Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Helene-Gia skrev:Lilla E kan oxå sätta sig på tvären och börja gnälla ordentligt när jag svingar upp henne på ryggen. Men när hon väl sitter säkert i sjalen eller selen och kollar på sig själv i spegeln skrattar hon :D Och pratar glatt om allt vi går förbi när vi är ute och promenerar :D
Jo så långt kommer aldrig vi. Jag klarar inte av att sätta upp ett hysteriskt skrikande barn på ryggen.
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:Vad tråkigt att det inte uppskattas av Mathilde. Hoppas att det kommer gå lättare snart :) Hon är väl tidig med talet, om ni förklarar vad det är ni vill göra kanske det går lättare?
Jo kanske en bra idé ska testa nästa gång. Har nog tänkt tvärtom att prata så lite som möjligt om det, men jag kan tänka mig att det är fel taktik vad det gäller henne. Provar det nästa gång vi testar, men nu väntar vi nog några dagar eller någon vecka tills nästa gång.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Sara Berlekom skrev:
zero.sara skrev:Vad tråkigt att det inte uppskattas av Mathilde. Hoppas att det kommer gå lättare snart :) Hon är väl tidig med talet, om ni förklarar vad det är ni vill göra kanske det går lättare?
Jo kanske en bra idé ska testa nästa gång. Har nog tänkt tvärtom att prata så lite som möjligt om det, men jag kan tänka mig att det är fel taktik vad det gäller henne. Provar det nästa gång vi testar, men nu väntar vi nog några dagar eller någon vecka tills nästa gång.
Hoppas att det fungerar. J är inte tidig med talet men hon förstår desto mer vad jag säger och kan följa en lättare instruktion eller visa svar på frågor som Var är vattenflaskan? :) Eftersom M pratar mer tror jag att hon kan förstå när du talar om vad ni tänkt göra.
J var inte heller direkt överförtjust när jag försökte knyta upp henne på ryggen i början, jag fick också vänta några dagar och prova igen :)
Lycka till!
Av Woodgroves
J skriker och krånglar massor om man lutar sig framåt (som man ska göra för att de inte ska trilla ner). Hon gillar inte alls när bärarens rygg är böjd. Men om bäraren står nästan rak i ryggen om någon annan lyfter upp och håller i tills selen/sjalen/MT:n är på plats så tycker hon att det är helt ok.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Sara Berlekom skrev:
Helene-Gia skrev:Lilla E kan oxå sätta sig på tvären och börja gnälla ordentligt när jag svingar upp henne på ryggen. Men när hon väl sitter säkert i sjalen eller selen och kollar på sig själv i spegeln skrattar hon :D Och pratar glatt om allt vi går förbi när vi är ute och promenerar :D
Jo så långt kommer aldrig vi. Jag klarar inte av att sätta upp ett hysteriskt skrikande barn på ryggen.
Förstår hur du har det... Hände så sent som igår att lilla E blev föraning till hysterisk när jag började krångla med sjalen och hon var inte alls p humör. Så då gick det inte här heller :( Då det bli selen istället som hon accepterar att sitta på ryggen i :D
Användarens profilbild
Av sabe
Woodgroves skrev:J skriker och krånglar massor om man lutar sig framåt (som man ska göra för att de inte ska trilla ner). Hon gillar inte alls när bärarens rygg är böjd. Men om bäraren står nästan rak i ryggen om någon annan lyfter upp och håller i tills selen/sjalen/MT:n är på plats så tycker hon att det är helt ok.
Så är det nog inte i det här fallet. Det vill säga alla gånger vi har försökt har vi varit två. Möjligen skulle det kunna vara tvärtom, men jag känner mig inte tillräckligt säker för att lyfta upp henne själv.
Användarens profilbild
Av sabe
Helene-Gia skrev:
Sara Berlekom skrev:
Förstår hur du har det... Hände så sent som igår att lilla E blev föraning till hysterisk när jag började krångla med sjalen och hon var inte alls p humör. Så då gick det inte här heller :( Då det bli selen istället som hon accepterar att sitta på ryggen i :D
Jo för oss finns inte så mycket att välja på. Det är selen vi försöker med eftersom jag inte tror att jag kan få upp henne tillräckligt snabbt med MT och ringsjal känns inte så aktuellt vad det gäller att bära rygg.
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:
Sara Berlekom skrev:
Hoppas att det fungerar. J är inte tidig med talet men hon förstår desto mer vad jag säger och kan följa en lättare instruktion eller visa svar på frågor som Var är vattenflaskan? :) Eftersom M pratar mer tror jag att hon kan förstå när du talar om vad ni tänkt göra.
J var inte heller direkt överförtjust när jag försökte knyta upp henne på ryggen i början, jag fick också vänta några dagar och prova igen :)
Lycka till!
Jo jag tror vi testar den taktiken. Mycket möjligt att hon förstår bättre om vi förklarar. Vi tar det igen någon dag när alla är på gott humör :)
Användarens profilbild
Av Bollen
Jag tror på att byta bärredskap för att få bort den otrevliga kopplingen som din dotter verkar göra.

