Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
Jag funderar på att köpa en ny Easycare. Verkar ju vara stört omöjligt att få tag i en i rätt färger här (Lava, Eld, Sol, Helröd 5,2).

Men jag undrar lite över skillnaden i känslan mellan de olika färgerna. Jag har haft 2 st Hav och 1 Lava. Haven har varit mer stumma i känslan, inte alls så stretchiga och mjuka som Lavan. Men jättesköna att bära i ändå så jag gillar Hav i alla fall. Lavan var mjukare och framför allt jättestretchig, nästan så att det svajade när jag gick med den (det gör inte Havet alls).

Om jag nu vill ha en stretchig Easy att komplettera med - vilken ska jag då ha förutom Lavan? Och är de enfärgade verkligen kraftigare som jag läste någonstans? Jag kan absolut tänka mig någon annan färg än de rödaktiga, men vill ju veta att den kompletterar Havet och inte kommer kännas exakt likadan.

Så ni som haft flera att jämföra mellan - hjälp mig!!!!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kan det inte vara så att de var mer eller mindre nya då? *funderar* Eller var de lika mycket använda och tvättade?

Har ingen aning alls, men jag kan berätta att min Eld är mycket mjukare och stretchigare än Skogen till exempel :wink: Purpurskyn också...
En turkos som var här och vände var inte alls lika skön om jag inte minns fel, men den var rätt så välanvänd och nytvättad.
Användarens profilbild
Av Bollen
mari_tres skrev:Kan det inte vara så att de var mer eller mindre nya då? *funderar* Eller var de lika mycket använda och tvättade?

Har ingen aning alls, men jag kan berätta att min Eld är mycket mjukare och stretchigare än Skogen till exempel :wink: Purpurskyn också...
En turkos som var här och vände var inte alls lika skön om jag inte minns fel, men den var rätt så välanvänd och nytvättad.
Visst gör det skillnad om de är välanvända, men jag tror inte stretchigheten påverkas så mycket. Mitt första Hav blev inte ett dugg stretchigare trots en månads daglig användning (däremot blev det mjukare).
Användarens profilbild
Av jazoo
Kan inte komma med så mycket annat än att mitt hav är rätt mycket stummare än övriga Easy jag har kännt på (men skön att bära i ändå).
Användarens profilbild
Av jazoo
Det kanske bara är Hav som skiljer sig?
Användarens profilbild
Av Eld77
jazoo skrev:Det kanske bara är Hav som skiljer sig?
Det är nog färgen. Jag har klämt på en mörkblå easy som var betydligt hårdare än de andra jag har klappat.
Användarens profilbild
Av Nova
Jag vet inte riktigt om det har med färgen att göra.
Jag har en helröd som är supermjuk och go, vilket den var redan som ny.
Elden var inte så mjuk dock.
Solen var supergoooo.

Jag har haft fler färger men nog inte med att nämna fler än så. :oops:
Användarens profilbild
Av Bollen
Har en Helröd på ingång så snart kan jag komma med svar på hur den är i jämförelse med Hav och Lavan.

Kanske är Havet den allra stummaste, men nu har jag hört två andra säga att Elden är mycket stummare än exempelvis Solen och Lavan.
Och att Solen är den allra stretchigaste av dessa.

Sånt här kan ju vara bra att veta om man köper en ny, det är ju väldigt stor skillnad i känslan.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har haft Norrsken, Lava, Turkos och Orange. Lavan var tunnare än Norrskenet, men den var mer använd också. Den Turkosa var nog lite tjockare, men den köpte jag ny. Den orangea är nog aningens tunnare än den Turkosa, men det är inte mycket. Den orangea har jag inte burit i, så jag vet inte om det skiljer sig i stretchighet mellan den och den turkosa (det är de två jag har kvar). Den turkosa är iaf stretchig (och till salu :wink: )
Användarens profilbild
Av Nova
Hoppas att du blir nöjd med den helröda.
Jag är helnöjd med min iaf! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Bollen
Nu har jag haft även en Helröd ett tag och det skiljer verkligen. Den Helröda är mycket mer stretchig än Havet men inte lika stretchig som Lavan.

Det som är allra konstigast är att de som säljer Easycare hävdar att det minsann inte är någon skillnad alls, varken i tjocklek, mjukhet eller stretch. Jag vägrar tro på att det här är skillnader som blivit pga hur mycket sjalen är använd. Tror inte det påverkar just stretchigheten särskilt mycket och det Hav jag hade som jag använde jättemycket blev inte ett dugg stretchigare under den tiden (däremot mjukare).
Användarens profilbild
Av mari_tres
Men hur ska jag veta om jag gillar havet då :hmm: Jag har ju en Eld som jag älskar, den är tunn, mjuk och go (faktiskt en av de mjukasta sjalar jag har, tillsammans med en indio) Har liiiite beslutsångest...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?