Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...så den förvandlas från tråkigt vuxenplagg till tufft barnplagg? :D

Jag har så otroligt många gamla t-shirts med tryck som jag inte använder själv, men som jag tycker för mycket om för att slänga. Det vore guld om jag kunde sy om dem på något sätt så de passar ettåriga dottern istället, någon som har idéer om hur det kan göras?

(wohooo, premiärinlägg!)
Användarens profilbild
Av Annika80
Grattis till premiären :D
Tja min första tanke är väl en klänning, antingen ärmlös eller om du kapar av t-shirtens ärmar och minskar dem så de passar barnets ärm.
Av Ponyo
Det finns en toppenbok som heter baby cool. Där finns mönster till klänningar, pyjamaser osv av gamla tröjor.
Användarens profilbild
Av Monia
Bubbi skrev:Det finns en toppenbok som heter baby cool. Där finns mönster till klänningar, pyjamaser osv av gamla tröjor.
:iagree: Lycka till!!
Användarens profilbild
Av jag71
Jag vill se resultat sen!
Användarens profilbild
Av shalita
jag har nån föräldratidning nånstans där det står beskrivet hur man kan göra en klänning av en t-shirt med snyggt tryck. men det är väl inte så svårt att räkna ut själv heller! den var iaf klippt under trycket o så var underdelen sydd (kan inte vad det kallas, finns säkert ett fint ord för det) så där indraget så det blev veckat liksom. :oops: *AMATÖR*

hoppas du förstår va ja menar.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Singoalla klänning borde väl vara perfekt att sy av en t-shirt! Fåll med resår runt halls och ärmar bara? :roll:

Måste testa tror jag... har nog några t-shirts som kan få förvandlas lite! ;-)
Användarens profilbild
Av kamalot
Jag får helt enkelt testa mig fram, tur att jag har måååånga tröjor :lol:
Användarens profilbild
Av kamalot
Sweeeeeeet :D
Tack så mycket!
Användarens profilbild
Av kamalot
shalita skrev:jag har nån föräldratidning nånstans där det står beskrivet hur man kan göra en klänning av en t-shirt med snyggt tryck. men det är väl inte så svårt att räkna ut själv heller! den var iaf klippt under trycket o så var underdelen sydd (kan inte vad det kallas, finns säkert ett fint ord för det) så där indraget så det blev veckat liksom. :oops: *AMATÖR*

Jag googlade efter ovan nämnda Baby Cool och hittade en sida där man kunde smygkika i den - ser ut som om boken har beskrivning på det du beskriver :-) Den modellen ska jag definitivt prova mig på!

http://www.bokus.com/newsletters/Pdf/Ba ... 20text.pdf
Användarens profilbild
Av snigel
Jag har sytt byxor och shorts av gamla T-shirts. Då blir nederdelen byxornas nederkant, mycket snyggt. Sedan kan man ha resår eller mudd i midjan. Funkar kanske inte så bra med tryck. Man kan också göra pyjamas (dragkedja i grenen). Finns också beskrivet i Baby Cool.
Användarens profilbild
Av shalita
Trassel skrev:
shalita skrev:jag har nån föräldratidning nånstans där det står beskrivet hur man kan göra en klänning av en t-shirt med snyggt tryck. men det är väl inte så svårt att räkna ut själv heller! den var iaf klippt under trycket o så var underdelen sydd (kan inte vad det kallas, finns säkert ett fint ord för det) så där indraget så det blev veckat liksom. :oops: *AMATÖR*

Jag googlade efter ovan nämnda Baby Cool och hittade en sida där man kunde smygkika i den - ser ut som om boken har beskrivning på det du beskriver :-) Den modellen ska jag definitivt prova mig på!

http://www.bokus.com/newsletters/Pdf/Ba ... 20text.pdf
kikade på länken o det är EXAKT samma som ja har i föräldratidningen!! samma bilder o allting alltså.
Användarens profilbild
Av noranora
Jag har (snart) gjort ett linne till Nora från ett av mina urvuxna linnen genom att lägga ett av hennes linnen ovanpå mitt linne (kant i kant med nederkanten), klippt och sedan sytt ihop sidorna och axlarna med en liten sicksack. Jag är ännu inte klar med halslinning etc eftersom jag ville prova linnet först, och sedan blev hon hungrig, men såhär ser det ut i halvfärdigt läge.

Kanske det kan vara till inspiration.

Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?