Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Visper
Hej på er!

Jo, jag ska åka utomlands i mars och vill då ha med mig en lättanvänd sjal till kortare sträckor och använda min KariMi till längre stunder.

Så nu ska jag försöka mig på att sy en ringsjal.
Men det här med tyg nu då... Vad tror ni, kan man sy om ett gammalt påslakan/underlakan av 100% bomull?

Hoppas ngn kan hjälpa mig, för jag vill sätta saxen i tyget idag! :-)
Användarens profilbild
Av Panakeia
allting går...jag skulle nog sattsa på något annat för om du tänker dig att använda den mycket...jaghar haft ringsjal i både "gamalt" lakarnstyg och i nyhandlat oblekt lakansväv, och bara däremellan tycker jag det var ganska stor skillnad. Sen finnd ju det tunna gooa tyget på jysk som många handlat här inne, som är bra och itne så dyrt...men jag tror attska man bära endel ska man sattsa på ett nytt tyg, som har kvar lite spents och så. lakarn är ju gjorda med så lite stretch som bara går för att se ska hålla sog raka, platta och fina så länge som möjligt.....ska ni på solresa kanske det är ett alternativ med vattenringsal istället? tar ju liten plats å packa er, men avläastar ändå bra som jag försåttt det? (rätta mig om jag har fel tjejjer, jag har ju inte testat själv...!)
Av Visper
Sandra: tack för ditt snabba svar!
OK. Det kanske inte är ngn bra idé... Men jag kan nog ändå inte låta bli att prova! :-) Men det blir förmodligen att jag även kommer investera i ett bättre tyg, ja... kanske ngt på Jysk!

Hur är det med Siden då? Blir det för glatt liksom? Kommer det bara glida ur ringarna, eller hur funkar det tror ni? har nämligen ett långt stycke Siden som ligger här.. Iofs väldigt klarrött, men vad 17 - det kan man ju ha på sig här hemma där inte tygfärgen spelar sån stor roll! :-)
Användarens profilbild
Av Panakeia
siden, ja det blir ju hundans så snggt ialla fall, hur det avlastar har jag svårt att svara på, men jag tror att det är helt okej! siden 'r u tunt också, då det inte gör nått om det blir blött...misstänker att man bör ha smallringar till siden för att det inte ska glida...men testa med medium om det är det ju har hemma, glider det så är det ju bara å byta! jag har en ringsjal i bommullsflor, sånn jättetunnt bomullstug, den tyckerj ag e kanon, iom att den är så bred, vilket man kan ha när det är en tunn sjal, är det en tjock sjal blir det lätt väldigt klumpigt med bredd upp mot en metter eller mer, men det tycker jag är jätemysigt....
Användarens profilbild
Av emha
Hej!
Ett tips kan vara att göra en syfri ringsjal först i tex ditt sidentyg för att se hur det fungerar. Då kan man ju ändra sig enkelt utan att ha "förstört" ett tyg som sedan inte fungerar. Här är en länk till en syfri ringsjal.

http://www.sleepingbaby.net/jan/index.h ... o_sew.html

/emha
Av Visper
ehma: Tack för tipset! ska genast kolla länken du rekommenderade. Låter onekligen intressant...
Användarens profilbild
Av diddeldi
siden är ett superbra material till ringsjal! svalt, snyggt och avlastande :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?