Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ulltuss
Hej hej! Jag är nybörjare på sjalbiten och har en fyraveckors tjej som jag bär i en elastisk långsjal (Cuddly Wrap), den funkar bra för oss men jag måste medge att det är krångligt att knyta långsjalar, det tar sin lilla tid. Blir kanske bättre med tiden.

Men nu till frågan, jag skulle behöva ett snabbare och smidigare bäralternativ för kortare stunder, men vad väljer jag, ringsjal eller bärpåse? Vilken isåfall? Nån med tankar?

Hoppas att ni har förslat åt en nybliven mamma som inte har tid att surfa runt efter info numera. :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag tycker att bärpåsen är klart överlägsen ringsjalen, min nya peekabo är superbekväm, sitter bra och inga jobbiga ringar!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Bärpåse säger jag med! Super! :D

Jag har faktiskt sytt en idag som blev hur bra som helst! Enkelt och snabbt gjort! Den passade även sambon som inte orkar med långsjal och får ont av ringsjal. :D :tumsup:
Användarens profilbild
Av Zoi
Bärpåse säger jag också. :tumsup:
Hade ringsjal innan jag fick Peekaboon och den ligger mest och dammar nu. :roll:
Helt klart bärpåse med rätt storlek sitter den som en smeck.
inget krångel med ringar och mycket mer mysfaktor... :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag får hålla med föregående talare å hurra för bärpåsen.
Fick hem min nya bärpåse idag å det var kärlek vid försat ögonkastet.
Den var verkligen helt underbar!
Fast ringsjalen har sin tjusning oxå.
Användarens profilbild
Av diddeldi
fast det beror på om det bara är du som ska bära. ska även pappan bära så är ringsjal mycket bättre, den går ju att justera. fast en fleecebärpåse har helt klart hög mysfaktor.
Användarens profilbild
Av tinaw
Vi har flera bärpåsar, några är mina, några är hans. Bärpåse syr man så lätt också, så det blir fler av bara farten. :D
Användarens profilbild
Av Anso
Jag skulle ta en ringsjal i alla fall just för att den går att justera lite mer och att fler kan använda den. Eller, sy en av varje kanske? :roll: :D
Användarens profilbild
Av Helena
Men funkar bärpåsar bra på nyfödda? Och kan man amma i dem, ifall man inte kan justera dem?
Användarens profilbild
Av Tabby
Men det finns bärpåsar man kan justera med knappar så att det passar fler.
Av Ulltuss
Då blir det definitivt en bärpåse! :D Tyckte att dom såg så mysiga ut. Några förslag på olika bärpåsar? Vet inte många. Tack för er hjälp.

Anna
Användarens profilbild
Av Ezereht
Men var kan man köpa bärpåsar i fleece då? Som peekabo och den där andra som folk pratat lite mystiskt om??
Användarens profilbild
Av Tabby
maimiti.se har i Sverige.
Hotsling säljs hos slingsisters (fast de är lite tjockare)
Sen finns en massa utomlands.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag föredrar ringsjal. Tycker det är så lätt att ändra ställning och justera efter behov just då. När man har Linus i ringsjalen och vill lägga honom ner eller sätta bak på ryggen så är det praktiskt att kunna justera hur hårt överkanten drar åt. Bra också att kunna ha till båra barnen i och ur med den stora så är det lättare att kunna öppaa upp rejält och så funkar en sjal både med och utan tjocka vinterkläder. En bärpåse som klarar vintejacka på mig och overall på barnet blir väldigt stor inne.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?