Tycker du borde testa en vanlig långsjal och kanske strunta i om knytningen blir sådär toppen i början eller testa MeiTaien. Det behöver ju inte vara en perfekt knýtning för att promenera runt lite hemma.

Man kan tycka att bärredskap som bärredskap, men min dotter kände direkt när jag försökte sätta henne i Manducan (som hon hatade av okänd anledning) men var hur nöjd som helst när jag trasslade i evigheter för att få till långsjalsknytningarna i början.

Kan ju vara värt att prova för att se om hon kan "glömma bort" det där otrevliga/läskiga/obehagliga?
Användarens profilbild
Av sabe
Bollen skrev:Jag tror på att byta bärredskap för att få bort den otrevliga kopplingen som din dotter verkar göra.

Tycker du borde testa en vanlig långsjal och kanske strunta i om knytningen blir sådär toppen i början eller testa MeiTaien. Det behöver ju inte vara en perfekt knýtning för att promenera runt lite hemma.

Man kan tycka att bärredskap som bärredskap, men min dotter kände direkt när jag försökte sätta henne i Manducan (som hon hatade av okänd anledning) men var hur nöjd som helst när jag trasslade i evigheter för att få till långsjalsknytningarna i början.

Kan ju vara värt att prova för att se om hon kan "glömma bort" det där otrevliga/läskiga/obehagliga?
Mei Taien provade vi på en sjalträff det var då hon blev ledsen första gången. Fick hjälp med knytningen och det var kanske inte heller så populärt (någon hon inte kände!?).

Funderar på att prova igen med Manducan. Just nu är Manducan väldigt populär hon blir jätteglad när jag föreslår att vi ska gå en promenad med den hon pekar på den och säger "sitta" :heart:

Så kanske att hon kan tycka om den på ryggen också :hmm: . Annars tror jag att du kan ha rätt. Det är ju så svårt att veta varför hon inte gillar det och visst är det troligt att hon skulle kunna föredra något annat än Manducan.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag har oxå precis börjat bära min 1 åring i sjal på ryggen. Jag är nybörjare på det här med vävd långsjal eftersom vi mest burit i mei tai så det tar sin lilla tid för mig att knyta. Liam hinner bli riktigt arg ibland och skriker och ålar sig.

Jag har gått över till att knyta ryggsäck för då vet jag att han sitter tryggt på plats tills han sitter fast och det går fort att knyta. Jag svingar upp honom med tyget under armarna som jag lärt mig från nån youtube video de känns tryggare. Tar jag först upp honom och sen tyget så är jag så rädd att tappa honom. Sen har jag märkt att jag inte får stå för frammåtlutad för det tycker han är obehagligt och det ger oxå utrymme att åla sig mer. Men vissa dagar så blir det mei taien i stället för den känner jag mig mer trygg med och får upp honom fort på ryggen. Sen när han väl är fast på ryggen och han har hunnit bli upprörd så gäller det att röra sig, gärna skumpa lite och klappa honom i rumpan i takt med nån reaggelåt om vi är hemma. Skumpar vi och gärna till reggae som han gillar medan jag småpratar med honom :-D så lugnar han sig och och bara efter en stund så stoppar han in händerna framför magen å sig själv å då vet jag att han tänker sova. Men som sagt vissa dagar funakr det att knyta upp honom medan andra så avbryter jag för att han blir arg. Det är trist vi måste avbryta för han tycker det är supermysigt när han kommit på plats och lugnat ner sig, då gosar in in sig under tyget och myser.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Hoppas att det funkar snart för dig sara :)
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:Hoppas att det funkar snart för dig sara :)
Jo vi ska göra ett försök igen. Hon är väldigt förtjust i både att bli buren på höften med ringsjalen och att sitta i Manducan på magen just nu :) Känns som hon är väldigt positiv till att bli buren överhuvudtaget just nu. Jag tror att det kan vara ett bra läge att prova. Testade att föra henne bakåt när hon satt i ringsjalen idag inga protester. Sist jag gjorde så var det inte heller populärt.

Ni som föreslår långsjal nej jag har inte råd med något sådant och jag känner mig lite lätt skräckslagen inför allt tyg ;) Behöver jag verkligen något sådant är det inte ännu svårare än Mei Tai? :hmm:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag knyter med långsjalen men fick aldrig till det med MeiTaien ( har inte provat på länge nu, så det kanske funkar nu) Så det beror väl lite på vad man är van vid. Du kan få låna en långsjal och prova att knyta hemma i lugn och ro.

Det går ju att bära med ringsjalen på ryggen också :)
Användarens profilbild
Av Helena
Går det att ha manducan på magen och sedan liksom skjutsa över den på ryggen? Men det kanske hon inte heller gillar.

Jag tycker att långsjal är krångligare än sele till större barn. Jag bär nästan aldrig i långsjal om inte min dotter är på extremt lugnt humör, typ sjuk.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?