vara den enda stickerskan i offentlighet i Motala på lördag bland alla cyklister, lite fräckt :wink:
Användarens profilbild
Av Humle
Noterar att det ska stickas i trädgårdsföreningen i Göteborg men jag har inte bestämt mig om jag ska gå dit.
Av Smultronbarn
Helene-Gia skrev:
Smultronbarn skrev:Hmm...jag kan ju ta med mig lindisktrasebytet ut och sitta och fila lite... Visserligen får vi besök, men kan ju försöka vifta lite med stickorna i alla fall.... hehe... 8)

Nä syftet är nog bara att lyfta ut stickadet från stugorna och ut i det offentliga rummet :D I Lund har man till exempel startat med Stickning på krogen, dvs Grand Hotel, en gång i månaden. Otroligt uppskattat! Sen är det väl en social grej oxå att bara komma ut och sticka och ta en fika :lol:
Det låter ju toppen! :app: Skulle vara ballt att vara ett gäng som satt på krogen och handarbetade. En kompis lillebror tillhör gothrockarnas skara. Han har börjat virka, och tänkte ta med sig virkningen när han skulle köa till en konsert för ett tag sen för att "tjejerna skulle bli intresserade och tycka att han är söt". Helt rätt inställning tycker jag! :tumup: :lol:
Användarens profilbild
Av Ester
Åh vad synd att ajg missade

ska försöka hänga på nästa år istället

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?