Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarahlc
esarina skrev:
sarahlc skrev::love: fasen vilken fin! och vilket härligt tyg, är det linne?
Tack! :)

Nej, bomull, IKEAs Lenda på utsidan, och det prickiga är från Stoff och Stil.
ah, gamla trogna lenda. stadigt och fint. :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
esarina - Du som har hunnit testa din väska nu, är det jätteviktigt med kardborrebanden eller tror du att det går att ordna på något annat sätt?

Är inget vidare förtjust i kardborreband nämligen, men väskan ser ju så schyst ut! :roll: 8) :lol:
Av surftrollet
CrazyMagpie skrev:esarina - Du som har hunnit testa din väska nu, är det jätteviktigt med kardborrebanden eller tror du att det går att ordna på något annat sätt?

Är inget vidare förtjust i kardborreband nämligen, men väskan ser ju så schyst ut! :roll: 8) :lol:
Jag är inte heller så förtjust i kardborre. Maken föreslog platta magneter insydda i små fack, det ska jag ev prova på nästa version jag gör. (Har planer på en i dovare färger till hösten.) Knappar funkar säkert också, men nackdelen med knappar är att de är lite meckigare att knäppa snabbt och smidigt.

Jag tror inte jag satte kardborren som i beskrivningen. Jag har två band på locket, och de sitter åt andra hållet mot på framsidan eftersom det är mindre petigt att lägga locket rätt för att det ska fastna då. Har för mig att beskrivningen var åt andra hållet, men jag läste ärligt talat inte så noga efter att jag noterat måtten och sömnadsprincipen. ;)
Av surftrollet
Jag kan också tillägga att - som syns på mina bilder - 85 cm för bakstycke och lock tycker jag är för långt. 75-80 är nog mer lagom.
Användarens profilbild
Av aspen
esarina skrev:
CrazyMagpie skrev:esarina - Du som har hunnit testa din väska nu, är det jätteviktigt med kardborrebanden eller tror du att det går att ordna på något annat sätt?

Jag är inte heller så förtjust i kardborre. Maken föreslog platta magneter insydda i små fack, det ska jag ev prova på nästa version jag gör. (Har planer på en i dovare färger till hösten.) Knappar funkar säkert också, men nackdelen med knappar är att de är lite meckigare att knäppa snabbt och smidigt.

Jag tror inte jag satte kardborren som i beskrivningen. Jag har två band på locket, och de sitter åt andra hållet mot på framsidan eftersom det är mindre petigt att lägga locket rätt för att det ska fastna då. Har för mig att beskrivningen var åt andra hållet, men jag läste ärligt talat inte så noga efter att jag noterat måtten och sömnadsprincipen. ;)
finns det inte magneter av nåt slag - typ avlånga kylskåpsmagneter att sy in, på samma sätt som du har sytt kardborren? förstår du?
Användarens profilbild
Av Edith
Åh så fin :love:
Av surftrollet
annelie skrev:såna kanske?
Bild
Det var ju en bra idé! Jag hade mer tänkt mig att sy en liten kanal och sy fast magneterna i, så får man på köpet en avdelare av fickan fram (jag vill ha lite mindre fack där) och närmast osynlig stängning.
Användarens profilbild
Av aspen
esarina skrev:
Bild
Det var ju en bra idé! Jag hade mer tänkt mig att sy en liten kanal och sy fast magneterna i, så får man på köpet en avdelare av fickan fram (jag vill ha lite mindre fack där) och närmast osynlig stängning.
jag tänkte mig som en kanal, så de inte syns, men såna vanliga som finns i väskor, små runda verkar så....... små, liksom och avlånga har jag inte sett innan. det borde väl funka?

jag har mailat dem och frågat vad de tror, vilken av deras produkter som kan funka
Av surftrollet
annelie skrev:
esarina skrev:
Bild
jag tänkte mig som en kanal, så de inte syns, men såna vanliga som finns i väskor, små runda verkar så....... små, liksom och avlånga har jag inte sett innan. det borde väl funka?

jag har mailat dem och frågat vad de tror, vilken av deras produkter som kan funka
Man får ta hänsyn till att de måste vara tillräckligt kraftiga för att verka genom två lager tyg, varav ett lite kraftigare. Om jag jämför med de klippbara magnetiska ark jag har haft, så tror jag att de är för klena, men det finns förhoppningsvis lämpligare. :) Du får vidarebefordra vad de svarar! :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tackar för råd! :-D

Ska kika lite på det där med magneter - eller också testar jag att sy först och lösa det där med låsningen efteråt? Har ett par riktigt stora och snygga knappar som jag tror skulle funkar fint... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Det finns handväskmagneter att köpa också, ska bara kolla upp var. Jag tyror man sätter fast dem som en nittryckknapp ungefär. Jag vet att jag har sett såna hos grossister!
Av surftrollet
tinaw skrev:Det finns handväskmagneter att köpa också, ska bara kolla upp var. Jag tyror man sätter fast dem som en nittryckknapp ungefär. Jag vet att jag har sett såna hos grossister!
Ja, de har två pliggar och en bricka med två hål (iaf de jag tagit bort från gamla väskor 8)).

Hur funkar det med magneter och vanlig maskintvätt förresten? :mitvit:
Apelsin skrev:så snygg, blev sååå sysugen, menvad dyrtdet blir med mins 350cm tyg gånger två.
350 cm tyg räcker till 3 väskor. ;) För fodret går det inte åt lika mycket tyg, jag tror man klarar sig på runt en meter om man pusslar lite. 80 cm, som jag hade, är dock för litet, så min insida är pusslad med lite extra Lenda och fodret på locket/bakstycket är lappat från 2 delar prickigt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?