Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hur gööööööör man???? Vi har fått låna en ringsjal för att kolla om den kan behaga lilla damen, men det är ju apsvårt att få till det. Ringarna hamnar så långt ner. Beror det på mig eller sjalen? Förmodligen det förra eftersom jag aldrig lyckades bli kompis med den när Albert var liten heller och jag har testat ringsjalar av lite olika sorters tyg.
Ge mig era bästa ringsjalstips!
Användarens profilbild
Av Jemmah
Jag fick till det bättre (hade samma problem som ni beskriver) när jag såg till att tyget var spänt bakom min rygg. Tror att jag läste det tipset här nånstans. Och ringarna högt upp på axeln såklart.
Användarens profilbild
Av Siena
jag har fått panik på vår ringsjal och den ligger numera på säljes-delen av sb! Har precis samma problem som du :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Komsi komsi..ska jag hjälpa dig? =)
Av Tyche
Jag har lärt mig ringsjal :rock:
Det är inte lätt minns jag. Jag får bara till det med BBsling oxå men ändå.
Jag ser till att sjalen ligger ordentligt innan jag stoppar ner barnet och drar åt så att det inte blir lika mycket som kan glida.
Ringarna högt upp på axeln och så ner med barnet. Ser till så att ringarna ligger högt mot axeln hela tiden och om om glider ner, stoppar jag in handen under sjalen och håller upp barnet och drar upp ringarna.
När barnet väl är i ser jag till att allt sitter som det ska innan jag drar åt och det funkar.
Nu för tiden har jag bra koll och kan få på mig sjalen utan att trixa en massa innan, behöver inte vara så noggrann men när jag höll på och lärde mig så var det ett måste att ha strikt koll på allt.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Jag gjorde så att jag bara hade bikiniöverdel och en naken Alvin och då gick det mycket mycket lättare att lära sig. Innan hade jag samma problem.

Dock gillar jag inte ringis så de fick flytta alla utom vattenringsjalen som både är bra till det den är till för men också riktigt riktigt smidig (kanske för att man inte har kläder i den knappt).
Användarens profilbild
Av Zalli
Jag älskar ringsjal :D Jag tar på mig sjalen och sprider ut den över ryggen. Jag spänner den så mycket att jag vet att jag precis får ner barnet sedan drar jag ringarna så att de ligger "axelspetsen", alltså inte på axeln, hellre en bit ner mot armen isåfall. . I med barnet och dra åt, då åker ringarna ner lagom på plats (vid nyckelbenet ungefär, lite under). Dra ut tyget så de sitter i knävecken på barnet Dra sedan i svansen på de olika sidorna för att justera. Tänk på att barnets knäveck ska vara i samma höjd som rumpan, då sitter de stadigt och bra :wink: Jag har oftast barnen på höften i ringsjal så de har ett ben på varsin sida av min midja.
Användarens profilbild
Av Zai
Jag älskar också ringsjal :D
Ringarna högt upp på axeln, snarare ner mot ryggen.
Jag börjar faktiskt med ganska stor påse för att kunna dra upp mycket tyg mellan oss. (en uttråkad Zeke sträcker gärna på sig)
Och sen spänna mer "upptill".
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag lägger ringarna rätt högt upp på axeln och sen spänner jag åt så jag inte har för mycket tyg i påsen och sen sätter i sonen. Sen sträcker jag först för hand tyget under hans rumpa och min rygg innan jag slutligen drar åt ringarna. Jag tyckte inte ringjsalen var så bra när han var yngre men nu när han är 1 år den oväderlig. Han ska i och ur vagnen och upp och ner från famnen så den är perfekt att använda nu för det går så snabbt. Ringsjalen är ju smidig på det viset oxå att jag kan "knyta den" utan att sätta ner sonen på marken emellan. Då drar jag bara sjalen över våra huvuden och och sen drar jag åt. Det tar lite trixande innan man lärt sig den men nu trivs jag jätte bra med den. Hamnar ringarna för långt ner så tar jag bara en arm under sonens rumpa och drar tyget så ringarna hamnar längre upp på axeln och åså säkrar jag med att se till att tyget sitter bra under rumpan igen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?