Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Vad är det för fel nuuuu då?? Först sydde jag två sömmar och sen var klumpen nålarna sitter fast i lös så grannen skruvade isär den o lagade den...nu har jag sytt två sömmar till och då började den tugga i sig tyget och när jag tog bort det så har den slutat göra stygn...man syr o syr men trådarna snor sig inte om varann sådär så att det blir stygn, det händer inget alls alltså, dom bara åker fram och tillbaka. Jag har kollat flera gånger att trådarna sitter där dom ska, trådspänningen, att dom sitter fast ordentligt...vad ska jag göra mer? Det börjar bli tröttsamt det här :roll:
Senast redigerad av Jennelii den fre maj 23, 2008 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av florin
Även fast du tittat att trådarna är rätt trädda så är det nog där problemet sitter. När det du beskrivit händer så kan det bli så att trådarna hamnar fle när de kommer upp på stygnplattan, dvs de är rätt trädda inne i maksinen men hamnar i fel ordning och då blir det inga stygn...

Kolla så nål-trådarna inte är inne i maksinen när du börjar sy, de ska bara dras in under pressarfoten. De båda andra trådarna ska oxå bara läggas bakåt. Se till att hålla i alla fyra trådar när du börjar sy.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu har det ordnat sig...vet inte vart felet satt egentligen :roll: Men tack för tipsen, skulle behöva gå en overlockkurs :D Men nu tycker jag att stygnen är lite trista, innan vart det jättebra men nu syr den som en liten bit utanför tyget istället...
Av vassast
prova att ändra trådspänningen litegrann på en av trådarna
provsy
prova att ändra trådspänningen på nästa tråd provsy osv

mantrat för overlocker heter
trä om trä om trä om trä om :lol:

lycka till
Användarens profilbild
Av Jennelii
vassast skrev:prova att ändra trådspänningen litegrann på en av trådarna
provsy
prova att ändra trådspänningen på nästa tråd provsy osv

mantrat för overlocker heter
trä om trä om trä om trä om :lol:

lycka till
Det är så HIMLA jobbigt att trä om...jag HAR inte så små fingrar som man måste ha för att komma åt :roll: Saker ska funka utan problem! *noll tålamod*
Av FiaLisa
Jennelii skrev:Det är så HIMLA jobbigt att trä om...jag HAR inte så små fingrar som man måste ha för att komma åt :roll:
Använd pincett!! :)

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?