Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Trista
Då är jag med =).

Det var nån som undrar vad man köper lingarn, på vanlig garnaffär (fast det kan vara ganska dyrt). Själv har jag en vävstol nerplockad i förrådet och massor av garn från mormor. Annars om man kollar på myrona, rödakorset eller andra sekundhandaffär så kan man göra fynd på lingarner.

//ewa
Användarens profilbild
Av doddit
Trista skrev:Hej, jag är gärna med och stickar disktrassor (håller på med en just nu), När är det i så fall slutdatum för disktrassorna?

Doddit, om du vill ha hjälp att lära dig sticka kan jag lära dig... Virka är jag dock inte så bra på...
Tack! Ska kolla med mamma först. Jag vet att hon har både stickor och virknålar och stickade mycket till mig när jag var liten.
Användarens profilbild
Av doddit
Jag anmäler mig så får vi se hur det går :lol:

Anmälda:
Binaem
Bubbi
doddit
Fryle
Knyttet & K
Kaffemoster
Marion
Nettan
sarahlc
zmurfan
Av Britt
Jag anmäler mig! Det här ska jag väl klara av...

Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Knyttet & K
Kaffemoster
Marion
Nettan
sarahlc
zmurfan
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag blev klar med min första trasa igår (man kan ju tycka att en liten fyrkant vore enkelt, men jag har repat upp fem gånger :oops: ). Den blev för tjock. Har man kraftigt garn (som jag hade) är det nog bättre att sticka än att virka. Jag fick en stickad trasa av Fryle i aprilbytet och den är hur bra som helst. Mycket bättre än mina köpta lintrasor! Jag virkade av Yllets lingarn, jag tror att det är bättre att ha ett lite tunnare garn. Nu ska jag iofs testa att sticka en och se om det blir bättre. Mitt problem är att jag stickar helt sjukt löst. Jag kan inte lägga upp lika lösa maskor. Den första jag stickade var 30 cm bred när jag började och nästan 50 cm när jag repade upp :lol:
Men skam den som ger sig.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Jag blev klar med min första trasa igår (man kan ju tycka att en liten fyrkant vore enkelt, men jag har repat upp fem gånger :oops: ). Den blev för tjock. Har man kraftigt garn (som jag hade) är det nog bättre att sticka än att virka. Jag fick en stickad trasa av Fryle i aprilbytet och den är hur bra som helst. Mycket bättre än mina köpta lintrasor! Jag virkade av Yllets lingarn, jag tror att det är bättre att ha ett lite tunnare garn. Nu ska jag iofs testa att sticka en och se om det blir bättre. Mitt problem är att jag stickar helt sjukt löst. Jag kan inte lägga upp lika lösa maskor. Den första jag stickade var 30 cm bred när jag började och nästan 50 cm när jag repade upp :lol:
Om du stickar löst, så kan du kanske göra motsatsen till vad jag som stickar hårt gör. Jag brukar alltid ta lite större stickor än vad som rekommenderas. Kan inte du ta mindre?

*ska nog handla lite lingarn på lunchen*
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Jag blev klar med min första trasa igår (man kan ju tycka att en liten fyrkant vore enkelt, men jag har repat upp fem gånger :oops: ). Den blev för tjock. Har man kraftigt garn (som jag hade) är det nog bättre att sticka än att virka. Jag fick en stickad trasa av Fryle i aprilbytet och den är hur bra som helst. Mycket bättre än mina köpta lintrasor! Jag virkade av Yllets lingarn, jag tror att det är bättre att ha ett lite tunnare garn. Nu ska jag iofs testa att sticka en och se om det blir bättre. Mitt problem är att jag stickar helt sjukt löst. Jag kan inte lägga upp lika lösa maskor. Den första jag stickade var 30 cm bred när jag började och nästan 50 cm när jag repade upp :lol:
Om du stickar löst, så kan du kanske göra motsatsen till vad jag som stickar hårt gör. Jag brukar alltid ta lite större stickor än vad som rekommenderas. Kan inte du ta mindre?

Jag stickade på stickor 2,5 :lol: Men igår började jag om. På större stickor och då blev det hårdare. För hårt faktiskt. Jag tror jag fick lite bättre känsla för garnet medan jag virkade. Det är ju ganska stor skillnad jämfört med ullgarn som är rena gummibandet i jämförelse.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:
Bubbi skrev:

Jag stickade på stickor 2,5 :lol: Men igår började jag om. På större stickor och då blev det hårdare. För hårt faktiskt. Jag tror jag fick lite bättre känsla för garnet medan jag virkade. Det är ju ganska stor skillnad jämfört med ullgarn som är rena gummibandet i jämförelse.
Ja, bomull är fasligt stumt, och lin kanske ännu värre?
När jag stickade med jeansgarnet så gick jag upp i stickstorlek, och det blev genast bättre och lättare. Så du har nog rätt att du ska sticka med större du med.
Av Britt
Här har det stickats på stickor nr 3 och det blev nog ganska bra, tycker jag!
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Jag ska fundera lite...
Användarens profilbild
Av solängel
Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Knyttet & K
Kaffemoster
Marion
Nettan
sarahlc
solängel
zmurfan

Måste köpa lingarn... :notes:
Användarens profilbild
Av Häjk
Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Häjk
Knyttet & K
Kaffemoster
Marion
Nettan
sarahlc
solängel
zmurfan

Jag har följt bytestrådarna nu ett tag, så nån gång får jag väl göra slag i saken och delta :wink: :D
Användarens profilbild
Av Key
Det här är lagom stort för mig ;) :P

Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Häjk
Knyttet & K
Kaffemoster
Key
Marion
Nettan
sarahlc
solängel
zmurfan
Av Trista
Key skrev:Det här är lagom stort för mig ;) :P

Anmälda:[/color
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Häjk
Knyttet & K
Kaffemoster
Key
Marion
Nettan
sarahlc
solängel
Trista
zmurfan

Å hade glömt att skriva in mig i listan... men nu är jag med
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Anmälda:
Binaem
Britt
Bubbi
doddit
Fryle
Häjk
Knyttet & K
Kaffemoster
Key
Maddemoa
Marion
Nettan
sarahlc
solängel
Trista
zmurfan

Jag trillade visst bort!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Tycker det låter som att du verkligen beh&ou[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?