Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sabe
Jag börjat tycka att det vore en riktigt bra idé att låta dottern åka rygg. Hon börjar bi så stor och att ha henne på magen är jobbigt ibland när man är ute och då blir det tyvärr ofta vagnen. Tyvärr har dottern en helt annan uppfattning. Hon gallskriker hysteriskt när vi försöker.

Vi tänkte öva hemma korta stunder. Någon som har några bra tips på hur vi ska få henne att trivas bättre?
Av Tifflan
Ta på dig ett halsband med stora kulor eller liknande så hon har något att pilla med när hon sitter där.

Annars släng upp henne och gå ut, peka på allt du ser och kolla om hon lugnar sig då, när ni tittar på saker.
Användarens profilbild
Av Lydia
ut och gå så hon får kika på saker, inte i föör sölig takt 8)

Nova-li älskar att sitta på ryggen, hon studsar upp och ner och leeer! :D
Användarens profilbild
Av sabe
Jag får nog testa den strategin det verkar inte som hon hinner vänja sig när jag bara har henne uppe inomhus korta stunder. Hon hinner nog inte inse att det finns några fördelar :)

Hoppas hon vänjer sig det skulle ju vara så praktiskt om hon gillade det.
Användarens profilbild
Av annemi
Knyt upp henne framför en spegel så hon kan se sig själv
Användarens profilbild
Av Lydia
annemi skrev:Knyt upp henne framför en spegel så hon kan se sig själv
ja det är ett bra tips, så gör jag oftast automatiskt :lol:
Användarens profilbild
Av sabe
Nu provade vi igen på maken som är lite mindre känslig än jag för gråt och skrik.

Det går inte bra alls förstår inte hur hon någonsin ska kunna vänja sig :( Hon gallskriker och kämpar emot så det inte går att sätta ner henne :cry:

Jag känner mig elak har jättesvårt för att vänja henne vid saker som hon inte gillar för att det är praktiskt för mig eller oss. Jag har ju trott att hon kanske skulle gilla det och att det vore roligt för henne roligare än vagnen, men hon verkar inte alls gilla det.

Kanske ska vi bara ge upp innan hon börjar förknippa selen med det förhatliga ryggläget.
Användarens profilbild
Av LillaG
Ge inte upp än!
Alla är vi barn i början - även barnen!

Försök gärna få henne högt upp så hon kanske kan kika över axeln på den som bär.
Och ut och gå så de studsar gott där hon sitter.

Tänk hur många gånger barn skriker när man ska sätta dem i vagnen -
det händer även när de ska upp i en sele eller sjal, för att de hellre vill leka.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har insett att ju längre tid det tar att knyta upp M desto jobbigare tycker hon att det är. Går det snabbt (typ ryggsäck) så hinner hon inte bli rastlös.
Alltså, ju snabbare desto bättre :wink:
Användarens profilbild
Av Korp
Mitt tips är att låta det gå ett tag och prova litet då och då och se om hon ändrar sig.

S ville knappt alls bli buren på ryggen en period utan bara krypa, men nu är det ok igen, i alla fall om vi är ute och det finns mycket att titta på.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Vad tråkigt att det inte uppskattas av Mathilde. Hoppas att det kommer gå lättare snart :) Hon är väl tidig med talet, om ni förklarar vad det är ni vill göra kanske det går lättare?
Användarens profilbild
Av zingo
Hoppas det går bättre snart! :)
Användarens profilbild
Av sabe
Korp skrev:Mitt tips är att låta det gå ett tag och prova litet då och då och se om hon ändrar sig.

S ville knappt alls bli buren på ryggen en period utan bara krypa, men nu är det ok igen, i alla fall om vi är ute och det finns mycket att titta på.
Jo jag överväger den idén det har varit så med andra saker. En period när hon var runt 8-9 månader avskydde hon att åka bil. Hon skrek hysteriskt varje gång vi åkte bil. Vi började så smått känna att vi kanske borde sluta åka bil (vi har ingen egen bil), men några månader senare när hon var 11 månader funkade det hur bra som helst plötsligt.
Användarens profilbild
Av diddeldi
atlas hade också en sån period, det gick över senare. jag tror det kan vara bra att vänta lite och testa igen om ett par veckor.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Lilla E kan oxå sätta sig på tvären och börja gnälla ordentligt när jag svingar upp henne på ryggen. Men när hon väl sitter säkert i sjalen eller selen och kollar på sig själv i spegeln skrattar hon :D Och pratar glatt om allt vi går förbi när vi är ute och promenerar :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?