Jag har också en Paris. Färgen är jättefin, verkligen helt perfekt röd. Den är inte klarröd, utan lite mer dov i tonen. Djupt röd, men inte vinröd.
Kvalitén är väl..tja Hoppediz antar jag. Den känns lite tjock och sträv. Det blev bättre när jag manglade den hos en kompis, men sen var jag tvungen tvätta igen och då var den likadan sen. Orkar inte hålla på och mangla. Det är ju en stadig sjal, den avlastar bra, den lär hålla länge. Men inte lika mjuk och smidig som Storchenwiegen jag hade förut, ganska långt ifrån. Knuten blir större också och är lite svårare att dra ihop. Men å andra sidan kan jag i princip skippa att knyta en knut, och bara korsa ändarna och dra dem framåt och låsa dem genom att pilla dem under midjetyget. Det kan ju glida (fast det har inte gjort det hittils), men då känner man ju det. Att den är lite tjock "kan" ju kanske vara en fördel när man knyter på ryggen, för den lägger sig lätt slätt över barnets rygg och glider inte upp så lätt över rumpan som en glattare sjal lätt gör.
Så jag säger, det är en helt okej sjal, och man får ju lite vad man betalar för.
Infogar temporärt en bild på sjalen. Har lagt min PoP tröja, en röd socka och ett par vinröda byxor på sjalen så man kan jämföra färger lite. Min kamera fotar väldigt pixligt (hög ISO) inomhus :/

M född -04, som liten åkte han i en Ergo sele eller en Storchenwiege Leo Rouge långsjal. Nu börjar han bli stor och cyklar själv till skolan. V född -16 som myser i en liiiiila trikåsjal.