Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Jag har också funderat lite på det här. Tella har inte protesterat idag trots värmen, och det tror jag hon gör om hon blir för varm. Men...

Hur gör ni för att "sol-skydda" era barn? Idag har jag burit Tella som hade t-shirt o tunna byxor i sjalen, men då armarna sticker ut kan hon ju bränna sig så jag har haft armarna instoppade men knytt så sval knytning som möjligt.

Hur gör ni andra? Vilken knytning? Vad har ni på dem?
Användarens profilbild
Av Asia
jag går med paraply och så har hon armarna ute, med t-shirt.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag har paraply, armarna ute, men täckande kläder.
Av fröken inga
Det där ska jag tänka på när jag köpt sjal...
Användarens profilbild
Av Din mamma
Jag funderade också på det där och fick rådet att amma ofta.

Sigvard är ju så liten, så han har armar och ben inuti sjalen. Han brykar ha något svalt och tunnt på sig innanför, sedan har han solskyddshatt på huvudet. Tycker att det blir lite svalare med sele än sjal, så jag bär i manducan nu när det är så supervarmt. Han blir ju svettig, men än så länge har det gått bra.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Mitt barn reagerar jättestarkt på värme och blir alldeles prickig på kroppen och gnällig. Vi bär inte i sjal när det är såhär varmt, men ergon går bra, den är lite luftigare. När O var pyttis förra sommaren hade han en tunn skjorta och byxa i bomull (tunn lakansväv, inte trikå), tunna strumpor och hatt som solskydd.

Kanske inte svar på din fråga, gissar att olika bebisar reagerar olika och att man får anpassa sig efter hur det egna barnet reagerar på värmen.
Av Flodisen
Min nu 1½ åring klagade om det blev för varmt. Bökade och höll på. Så jag tror att bara man är lyhörd på bebbins signaler så är det ingen fara.

Jag känner det som att barn blir ofta svettiga på natten oxå men vill då ligga nära ändå.
Användarens profilbild
Av Asia
Jag som tycker Becon blir VARMARE än min BBB!
Användarens profilbild
Av Asia
Ja absolut! Den har så tjockt ryggparti och i den måste hon sitta med hela kropen inne, i BBB´n, sitter hon ju med hela överkroppen ute. Mycket luftigare!
Av avon
Jag vet inte vad du använder för knytning nu, men prova med omslutet kryss, alltså det med smokingbältet innerst och krysset ytterst. Men istället för att bre ut krysset över ryggen och rumpan så korvar du ihop tyget på varsin sida om barnet. Hoppas du förstår hur jag menar. Då får barnet bara ett lager tyg över ryggen. Lånar en bild från galleriet här på sjalbarn.
Bild
Användarens profilbild
Av Asia
ja, BBB(Baby Bali Breeze) är jättetunn! JAg kör den vanliga knytningen men drar undan krysset så hon har armarna utanför...
Användarens profilbild
Av Asia
precis som på bilden! BBB finns hos Eden Baby!
Användarens profilbild
Av MilanE
idacathrine skrev:
Det är den knytningen jag använder. Men jag brer ut tyget över ryggen på Selma. Brukar till en början försöka att inte göra det, men hon buffar runt mycket och trots att jag drar åt tyget hårt tycker jag inte att det sitter tillräckligt bra... Gör jag någonting fel då?
Jag har också burit Tella som på bilden men jag tycker inte heller att det känns så "stramt" som jag vill ha det - hon rör sig också en del. Har testat knyta ryggsäck och känguru och då tycker jag att hon sitter lite bättre.
Användarens profilbild
Av MilanE
idacathrine skrev: Hur gammal är Tella?
Tella är född 1/12 2007 så hon är ju aningens yngre än din tjej :)
Användarens profilbild
Av MilanE
idacathrine skrev:Jag tittade lite på känguru-knytningen igårkväll, men den skulle nog inte fungera med Selma tror jag. Hon kan ju inte ligga still något alls på rygg längre.
Hur menar du då?

http://www.sjalar.nu/texter/knyt-kanguru.htm

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?