Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Jag fick hem min Angelpack i måndags.
Eftersom jag bär på ryggen typ jämt så var det en ovan Tisse som skulle bära på magen i morse till dagis.
För det första:
HUR gör ni för att det ska vara bekvämt på magen i sele?
Jag har aldrig fått till det bra och känner att jag vet inte hur jag ska kunna motivera en BB-användare till en ergonomisk sele om jag själv inte tycker det är skönt.
Sen undrar jag, ni andra som har Angelpack, kan alla spänna axelremmarna åt två håll? dvs har ni två stroppar att dra i?
Jag pratade nämligen med Droppen för att få råd och hon kunde dra åt sin åt två håll medans jag bara har en stropp på min!
Användarens profilbild
Av Nova
Nu har jag ju inte en Angelpack men bära på magen är bara någorlunda bekvämt om man kan korsa axelbanden bak på ryggen tycker jag.

Angående olikheterna mellan era selar.
Är det olika versioner på dem möjligen?
Skulle inte den senaste modellen gå att dra åt två håll har jag läst av Diddeldi någonstans.
Är din köpt hos Eden Baby eller i utlandet?
Av Jenny
Jag köpte min från slingjax i England. Men isåfall tycker man ju att det borde framgå vilken generation det är precis som på Becon?
Användarens profilbild
Av Nova
Jo, jag håller med.
Av Jenny
Nu testade jag att korsa banden i bak så jag får se sen när jag hämtar Thea ifall det känns bättre så!
Användarens profilbild
Av Nova
Hoppas det.
Håller tummarna för att det känns bekvämare för dig. :wink:
Användarens profilbild
Av Bina
Ja det stämmer - det är åt ett håll på min också :roll: märkligt att de bytt utan att markera upp med någon extra bokstav eller så.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag tycker inte heller att det är vidare bekvämt att bära fram med sele, men tanken att korsa axelbanden har aldig slagit mig - det måste testas!

Och ja - min Angelpack kan man spänna åt två håll. Köpt i Sverige. (heja Sverige! 8) )
Användarens profilbild
Av Nova
Spelar det stor roll då att man inte kan spänna den åt två håll?
Går den inte att få tillräckligt tight då eller? :mitvit:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har en angelpack som går att spänna bara åt ett håll.
Och jag har haft många andra selar men aldrig tyckt det varit bekvämt att bära på magen. Men just med angelpacken tyckte jag det var jätteskönt att bära på magen. Men fråga mig dock inte hur jag gjorde för att få till det. :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag bär ofta på magen i angelpack och tycker att det är väldigt bekvämt, det är den jag väljer oftast. jag har den alltid vanligt med raka axelband men man kan ju korsa dem också om man föredrar det.
Nova skrev:Spelar det stor roll då att man inte kan spänna den åt två håll?
Går den inte att få tillräckligt tight då eller? :mitvit:
jag tycker att det är smidigare att dra framåt när man ska spänna, vilket gör att det blir på ena hållet på ryggen och på andra hållet när man bär på magen. så jag gillar dubbel spännmöjlighet.
Av Jenny
Men diddeldusan, hur gör du för att få det bekvämt? Vart har du bröstspännet? För om det ska vara bekvämt på mig vill jag nog ha det över skuldrorna och dit får jag det inte själv...
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tisse skrev:Men diddeldusan, hur gör du för att få det bekvämt? Vart har du bröstspännet? För om det ska vara bekvämt på mig vill jag nog ha det över skuldrorna och dit får jag det inte själv...
Fast det var så jag gjorde. Hade det över skuldrorna och dit nådde inte jag heller själv. Men när jag väl ställt in den och skulle ta den av mig så knäppte jag upp spännet på axelremmarna istället för att knäppa upp bröstspännet när jag skulle ta den av mig.
Å sen när jag skulle ta på mig den så trädde jag tog jag först barnet i famnen och sen tog jag upp ryggplattan och i med huvudet så bröstspännet kom över skuldrorna och sen knäppte jag i axelbanden.
Hajar du?! :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Tisse skrev:Men diddeldusan, hur gör du för att få det bekvämt? Vart har du bröstspännet? För om det ska vara bekvämt på mig vill jag nog ha det över skuldrorna och dit får jag det inte själv...
jag gillar att ha det ända uppe vid nacken och dit är det lätt att nå. men annars kan man dra ut axelbanden helt, då kan det vara lättare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?