Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Vi ska på babysim ikväll, och tills dess tänkte jag snickra ihop en enkel vattensjal. Eftersom jag inte hinner fixa ringar får jag sy i dem senare. Men vilka mått ska jag satsa på? Det får ju bli knytning som på en vanlig kortsjal, tex bärabarn. Men hur stor är en sån?

Alltså: hur lång och hur bred?
Användarens profilbild
Av miriel
Har du tyget?

Jag klippte "håligt fodertyg" mitti tu, så av bredd 140/150cm blir det två sjalar. Jag har fållat (men froggie struntade i det och det verkar fungera oxå)

Hur lång den ska vara är ju lite upp till dig, jag gjorde runt två meter och det är väl lite i längsta laget (irriterande med för mycket blöt svans i duschen).

Blev du klokare av mitt röriga svar? :roll: Kan vara lite tydligare, senare då lite mer tid finns, just nu ska jag iväg.

Lycka till med syendet och simmandet!

:D
Användarens profilbild
Av Nova
Men var hittar man lämpligt tyg till en vattenringsjal?
Fodertyg jag fått prover på verkar så sladdriga,
ska de verkligen vara det?
Användarens profilbild
Av miriel
Nova skrev:Men var hittar man lämpligt tyg till en vattenringsjal?
Har funderat lite och det är nog inte fodertyg jag använt utan sporttröjetyg, relativt stadigt och jag kan utan problem bära Ayumi i den, även i blöt tillstånd, tyget blir inte lååångt som jag har hört att endel haft problem med...
Har även testat med stora killen, det fungerar oxå även om det nog inte är något jag kan rekomendera i längden... :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
miriel skrev:
Har funderat lite och det är nog inte fodertyg jag använt utan sporttröjetyg
Ok, det låter ju bra. :D
Och var hittar man lämpligen sporttröjetyg om man inte har det i tygbutikerna på orten? :roll:
Användarens profilbild
Av jazoo
Nova skrev:
miriel skrev:
Har funderat lite och det är nog inte fodertyg jag använt utan sporttröjetyg
Ok, det låter ju bra. :D
Och var hittar man lämpligen sporttröjetyg om man inte har det i tygbutikerna på orten? :roll:
Jag köpte idag i tygaffär i Sundbyberg, kan köpa åt dig o skicka om du vill. 59 kr/m, fanns i marin, rött, rosa o så några neonvarianter, tyå gul o grön. Tyvärr inte svart.
Användarens profilbild
Av Nova
Tack! Vad gulligt av dig! :D
Jag återkommer med PM inom kort.
Användarens profilbild
Av jazoo
Ok, det blev en vattenbärpåse, men eftersom jag gjorde den lika stor som min vanliga blev den alldeles för stor. Jag tänkte ju inte på att man inte har några kläder på sig under vattenpåsen.... Tur att den går att göra mindre...
Användarens profilbild
Av miriel
jazoo skrev:Ok, det blev en vattenbärpåse, men eftersom jag gjorde den lika stor som min vanliga blev den alldeles för stor. Jag tänkte ju inte på att man inte har några kläder på sig under vattenpåsen.... Tur att den går att göra mindre...
Spännande, får man se bild? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?