Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
En underbar slät azurgås (klarblå) :heart: (tack knyttet & k) flyttade in här häromdagen...sjalen är underbart mjuk och gosig och jätteskön att bära i....men färgen är inte jag! :(

Är det ett helgerån att färga den, och i så fall satsa på en mörkare färg (brun) eller försöka avfärga den och färga i en grön snygg nyans? :?

Hur tror ni det blir om man färgar den blåa gåsen röd? Kan det bli lila eller blir det någon konstig mörkare blåröd? :hmm: Erfarenheter tack!! :D
Senast redigerad av lotti den tor jun 12, 2008 14:21, redigerad totalt 2 gång.
Av Ponyo
Det beror nog på hur mycket gult det finns i det röda. Risken är att den blir dassigt brun.
Användarens profilbild
Av lotti
Bubbi skrev:Det beror nog på hur mycket gult det finns i det röda. Risken är att den blir dassigt brun.
skrev nog lite slarvigt...men den är blå nu!! :D
Användarens profilbild
Av camsch
Jag har en krinklad fd blå sjal som jag färgade lila, se tråden:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=91224

Sen har jag dessutom färgat min naturfärgade släta gås i färgen du ser här:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=94299

Tycker absolut du kan färga sjalen! Det som kan vara bra att tänka på är att åtminstone min släta gås inte blev färgad på sömmarna. Kan kanske se lite konstigt ut med en brun sjal med blåa sömmar?
Men varför inte färga den mörkare blå? Då kan ju ändå ljusblåa sömmar passa rätt bra... *spånar lite*
Det är ju jätteviktigt att färgen känns rätt!
Av Ponyo
(förstod att den var blå)

Jag skulle nog färga den med en lila färg, om jag ville ha den lila. För om man adderar röd färg så kan den bli mer åt det bruna hållet om det är mycket gult i den röda färgen.
Användarens profilbild
Av lotti
Bubbi skrev:(förstod att den var blå)

Jag skulle nog färga den med en lila färg, om jag ville ha den lila. För om man adderar röd färg så kan den bli mer åt det bruna hållet om det är mycket gult i den röda färgen.
Aha.... :D
Användarens profilbild
Av ms_chili
Men Lotti,
du kan sälja den till mig ocks köpa en brun ist! :lol: 8)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?