Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Av någon anledning vill alla bära i sjal, men inte alla är intresserade av att bära "rätt" :lol:
Jag vågar inte klippa in bilden, men länka till sidan kan jag väl göra?

http://blogg.aftonbladet.se/22991
Användarens profilbild
Av Bina
8) coolt, eller inte... :roll:
Av Tyche
Bina skrev:8) coolt, eller inte... :roll:
Mest inte :lol:

Undra vad det är som gör att "alla" vill bära i sjal? Hade man varit intresserad av att bära ergonomiskt så förstår jag, men bär man så "där" så funkar ju tex en babybjörn nästan bättre för ändamålet :lol:
Användarens profilbild
Av sirisirius
flickvännen/frun verkar ha lite bättre koll.

snygg kissekatt... :lol:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Till hans försvar så finns den knytningen med i instruktionsboken till iallafall Moby och om man inte läst på mer än att sjal är ergonomiskt och inte VARFÖR det är det och att den inte är det i framåtvänt bärande osv så är det lätt att tro att man gör rätt.

Jag hade sett framåtvänd knytning, men visste också att rumpan skulle vara lägst så efter en del trixande lyckades jag knyta upp Alvin ungefär som på bilden men med benen som en groda ;-)

...SEN hittade jag hit till sjalbarn :-)

Ungefär i samma veva så insåg jag att sjalen ska spridas ut över axlarna och dessutom ska den knytas tight och det inte alls är så att tyget ska ses som ett långt snöre ;-) utan som ett platt tyg som INTE får vara vridet.

Det är inte lätt när det är svårt. Jag bar jättefel men det har inte så stor betydelse med en lätt bebis och en mjuk och stretchig sjal.

Bild
Användarens profilbild
Av zmurfan
Längst ner på sidan så hade barnets mamma tagit på sig sjalen. Det såg iaf jättemysigt ut.
Användarens profilbild
Av Eld77
:Hahaa:
Av Tyche
sirisirius skrev:flickvännen/frun verkar ha lite bättre koll.

snygg kissekatt... :lol:
Jag hittar ingen bild med frun :hmm:
Jag hittar en kvinna som har en docka i sjal däremot, sittandes i en soffa. Menar ni den? (är det ingen docka, är det ett barn?)
Användarens profilbild
Av Beckah82
Bilden längst ner på första sidan ser ut som en bra knytning...men vad är det i sjalen? Om det är en bebis tycks den sitta upp och ner
Av Ponyo
De hade en stooor bild på en man som bar med sjal i senaste mama.
Men han bar framåtvänt, och hade inte spridit ut tyget.
Borde kunna hitta bilden på Gettyimages, för jag såg att kom därifrån.
Undras vad sjal heter på engelska... :hmm:
Av Ponyo
Bingo! Hittade den!

(sökte på baby carrier)

Bild
Användarens profilbild
Av Jemmah
Lite OT men... Det är ganska intressant att titta under bärsjal / bärsele på FL också. En fantastiskt stor del av trådarna handlar om hur man ska kunna bära framåtvänt och vilka bärredskap man kan använda till det :roll:

Har förresten också provat bära framåt i mobyn enligt "instruktionsboken" när skrutt var 4-5 månader och nyfiken.... men bekvämt var det inte. Tack och lov hade zmurfan tålamod att lära mig knyta ryggsäck :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?