Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hade min lilla Maja i sjalen när jag var på eftermiddagskaffe hos en väninna idag.
Hon undrade om det inte var farligt för ryggen på bebisen att sitta i sjalen för länge! :? (Maja somnade ju så gott o fick då ligga kvar i sjalen!)

Då måste jag ju ställa den frågan här... eftersom jag inte har tänkt på det själv, att det kanske finns en maxgräns för hur länge en 3 veckors bebis får sitta i sjalen utan att det belastar eller skadar ryggen på henne???
Trodde själv inte att det skulle vara någon fara men bäst att kolla upp det!
Användarens profilbild
Av Droppen
Så länge bebisen är nöjd! :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Droppen skrev:Så länge bebisen är nöjd! :D
:iagree:

Bara hon sitter i en bra grodposition med brett mellan benen så ska det vara ok!
Av puh
Jag frågade på BVC, de sa att hon kunde sitta hur länge som helst. Det är helt rätt ställning och blir det för länge säger barnet till :)
Användarens profilbild
Av Helma
Om hon inte hade trivts hade hon sagt till. Men oftast säger de till för de är hungriga :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Hela dagen om Oliver själv fick bestämma. 8)
Användarens profilbild
Av Erica74
vad skönt då behöver jag inte ha dåligt samvete för att hon satt i sjalen över 2 timmar. :D

Min vännina pratade om att man inte skulle ha barn i bilbarnstolen mer än 30 min åt gången trodde det kanske gällde sjalen med,,,
Användarens profilbild
Av Isanna
Lääänge! När M var pyttis så bodde han i sjalen i prinvip, ko ut och åt då coh då bara. :lol:

Så länge bebisen är nöjd.
Av Woodgroves
acire-74 skrev:vad skönt då behöver jag inte ha dåligt samvete för att hon satt i sjalen över 2 timmar. :D

Min vännina pratade om att man inte skulle ha barn i bilbarnstolen mer än 30 min åt gången trodde det kanske gällde sjalen med,,,
30 min åtgången är rekommendationer från 1980-talet :-) Skriver som de andra så länge bebisen är nöjd och sitter i grodposition kan hon vara där tills hon själv säger till. Samma sak gäller bilstolen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
acire-74 skrev:Min vännina pratade om att man inte skulle ha barn i bilbarnstolen mer än 30 min åt gången trodde det kanske gällde sjalen med,,,
..och de där max 30 min gäller inte de övre 2/3 av Sverige efter vad jag har erfarit! 8) :wink:

(man skulle ju aaaaaldrig komma fram! :shock: )
Av Enid
Jag håller med vad de andra skivit. Precis så länge bebisen själv vill alltså.

A bodde i sjalen när han var liten och vara baaara nöjd om han fick sitta där hela dagarna många dagar.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?