Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag funderar på om Agnes skulle trivas i en bärstol, där sitter hon ju lite friare än i sjal/sele. Finns det någon bärstolserfarenhet här?
Jag är inte så stor, så om det fanns någon lite nättare stol vore det bra. Min man däremot är väldigt stor, och den ska helst passa oss båda.

Igår såg jag en som såg bra ut, rätt liten och med ordentligt avbärarbälte. Jag satt på tåget och den var utanför så jag kunde inte fråga vad det var för någon. Jag har för mig att det stod två namn på den, typ Linus & Lotta. Någon som vet vad det var för någon jag såg eller har tips på någon annan.
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag har sett att Axel & Ida har en. Axelida.se

Finns bland annat på familjetorget.se

Kan det vara en sån du såg?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Isanna skrev:Jag har sett att Axel & Ida har en. Axelida.se

Finns bland annat på familjetorget.se

Kan det vara en sån du såg?
Ja, det låter bekant! :D
Någon som vet hur de är?
Användarens profilbild
Av telistant
Jag har för mej att det finns info/erfarenhet om bärstolar på utsidan.se på deras forum.

sen tror jag prova är nödvändigt
Användarens profilbild
Av zingo
Jag har en gamal Haglöfs den är super för större barn, lite otymplig att packa pga ställningen menbra att bära i.
Myrorna brukar hakostar 50-100:-, här i Örebro iaf :wink:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
zingo skrev:Jag har en gamal Haglöfs den är super för större barn, lite otymplig att packa pga ställningen menbra att bära i.
Myrorna brukar hakostar 50-100:-, här i Örebro iaf :wink:
Haglöfs känns så himla stor, den sr ju ut att vara typ lika lång som mig :lol: Och jag har ett litet barn. Den där Axel & Ida väger bara 1,4 kg jämfört med Vaudes "lättviktsstolar" stolar som väger närmare 3. Det känns ju positivt eftersom jag är klen.
Användarens profilbild
Av Jolin
Har du kollat LittleLife?
de har en liten modell tror jag, jag har en större som har lite pack utrymme som jag håller på att sälja faktiskt nu men selen är helt justerbar så även jag har kunnat bära bekvämt i den. jag är ganska liten.
Användarens profilbild
Av lisusanne
Jag hade bärstol till mina stora barn, men använde den inte särskilt mycket för det var inte så bekvämt. Det var vad jag hörde av andra också. Därför blev jag så glad då jag ramlade in på Sjalbarn när jag fick barn igen! :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ok, Axel & Ida-bärstolen känns inte så jättebra. Jag tror jag ska försöka prova några andra modeller för bärstol verkar def vara Agnes grej :vågen:

Utsidan är ju stendött, jag är otålig och vill ha snabba svar så jag gör ett nytt försök här även om det kanske inte är rätt forum :wink:

Jag har förstått att det finns stolar med fasta bärsystem (heter det så?) och med ställbara. Om jag är 160 cm och har kort rygg och min man är 190 cm och har lång rygg är det väl rimligt att vi borde satsa på en stol med ställbart system?

Ge mig all info ni har!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vet du om alla MacPacs bärstolar är ställbara? De har en halvsvindyr sak som heter Koala. Verkar vara mer utflyktsstol än de andra.
Användarens profilbild
Av Jolin
så här ser våran ut, ställ bar längd på rygg och massa andra ställen.
Dyr men skön at bära i för båda mig och sambon

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
LillGrodan - Hur stora är ni?

Hur pass mjuka axelband har LittleLife och MacPac?
Användarens profilbild
Av Jolin
sambon är väl ca185 och jag 163, jag tror inte att vi maxar ut inställningarna när vi ställer om den. Axelbanden är vadderade som på en stor ryggsäck typ tågluffar variant.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vilken modell är det ni har? Det låter ju som om det kunde vara något. De hade ju några olika modeller. Den dyraste är nog lite för dyr för oss, men de enklare var ju ändå ok i pris.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Och hur sitter förresten barnet i MacPac resp Little Life?
Är det smal sits á la BB? I en tråd på Utsidan var det någon som skrev att MacPacs sits var mer som ett "säte", jag fattade det som att den var lite bredare och bekvämare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?