Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Någon som har testat både eden baby carriers sammets mei tai och en kozy som kan jämföra känslan? Jag trivdes inte alls med kozyns axelband - tror ni att det funkar med en eden? Inte så kul att köpa och behöva returnera igen.. :? Eller kanske någon som har en eden i Skåne som man kan få testa? :)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag har testat båda, men inte ägt någon av dem själv. Om jag var du skulle jag satsa på utbredbara istället, om du tänker bära på magen.
Edens är bredare än kozyn, men så stor skillnad i bärkomfort är det inte, tycker jag.
Av Abunai
Jag har en med utbredbara hemma. :roll: Men jag hade velat utöka förrådet.

Vill bära på ryggen, i stort sett endast...
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok, på ryggen alltså :hmm: Då vet jag inte riktigt... Jag har nästan tyckt att sele är bättre på ryggen, för att det är lättare att få ner tyngden på höfterna på den, men nu har jag en Colibri här som jag älskar på ryggen :heart:
Av Abunai
Jag har haft en beco, men det funkade inte heller för mig.. :? :roll:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har haft en Kozy och jag gillade den ganska så bra.
Dock inte tillräckligt bra för att låta den stanna.

Jag har en Eden nu och den är betydligt skönare.
Riktigt skön faktiskt. :D
Av Abunai
Nova skrev:Jag har haft en Kozy och jag gillade den ganska så bra.

Det lät bättre än kajsakvats inlägg. :lol: :roll:

Jag tänkte så att det är ju Kozyns axelband jag inte gillar, vadderingen, styvheten och att de är lite för smala. Och edens axelband verkar vara både bredare och mjukare. Tycker du att den går att jämföra med en hemmasydd mei tai med utbredbara band?
Användarens profilbild
Av Nova
Abunai skrev:
Nova skrev:Jag har haft en Kozy och jag gillade den ganska så bra.

Det lät bättre än kajsakvats inlägg. :lol: :roll:

Jag tänkte så att det är ju Kozyns axelband jag inte gillar, vadderingen, styvheten och att de är lite för smala. Och edens axelband verkar vara både bredare och mjukare. Tycker du att den går att jämföra med en hemmasydd mei tai med utbredbara band?
Inte riktigt samma känsla, nej.
Tyget är lite kraftigare och stadigare i Eden än i tex sjaltyg som är det skönaste man kan välja till en utbredbar.
Sedan beror det ju på om man gillar det lite kraftigare.
Jag gillar den mycket.

Som Kozyn är den iaf inte. :wink:
Av Abunai
Hmm.. jag vet ju inte om jag gillar det. :roll: Har testat mei tai:er av sjalar, men märker inte så stor skillnad från de som är sydda i "vanligt" tyg. Men att de är utbredbara är ju väldigt skönt, drar ut dem så mycket det går.. Man kanske måste chansa och testa då... :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att det är stor skillnad på eden och kozy. eden sitter perfekt på mig, lika bra som en med utbredbara axelband (eller bättre). min man däremot föredrar kozy, jag tror att eden passar allra bäst på kvinnoaxlar men det är bara en personlig teori :wink: . de känns i alla fall helt olika på.
Av Abunai
diddeldi: det låter bra! Jag tror nog att det blir en sådan när jag fått tillbaka pengarna för kozyn som jag köpte av dig här om dagen. ;) Hoppas att den passar då! :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Abunai skrev:diddeldi: det låter bra! Jag tror nog att det blir en sådan när jag fått tillbaka pengarna för kozyn som jag köpte av dig här om dagen. ;) Hoppas att den passar då! :roll:
du kan ha de pengarna tillgodo annars om du ändå ska byta till en eden? maila i så fall :wink:
Av Abunai
diddeldi skrev:
Abunai skrev:diddeldi: det låter bra! Jag tror nog att det blir en sådan när jag fått tillbaka pengarna för kozyn som jag köpte av dig här om dagen. ;) Hoppas att den passar då! :roll:
du kan ha de pengarna tillgodo annars om du ändå ska byta till en eden? maila i så fall :wink:
Har inte diskuterat det med sambon än, så i så fall lägger jag nog en ny beställning men tack ändå!! :D
Av Abunai
Förresten - eden - den har rätt smal sittyta väl? Hur länge kan man använda den, till hur stort barn?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?