Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
7
50%
5
7
50%
Av Lenaskeå
Underbar! Har inte haft min så länge än, men både jag & min son älskar den! Den har fått mig att vilja ha fler MT:s i sommar!! Långsjalarna får vika undan! Eftersom jag inte provat så många MT kan vill jag inte ge den här en stark 5:a men nästan! (KAN ju hitta nån bättre!?) :D
Användarens profilbild
Av Nova
Jag tycker mycket om denna Mei Tai.
Den är stadig att bära med och väl avlastande.
Axelbanden är ovadderade men ganska breda.
Med huvudstödet uppfällt stöder det ett litet bebishuvud bra om barnet somnat.
Enda nackdelen är att tyget är strävt och därför är den något svårare att knyta än andra MTs som har mer glid i tyget.
Fördelen är dock att när den väl är knuten så sitter den stadigt och man behöver inte efterspänna.

Gillar denna mycket och kan varmt rekommendera den! :D
Att den sedan är otroligt vacker kan ju knappast vara någon nackdel. :loving:
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag trodde inte jag var en mt människa, men oj vad fel jag hade :lol:
Denna mt funkar både till vår lilla nyfödda och till storebror snart två år. Den avlastar bra, sitter stadigt och är väldigt snygg :love:

Enda nackdelen jag kan komma på just nu är att den svarta drar åt sig en hel del damm, men med en klädroller löser man det på ett smidigt sätt :tumup:
Av Woodgroves
Jättebra MT! Underbar på alla viss och lätt att knyta, men den behöver knytas några gånger för att bli skön (som med de flesta sjalar) Men jag saknar en huva av något slag.
Användarens profilbild
Av mörten
Jag tycker att den avlastar bra, och att det sträva tyget är bra eftersom knuten sitter där den sitter. Skulle dock vilja ha lite längre axelband på den, nu räcker de inte till att göra en twist
Användarens profilbild
Av Eld77
Jätteskön men inte fantastisk. De korta och inte helt optimalt utformade axelbanden drar ner betyget till en 4.
Användarens profilbild
Av Blixa
Eld77 skrev:Jätteskön men inte fantastisk. De korta och inte helt optimalt utformade axelbanden drar ner betyget till en 4.
:iagree: plus att det är svårt att stötta huvudet om barnet somnat på ryggen tycker jag.
Användarens profilbild
Av visslan
Nu har jag använt min Amethyst Velveteen i några dagar och kan recensera. Tyget är väl både den främsta för- och nackdelen, samt axelbanden som kan upplevas som för korta. Men jag gav den en 4:a, för jag tycker den är generellt bekväm och dessutom väldigt vacker.

+
stabil och bra för större barn (+10 kg)
axelbanden ger bra stöd
det sträva tyget gör det lätt att knyta
snygg!

-
det sträva tyget kan ibland också göra det svårt att knyta jämt (särskilt om barnet är rörligt och ska titta på en massa saker samtidigt)
aningen korta axelband
Av Sofie
Jag bar min 19 kg 103cm treåring i den igår :shock: och det var mer än hyffsat komfortabelt :whut:
lillfisan på snart fem månader trivs också i den.
Jag gillar stunsen i tyget, jag älskar att det är sammet :loving:
lillan behöver inget extra huvudstöd och storebror lutar sig så bra mot min nacke på egen hand, men jag gissar att ett mittimellanbarn skulle kunna behöva ett högre huvudstöd?

Nej, jag trodde inte jag skulle gilla meitai så sjalfrälst som jag är, men denna får :tumup:

Men jag håller med om att det hade kunnat vara liite längre axelband. Men å andra sidan så får man ju då mer av sjal fenomenet släpar-i-backen-vid-knytning... Svårt det där.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?