Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
Det där känner jag igen :lol:

Mest troligt är att du knutit för löst. Här kommer lite tips på vägen.

- Dra ner sjalen ordentilgt under barnets rumpa i innersta lagret.
- Gör du knut på bröstet? I så fall kan du kolla att barnet sitter i grodställning när du gjort knuten.
- Spänn noga, ffa kanten som går under barnets rumpa (gissar att det är här det blivit för löst)
- När jag gör "ryggsäcksdelen" brukar jag bre ut sjalen över barnets rumpa. Det tycker jag är stabilare och mer utbrytningssäkert.
- "Omslutet delen" spänn sjalen från din axel och ner mot barnets knäveck på den sidan där "rygssäcksdelen" slutar. Här är det lätt att sjalen glider för långt bak mot barnets rumpa. Spänn diagonalen med andra handen.
- Till sist hoppar du lite innan du knyter.

Ett tips om du inte kan få irl hjälp med knytningen är att be någon fotografera från alla möjlilga vinklar medan du knyter. Då kan du lättare se vad som blir fel.
Användarens profilbild
Av melon
Vi kan testa lite nästa gång vi ses! Jag kanske är dum men jag förstår inte hur ett ben kan bryta sig ur? Kanske jag knyter fel?
Användarens profilbild
Av melon
Kosmos skrev:
melon skrev:Vi kan testa lite nästa gång vi ses! Jag kanske är dum men jag förstår inte hur ett ben kan bryta sig ur? Kanske jag knyter fel?
Om du tänker ryggsäck och så halkar benet ur. Alltså jag har nog inte dragit in det under rumpan tillräckligt. Men jag fattar inte riktigt hur jag ska göra :oops: Vi får test när vi ses :tumsup:
Har du inte en ände under benet? Typiskt att vi inte provade sist, vi pratar för mycket :blahblah: Dante brukar hoppa upp och ner i sjalen som på en häst :lol: när han blir glad och han åker inte ur... Men jag kanske gör nåt annorlunda?

Kollat på videon med ljud än?
Användarens profilbild
Av melon
Kosmos skrev:
melon skrev:
Kosmos skrev:
melon skrev:Vi kan testa lite nästa gång vi ses! Jag kanske är dum men jag förstår inte hur ett ben kan bryta sig ur? Kanske jag knyter fel?
Om du tänker ryggsäck och så halkar benet ur. Alltså jag har nog inte dragit in det under rumpan tillräckligt. Men jag fattar inte riktigt hur jag ska göra :oops: Vi får test när vi ses :tumsup:
Har du inte en ände under benet? Typiskt att vi inte provade sist, vi pratar för mycket :blahblah: Dante brukar hoppa upp och ner i sjalen som på en häst :lol: när han blir glad och han åker inte ur... Men jag kanske gör nåt annorlunda?

Kollat på videon med ljud än?
Har kollat videon, och tycker att jag gör så :roll:
Kåre gör mest spiken i sjalen :wink: Kanske ska testa en babybjörn så han får ha sina ben rakt ner :lol:
Men kan vara att jag knyter för löst också.
Ska testa i morgon igen.
Den där varianten vi såg i parken kanske vore nåt? :lol: :lol:

Nej, det kan ju vara svårt om han gör spiken redan innan du knutit färdigt, då hamnar han ju aldrig riktigt i påsen. Vi måste ses snart och testa!
Användarens profilbild
Av melon
Nu vet jag vad du pratar om, Idag ville itne Dante alls sitta på ryggen och späande sig som en båge när jag knöt. Fick inte ner honom riktigt i påsen, och mycket riktigt åkte det vänstra benet ur efter bara ett par minuter. Tror alltså det är påsen som är viktig att få till och att det är det som blir fel. Du behöver en mer samarbetsvillig bebis :wink:
Av eamane
Vilken video har du kollat? Denna? http://youtube.com/watch?v=u9NDTEheZYg (din sjal är ju med iden :) ) För hon verkar ta ryggsäcksdelen först och sen omslutet, jag gjorde ju tvärtom tror jag. Kanske funkar bättre så här? Dessutom gör ju hon ett extra varv under rumpan med :hmm:
Av malinka
eamane skrev:Vilken video har du kollat? Denna? http://youtube.com/watch?v=u9NDTEheZYg (din sjal är ju med iden :) ) För hon verkar ta ryggsäcksdelen först och sen omslutet, jag gjorde ju tvärtom tror jag. Kanske funkar bättre så här? Dessutom gör ju hon ett extra varv under rumpan med :hmm:
Så där knöt jag i början och det var mest då jag hade problem. Nu gör jag en halv råbandsknop över bröstet och lägger delarna i samma ordning som på filmen och det funkar om bara lillkillen är med på att här ska sjalas. Gör han spiken är det nästan hopplöst att få det bra. Då brukar jag ta en dålig knytning i början och sen knyta om efter en stund när han gillat läget.
Användarens profilbild
Av melon
eamane skrev:Vilken video har du kollat? Denna? http://youtube.com/watch?v=u9NDTEheZYg (din sjal är ju med iden :) ) För hon verkar ta ryggsäcksdelen först och sen omslutet, jag gjorde ju tvärtom tror jag. Kanske funkar bättre så här? Dessutom gör ju hon ett extra varv under rumpan med :hmm:
Så gör jag och han bröt sig ur ändå. Tror inte det har någon betydelse. malinkas tips om att knyta om är ju toppen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?