Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hur gammalt är barnet du ska bära?
Jag har bara provat Manducan som hastigast och den är mer vadderad och jag tror att den funkar bättre än becon till mycket tunga barn.
För då inbillar jag mig att den där vadderingen är extra skön.

Min dotter väger strax under tio kilo och jag tycker becon är väldigt smidig och tycker att genom att den är lite mindre vadderad, så kommer barnet väldigt tätt och bra intill kroppen. På henne funkar becon jätte bra, men jag orkar inte bära min 16-17 kilos fyra-åring i den, det är liksom dödligt tungt.
Användarens profilbild
Av boosten
Helt utan att ha testat becon ordentligt (vilken version är det förresten som är aktuell? butterfly?) så vill jag slå ett slag för manducan. Den är ju väldigt flexibel i och med babyinsatsen och den ställbara rygghöjden. Den funkar bäst från bebis till stora barn, en kompis bar sin 3½-åring i min manduca, och den gick ända upp till axlarna på honom, lika bra passar den till en annan väns fyraveckors bebis! :vågen:

Men becon är finare, det är inte frågan om det! :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Manducan är bekvämare.
Becon snyggare.

Ska du bära på mage?
Då är det skönt att kunna korsa axelbanden bak på ryggen.
Det ger bättre avlastning.
På Manducan och Beco 4th går det bra, på Beco Butterfly kan man inte korsa axelbanden.

Manducan är lite stabilare i tyget och jag tycker den är riktigt bekväm faktiskt.
Butterflyen ska jag ha sedan när bebisen kan tänka sig att börja bli buren på ryggen lite grann.
Iom den inbyggda sittpåsen är det säkert och enkelt att få upp en liten bebis på ryggen.
Manducans lilla påse är inte alls lika bra och stabil.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Vi har testat både Manduca & Beco butterfly till våra minsta, 1 år resp. snart 3år. Båda går jättebra att bära i Manducan, men Becon tycker jag att barnet kommer för långt ifrån mig med det där tyget mellan. Sambon tyckte bättre om Becon än vad jag gjorde, tyckte det blev mindre varmt med tyget emellan. Vi tycker dock båda att Manducan avlastar betydligt bättre. :)
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har testat båda. Manduca tyckte jag inte alls om, tyckte den var krånglig och den satt inte så bra på mig. Becon gillar jag jättemycket men egentligen tycker jag att Ergon är allra bekvämast. Men den är ju inte så snygg som becon.
Av anpa
Har testat båda, men på mig passade inte Manducan så bra. Becon däremot :vågen: :heart:
Men jag tror du får prova dig fram..
Användarens profilbild
Av Krapplack
Jag ville så gääärna ha en beco - men den satt inte tillräckligt bra på varken mig eller mannen. Avbärarbältet fungerade inte som jag hade hoppats.
Tyvärr eftersom den är liksom mer staaajlisch ;)

Manducan är vi jättenöjda med. Korsar oftast banden i ryggen och har burit vår 8-kilos länge utan problem. Han har sovit gott under sov-luvan.

Meeeen - som alla andra brukar säga - försök ordna så att du kan prova.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?