Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Ja funkar det? Har svårt att hitta mjukt och fint tyg. Men hur blir det när det blir blött t ex? och blir det fort nött? Vad tror ni, kan det funka? :help:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det låter onekligen gosigt och snyggt :D men frågan är hur smidigt det blir. Jag har sytt en sele i ett bomullstyg med ena sidan borstad, dvs lite sammetslen fast inte alls lika "lurvig". Den är jätteskön att bära i, stadig, sköna remmar (vadderat med 1 lager billig fleece-filt). Det enda minuset är att Gabriel inte "glider" ner i selen alls särskilt lätt. Det blir ju lite motsträvigt med den borstade/ulliga ytan antar jag...
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har sett Kozyn i sammet, men aldrig irl. Jag tycker det låter fint och gosigt, men kanske att det drar åt sig damm hemskt? Banden är ju rätt långa och släpar på golvet.
Användarens profilbild
Av Clärchen
Min kodomo från 70-talet är i sammet o inte allssärskilt nött. Jag har ju ingen koll på hur använd den är men jag skulle tro att det funkar om det är sammet av god kvalitet.
Av ansve9
Kunde man inte tänka sig att bara ha de "synliga" delarna och det som ev ligger mot barnets nakna hud, tex ansiktet, i sammet, och resten, det som är "glidyta", alltså där barnet sitter med rumpan, i något mer glidvänligt tyg :hmm:
Användarens profilbild
Av maimiti
Det finns en amerikanska som tillverkar Mei Tai i sammet, http://www.edenbabycarrier.com, så helt uppenbart funkar det. Jag har dock läst på ett annat forum där de som använt sammet tyckte att det var besvärligt. Dels så var det svårare att få barnet att sitta bra pga motståndet i tyget och dels så var det tydligen bökigt att knyta. Det ser dock väldigt mjukt och gosigt ut, iaf om man har ett litet barn :heart: Har själv funderat på att prova, men bra sammet är så dyrt :whut:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
ansve9 skrev:Kunde man inte tänka sig att bara ha de "synliga" delarna och det som ev ligger mot barnets nakna hud, tex ansiktet, i sammet, och resten, det som är "glidyta", alltså där barnet sitter med rumpan, i något mer glidvänligt tyg :hmm:
Jo, absolut. Man skulle kunna ha:

Sammet: "ramar" på ryggen, midjebälte, övre delen (bredare delen) av axelremmarna.

Glattare tyg: "plattan" på ryggen (kan ju vara vändbar då) och knytdelen av midjebälte samt de smalare knytdelarna av axelremmarna.

Why not?! Det låter fint tycker jag :D
Användarens profilbild
Av Nova
maimiti skrev:Det finns en amerikanska som tillverkar Mei Tai i sammet, http://www.edenbabycarrier.com, så helt uppenbart funkar det.
Och de var ju helt underbart vackra. :love: :heart:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Hjälp!!! Jag blev helt tokförälskad i dem :shock: Allvarligt: hjärtat slår helt oregelbundet :shock: :shock:

Det där tål att tänkas på... vilka fina selar.
Måste titta mera. Måste sy. Måste leta tyg. :whut: :hellu:
Användarens profilbild
Av boosten
Ah! Tål att tänkas på alltså.. Hittade så fina sammetstyger på Åhlens så jag blev sugen, men det får dröja, jag köpte reatyger istället så jag kan testa innan..
Av belinda
[quote="Sara med 98+02+05"]Hjälp!!! Jag blev helt tokförälskad i dem :shock: Allvarligt: hjärtat slår helt oregelbundet :shock: :shock:

:iagree:

/sjalberoende vart ska det sluta??
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
boosten skrev:Ah! Tål att tänkas på alltså.. Hittade så fina sammetstyger på Åhlens så jag blev sugen, men det får dröja, jag köpte reatyger istället så jag kan testa innan..
Åhlens säger du! De har så j-kla snygga tyger där. Vad kostade sammeten?

(jo, jag snor din idé :rodna:, jag måste ha en sån där plommonlila, eller olivgrön, eller senapsgul eller neeeeej varför dessa svåra val :duh: :help: )
Användarens profilbild
Av boosten
Sara med 98+02+05 skrev:
Åhlens säger du! De har så j-kla snygga tyger där. Vad kostade sammeten?
På 110:s bredd kostade den 100 kr/meter tror jag? :hmm: Eller ja max 150 iaf. Inte så farligt tycker jag. Enfärgad fanns roströd, mörkröd och brun tror jag. Fanns mönstrat rost och grönt, men jag velade så jag missade båda. :duh:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?