Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Nä, detta måste vara det närmaste BB man kan komma med en sjal... :roll: :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Varför envisas de med att knyta dem som string. Det går att få tyget från knäveck till knäveck även vid framåtbärande.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Det kanske är ett försäljningsknep. :lol: BB är ju liksom "normen"... :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Måste ju vara bättre att köpa en sjal och tro att man bär så och sen komma på att det finns fler bäralternativ. Än att köpa BB-selen och inte ha några alternativ.
Användarens profilbild
Av melon
jag71 skrev:Måste ju vara bättre att köpa en sjal och tro att man bär så och sen komma på att det finns fler bäralternativ. Än att köpa BB-selen och inte ha några alternativ.
:tumup: *håller med*
Användarens profilbild
Av Helena
Fast börjar man bära barnet så, vill det kanske bara sitta så.
Jag tycker man missar poängen med sjal när man säljer sjalar med sådana knytningar.

Något skönare för bäraren är det säkert.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Fast om man inte kan riktigt så kan det vara svårt att lyckas bre ut sjalen ordentligt i under rumpan tycker jag.

Här kan ni se en bild från galleriet på ung. samma sak - och - erkänner jag - det är jag o min son på bilden. Fast vi sitter visserligen ner......Men visst - det är en ganska usel knytning (men oj, vad bra det funkade ändå då 3-månaders-killen kunde vara med på pappas 35-års-middag tills han slocknade).
Användarens profilbild
Av jag71
Sockertopp skrev:Här kan ni se en bild från galleriet på ung. samma sak - och - erkänner jag - det är jag o min son på bilden. .
Vilken bild? Nyfikna jag måste ju få titta! :lol:
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev:Fast börjar man bära barnet så, vill det kanske bara sitta så.
Jag tycker man missar poängen med sjal när man säljer sjalar med sådana knytningar.

Något skönare för bäraren är det säkert.
Jag testade att bära Majken så i Mobyn när hon var ca 3-4 månader och jättegnällig i sjalen eftersom hon inte såg något. Funkade ganske bra, MYCKET skönare än babybjörn i alla fall efterson man har hela sjalens bredd över axlarna OCH avlastning i midjan. Hur ergonomiskt Majken satt vet jag inte, men hon blev glad och nöjd just då i alla fall. Sen har hon faktiskt aldrig "krävt" att få sitta så igen.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
jag71 skrev:
Sockertopp skrev:Här kan ni se en bild från galleriet på ung. samma sak - och - erkänner jag - det är jag o min son på bilden. .
:lol: *oops*
Jag glömde infoga bilden :roll:

Bild
Användarens profilbild
Av Helena
Men då tycker jag inte att man kan klaga på Babybjörn heller, ifall man inte ska kritisera sjalbilder. Ifall inte människor som gör reklam för sjalar kan knyta sjalar, så ska man väl låta någon som kan saken knyta.
Jag tror inte att knytningen är ett misstag, jag tror att de menar att det är OK att sitta så.

Tycker bara att man gör sig lustig över babybjörn hela tiden, men sjalen tas alltid i försvar oavsett hur man bär.
Användarens profilbild
Av Helena
Sockertopp skrev:
jag71 skrev:
:lol: *oops*
Jag glömde infoga bilden :roll:

Bild
Det där tyckte jag inte såg så farligt ut, barnet sitter ju mer i ditt knä.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag vet inte! Som jag ser det så är det kanske inte det bästa sättet att bära sitt barn på men f*n så mycket bättre än en BB i alla fall och jag tror att man efter ett tag antingen kommer på att det finns bekvämare sätt att bära på eller så slutar man helt.

Jag tycker inte om BB men har funderat på hur mycket skada den egentligen gör? Jag menar mina barn har skrikit så fort dem kommit i närheten av den och dem som inte skriker utan glatt sitter i BB sitter ju inte så länge då bäraren får ont i axlar, rygg osv osv. Sen orkar man juinte bära stora barn i den. I mitt hemsydda sele bar jag tösen då hon var 6½ år och 23 kilo tung - det hade ju aldrig gått i en BB så... ja inte så att jag bar henne ofta eller så utan mest bara som jämförelse. jag har inte träffat på någon som bär särskillt högt upp i åldern när det gäller BB. Några månader och sen är det vagn som gäller så... funderingen var hur "farlig" är en BB egentligen med tanke på den korta användningstiden?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?