Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarahlc
puppan: vilken härlig sommarklänning! :love: har den knappar bak i ryggen?
Användarens profilbild
Av Beckah82
Beckah82 skrev:ååh kan inte jag få måtten till tygbitarna till solhattarna?? *snälla rara*

Jag har försökt med två olika varianter och jag får verkligen INTE till en bra hatt till Alvin :-(

tredje gången gillt...
Wiie har lyckats nu :-) ;-) hann inte vänta på måtthjälp utan försökte ändå :-)
Användarens profilbild
Av Helma
Vilka fina saker ni har sytt
Användarens profilbild
Av Fryle
sarahlc skrev:
Fryle skrev:Lite OT: Hur leker man med ärtpåsar? Jag minns bara att vi balanserade dem på huvudet i skolgymnastiken. Jag skulle gärna sy sådana av fina resttyger.
8)

Bild

eller så gör man som min dotter:
kastar den och kutar efter. och kastar igen. och springer efter den. och kastar igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen
Det blir ingen bild, bara ett kryss hur jag än gör, så jag får väl kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa...
Användarens profilbild
Av puppan
sarahlc skrev:puppan: vilken härlig sommarklänning! :love: har den knappar bak i ryggen?
Nä, bara dra över huvudet. Modellen är som en lång t-shirt bara.
Av belinda
sarahlc: :shock: jag döör va fina grejer!
Användarens profilbild
Av Sanfora
Annika80 skrev: Bild
Oh, helt galet fina grejer! Beppehatten i grått/svart - är den i något joggingtyg?

Shorts, jättebra tips! Tack.
Användarens profilbild
Av Sanfora
sarahlc skrev:OK. nu bildbombar jag. :lol:
(sorry att bilderna är aningen stora... :? )

omlottröjor, heltäckande men ändå svala och sköna till sommaren:
Bild

hängslebyxor. dessa i ministorlek, kan ju göras större:
Bild

omlottunika. enkel och skön:
Bild

lapptäcke och en mjukisfilt som är löjligt enkel att sy.
gosigt även till större barn.
Bild Bild

förkläde:
Bild

ärtpåsar!
världens bästa sommarleksak i trädgården och världens bästa pryl att ha i frysen till alla små bulor som kommer under leken... 8) :D
Bild
Omlottröjorna var verkligen fina! Hur tycker du som testat dem på barn att de är? Sitter de bra, tycker barnen att de sitter bra?

Ärtpåsar i frysen är ett jättebra tips, tack. Och förkläden kan man ha många av.
Användarens profilbild
Av Sanfora
puppan skrev:Här är mitt senaste alster (alstrar? :wink: :lol: )

Tights och tunika till K

Bild
Ja så bra - tshirtklänning och tights! Tights kan man ju ha hur många som helst. Tack!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tassar 8)
Användarens profilbild
Av Sedum
Åh, vilken bra tråd! Och vad fina grejer! Shorts måste jag göra!!!! :-)
Användarens profilbild
Av Annika80
Beckah82 skrev:
Beckah82 skrev:ååh kan inte jag få måtten till tygbitarna till solhattarna?? *snälla rara*

Jag har försökt med två olika varianter och jag får verkligen INTE till en bra hatt till Alvin :-(

tredje gången gillt...
Wiie har lyckats nu :-) ;-) hann inte vänta på måtthjälp utan försökte ändå :-)
Så bra! annars klistrar jag in lite mått här
Annika80 skrev:Liten bild och förklaring till mönster på en i storlek ca 50/52 o man använder tunt bomullstyg.

Bild

Kullen 2 delar tyg diametern är 15cm (+0,5cm sömsmån)

Mellandel 4 delar. Den är 7cm bred (+0,5cm sömsmån på var sida) 24cm lång upptill och 26,5cm lång nedtill (+ 1cm sömsmån på kortsidan)

Brättet 4 delar. 5,5cm bred (+0,5cm sömsmån på var sida)
28,5cm lång upptill och 33cm lång nedtill. (+1cm sömsmån på kortsidorna)

Om man tänker på böjen på brättet så skiljer det från nederkant till höger till överkant till höger (insidan av böjen) ca 15cm.
Användarens profilbild
Av Annika80
Sanfora skrev:
Annika80 skrev: Bild
Oh, helt galet fina grejer! Beppehatten i grått/svart - är den i något joggingtyg?

Shorts, jättebra tips! Tack.
Nej det är ett bomullstyg som känns litegrann som lin.
Användarens profilbild
Av sarahlc
Fryle skrev: Det blir ingen bild, bara ett kryss hur jag än gör, så jag får väl kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa, kasta och springa...
:hmm: en mindre variant: funkar den?
Bild
Användarens profilbild
Av sarahlc
Sanfora skrev: Omlottröjorna var verkligen fina! Hur tycker du som testat dem på barn att de är? Sitter de bra, tycker barnen att de sitter bra?

Ärtpåsar i frysen är ett jättebra tips, tack. Och förkläden kan man ha många av.
tack! :D
omlottisarna sitter verkligen bra, och är så lätta att ta på, som en stor skjorta. fast lite krångel med bandet som ska omlott, om man har en unge som ålar sig :lol:

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?