Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Elin ville såklart också ha en. :wink: Men henne är det lite svårare att fota. Mild underdrift. :roll: :wink:
Denna är sydd i manchester.

Bild

Med hårstrå i munnen :oops:

Bild
Användarens profilbild
Av puppan
zandrama skrev:ÅH vad snyyygg! Precis en sån keps (till mig) tappade jag bort i fredags. :cry:
Nu ska jag leta mönster! Vet du om den fanns i strl 54/56 i boken?
Mönstret är väldigt simpelt.
Enl beskrivningen klipper man en remsa som är huvudmåttet+2cm i sömnsmån långt och 9 cm brett och i boken finns mall på kulle och brätte som är väldigt stort. Jag minskade ned det till Kajsa.

Mycket enkelt att storleksanpassa alltså.
Användarens profilbild
Av Fryle
puppan skrev: Mönstret är väldigt simpelt.
Enl beskrivningen klipper man en remsa som är huvudmåttet+2cm i sömnsmån långt och 9 cm brett och i boken finns mall på kulle och brätte som är väldigt stort. Jag minskade ned det till Kajsa.

Ja men hur får man rätt böj på skärmen?
Användarens profilbild
Av cocine
Supersnygga :D Vill ha!!
Användarens profilbild
Av puppan
Fryle skrev:

Den är sydd i dubbelt tyg och dubbelt vlieseline. Var det så du menade?
Användarens profilbild
Av Fryle
puppan skrev:
Fryle skrev:

Nej, jag menade hur formen på den är, den ser väl gissningsvis ut som en halvmåna, men hur mycket mindre än kanten är den för att få rätt form när den är påsydd (förstår någon hur jag menar?).
Användarens profilbild
Av jazoo
Åååååh, så snygg! Vill du sy en till Alice ;)
Användarens profilbild
Av Humle
puppan skrev:
Kaja skrev:Oj. Jättefin! Var har du hittat mönstret, eller har du gjort det själv??

//Kaja
Mönstret kommer från en bok från 70-talet, Kläder och grejer som du kan sy själv av Kerstin Lokrantz och Christina Björk.

Jag ändrade dock kullen och delade den i 4 tårtbitar istället för att ha den hel.
Fina kepsar
Den boken har jag hemma :D Jag sydde solhatten som finns på samma sida i boken häromdagen. Men nu blev jag sugen på att sy kepa också.
Användarens profilbild
Av puppan
jazoo skrev:Åååååh, så snygg! Vill du sy en till Alice ;)
Ja men självklart! :D
Användarens profilbild
Av puppan
Fryle skrev:
puppan skrev:
Fryle skrev:

Nej, jag menade hur formen på den är, den ser väl gissningsvis ut som en halvmåna, men hur mycket mindre än kanten är den för att få rätt form när den är påsydd (förstår någon hur jag menar?).
Snarare som en nymåne än en halvmåne.
Påminn mig imorn så ska jag fota av sidan. :D
Av Nettan
Jätteznygga.
Hur har du gjort med vikningarna på den runda delen. I mönztret (jag har) zkall man bara ha 4 veck.
Dina var mycket znyggare än min.
Användarens profilbild
Av puppan
Nettan skrev:Jätteznygga.
Hur har du gjort med vikningarna på den runda delen. I mönztret (jag har) zkall man bara ha 4 veck.
Dina var mycket znyggare än min.
Kajsas är sydd med flera små veck, jag tror jag gjorde 4 på varje 'kvart' sas.
På Elins gjorde jag två veck på varje 'kvart'. Jag vek på frihand medans jag sydde bara.
Användarens profilbild
Av Fryle
puppan skrev:
Fryle skrev:
puppan skrev:
Fryle skrev:

Snarare som en nymåne än en halvmåne.
Påminn mig imorn så ska jag fota av sidan. :D
Full av inspiration sökte jag igårkväll i mina gömmor och hittade faktiskt boken ifråga! Där finns ju nymånen för avritning! Tack ändå för erbjudandet!

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?