Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Agneta H
Jag lånar en antiqua just nu och testar knytningar. Har kommit fram till att jag tycker känguruknytningen är den mest bekväma och mest avlastande. Det blir bra stöd under låren på lilleman och ja den känns bekväm på alla sätt. Enda problemet är att det känns som själva "påsen" blir lite stor och det blir liksom en kant som känns som den ska skära in i nacken på lilleman. Jag tycker det är svårt att knyta så att påsen blir mindre. Problemet är väl också egentligen att lilleman har väldigt mycket myror i benen och sparkar i maratonsfart när jag ska ta bärsjalen om honom innan jag lyfter. Och hur gör man om barnet somnar i denna knytning, alltså med stöd för huvudet?
Användarens profilbild
Av Mia
En Antiqa är inte precis den mest avlastande sjalen..
Den har inte så mycket giv och därför kan det nog kännas som det blir en kant.
omslutetX är det de flesta tycker bäst om på magen, prova det! Då är det enkelt om barnet somnar.
Men annars brukar det gå att dra upp lite tyg så att det stödjer bara lite i nacken, barnen brukar kunna luta huvudet rätt stadigt mot kroppen (så länge du inte böjer dig ner förstås). Eller så kan du knyta en scarf runt er!
Av Agneta H
Jo, men den verkar krånglig på en vävd sjal. För det är väl den knytningen som används på trikåsjal?
Användarens profilbild
Av Tiz
Agneta H skrev:Jo, men den verkar krånglig på en vävd sjal. För det är väl den knytningen som används på trikåsjal?
Det går utmärkt att använda även på en vävd sjal. Men ännu bättre är den här :

http://www.sjalbarn.se/OmslutetKryss.htm

Man har smokingbältet innanför krysset. Med en liten bäbis drar man upp smokingbältet ända upp till nacken på bäbisen. Med fördel kan man även vika sjalen något varv vid nacken så blir det stadigt och gosigt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Bissa skrev:trikåsjalsknytning heter omslutetX2 (många namn att hålla koll på) :wink:
Men omslutetX2 går utmärkt att knyta med vävd sjal också :this:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
När jag knyter känguru lyfter jag aldrig Gabriel i påse. Antingen lägger jag sjalen på mig (mitten över bröstet, ändarna bak över axlarna) och stoppar i Gabriel. Eller så håller jag Gabriel i famnen och tar på oss sjalen. Men även om man lyfter i påse så kan man väl justera påsen innan man knyter? Alltså försök samla mer tyg under rumpan på liten. Kanske kan du dra åt överkanten mindre hårt?

Jag gillar också denna knytning, den är sval, enkel, snabb och dessutm snygg :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?