Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sanfora
Ok, nu har jag hamstrat upp ett litet lager på blandade tyger, men drar mig för att sätta saxen i igen...

Kan ni inte slänga in lite inspiration med tips, gärna bilder på grejer ni sytt och varit extra nöjda med, eller vad ni nyss sytt klar, eller vad ni håller på med...?
Användarens profilbild
Av Annika80
lite av det senaste jag har sytt och som verkligen används i värmen shorts och solhattar.
Shortsen går fort att göra, men på dessa fick jag sprätta och korta mudden så ska du göra sådana mät ut muddlängden på barnet innan :wink:

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Beckah82
ååh kan inte jag få måtten till tygbitarna till solhattarna?? *snälla rara*

Jag har försökt med två olika varianter och jag får verkligen INTE till en bra hatt till Alvin :-(

tredje gången gillt...
Användarens profilbild
Av Annika80
Beckah82 skrev:ååh kan inte jag få måtten till tygbitarna till solhattarna?? *snälla rara*

Jag har försökt med två olika varianter och jag får verkligen INTE till en bra hatt till Alvin :-(

tredje gången gillt...
Vad har han för huvudmått?
Har en som passar ca 48-50 och en större variant, kan fixa mått senare ikväll...
Användarens profilbild
Av Beckah82
Annika80 skrev:
Beckah82 skrev:ååh kan inte jag få måtten till tygbitarna till solhattarna?? *snälla rara*

tredje gången gillt...
Vad har han för huvudmått?
Har en som passar ca 48-50 och en större variant, kan fixa mått senare ikväll...
48-50 är bra :-) annars kan jag anpassa själv behöver mest en fingervisning eftersom det jag gjort blivit tokigt.
Användarens profilbild
Av sarahlc
OK. nu bildbombar jag. :lol:
(sorry att bilderna är aningen stora... :? )

omlottröjor, heltäckande men ändå svala och sköna till sommaren:
Bild

hängslebyxor. dessa i ministorlek, kan ju göras större:
Bild

omlottunika. enkel och skön:
Bild

lapptäcke och en mjukisfilt som är löjligt enkel att sy.
gosigt även till större barn.
Bild Bild

förkläde:
Bild

ärtpåsar!
världens bästa sommarleksak i trädgården och världens bästa pryl att ha i frysen till alla små bulor som kommer under leken... 8) :D
Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Åh, ärtpåsar tänkte jag faktiskt att jag skulle göra för ett tag sedan. Nu ska jag ta tag i saken! :D

Och vilket fint lapptäcke :love: Det skulle jag också vilja sy. Syr man ihop lapparna till långa band först?
Användarens profilbild
Av sarahlc
Knyttet & K skrev:Åh, ärtpåsar tänkte jag faktiskt att jag skulle göra för ett tag sedan. Nu ska jag ta tag i saken! :D

Och vilket fint lapptäcke :love: Det skulle jag också vilja sy. Syr man ihop lapparna till långa band först?
ätpåsar är de fina spillbitarnas räddning! :lol:

lapptäcket sydde jag just så, ja. tror det var 8 band med 5 lappar, som jag sen sydde ihop och så en bredare kant runtom (det vitblommiga tyget).

mjukisfilten är förresten med inspiration från dina fina filtar/skötunderlägg som du sydde till lotti! :D :heart:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
sarahlc skrev:
Knyttet & K skrev:Åh, ärtpåsar tänkte jag faktiskt att jag skulle göra för ett tag sedan. Nu ska jag ta tag i saken! :D

ätpåsar är de fina spillbitarnas räddning! :lol:

lapptäcket sydde jag just så, ja. tror det var 8 band med 5 lappar, som jag sen sydde ihop och så en bredare kant runtom (det vitblommiga tyget).

mjukisfilten är förresten med inspiration från dina fina filtar/skötunderlägg som du sydde till lotti! :D :heart:
Jag har också sytt sådana filtar, med velour på baksidan istället för pul som på skötunderläggen :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
:shock: oj vad mycket fint *tassar*
Användarens profilbild
Av Monia
norkmedoo skrev::shock: oj vad mycket fint *tassar*
:iagree: :app:
Användarens profilbild
Av puppan
Här är mitt senaste alster (alstrar? :wink: :lol: )

Tights och tunika till K

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
sarahlc skrev: ärtpåsar!
världens bästa sommarleksak i trädgården och världens bästa pryl att ha i frysen till alla små bulor som kommer under leken... 8) :D
Bild
Lite OT: Hur leker man med ärtpåsar? Jag minns bara att vi balanserade dem på huvudet i skolgymnastiken. Jag skulle gärna sy sådana av fina resttyger.
Användarens profilbild
Av sarahlc
Fryle skrev:Lite OT: Hur leker man med ärtpåsar? Jag minns bara att vi balanserade dem på huvudet i skolgymnastiken. Jag skulle gärna sy sådana av fina resttyger.
8)

Bild

eller så gör man som min dotter:
kastar den och kutar efter. och kastar igen. och springer efter den. och kastar igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen och igen

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?