Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Liten Leo
Ullegulle!!! Nu ser du raskt till att komma hit till mig och lära mig knyta!! :this:

Jag måste se till att lägga upp en bild nu för jag ser ju att du får ner hela ditt barn, hur kommer det sig då att jag är så urbota klantig att halva min tremånadersbebbe hänger utanför :hmm: :oops:

Den ser så jäkla bra ut på din bild och för mig blir det bara "klatter"... :angry:
Användarens profilbild
Av Asia
:lol: prova att vika inn lite tyg i sittdelen så den blir lite smalare! Jag brukar oxå ha dedär problemet!(hm, undrar jusst om du vann den mt´n jag budade på oxå?)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Liten Leo skrev:Ullegulle!!! Nu ser du raskt till att komma hit till mig och lära mig knyta!! :this:

Jag måste se till att lägga upp en bild nu för jag ser ju att du får ner hela ditt barn, hur kommer det sig då att jag är så urbota klantig att halva min tremånadersbebbe hänger utanför :hmm: :oops:

Den ser så jäkla bra ut på din bild och för mig blir det bara "klatter"... :angry:
Det har nog med tyget att göra.
När det inte är manchester så "glider" barnet ner lättare.
På den bilden så har jag lagt Sonja ner på MTn på sängen och sen knytit.
När jag gör ryggkast så hamnar hon "längre upp" eller vad man ska säga...

Men ska vi inte ta och dra ihop en liten sjalträff då?
Jag är grymt sugen på att fika på chokladfabriken på söder...
Vi kanske kan ses där någon dag i veckan?
Så kan vi ju alltid kolla om det är någon mer som vill komma och kolla på är vi knyter...?
:lol:
Användarens profilbild
Av Sami
Att ha babymanshester på denna selen eftersom det blir en lite lättare sak att knöla ner i en väska tex... Manchestern gör även att den är mjuk och inget som känns hårt eller strävt samt att den har "broms"funktion gör ju att den inte glider hur som helst... vilket ju blir lite säkrare.

Om man tycker att det bromsar för mycket när man gör ryggkast, hmmm ska kolla hur jag gör själv....hmmm ett ögonblick... :roll:
Jo jag när jag ska studsa ner ungen lite så har jag ena handen innanför mellan selen och ryggen på barnet, ungefär där en blöja skulle sitta om hon nu haft någon så är det lite lättare att maka ner på plats.

Jag lär oftast ut höft kas ryggknytning och då är strävheten inte något problem ( ryggast får de lära när de kan höftkas) Detta är ett sätt att få bak barn på ryggen som oftast används tex i Afrika och det stimulerar barnet till att själv gripa tag vilket ju är praktiskt.

De här selarna går att få som man vill om man inte vill ha manchester på insidan så fixar de det!!! likaså hur man vill ha vaddering eller inte (personligen så har jag ingen alls på mina egna) Det är ju det som är tricket att man just kan välja precis som man vill med alla detaljer!!! Det finns alltså ingen standard på de här selarna från Peppa & Pepplonet som de numera heter. Det är kunden helt som bestämmer allt på den... Detta gör det visserligen svårt att ge en bedömning på den rakt av eftersom ingen av dem blir helt lika!!! :D
Av Liten Leo
Sami skrev:
Jo jag när jag ska studsa ner ungen lite så har jag ena handen innanför mellan selen och ryggen på barnet, ungefär där en blöja skulle sitta om hon nu haft någon så är det lite lättare att maka ner på plats.
Detta knep funkade faktiskt för mig. Jag tror att jag inte satta honom tillräckligt nära midjebanden och då är det ju inte så konstigt att ryggdelen blir lite kort... :roll: :lol:
Av Liten Leo
Ullegulle78 skrev:Liten Leo:
Har du fått till det med knytandet ännu? :)
Det är i alla fall på bättringsvägen. Har övat lite mer med BabyHawken i helgen.

...men Chokladfabriken är ju aldrig fel om man säger så... :mums:

Söder funkar för där är det ju rymligt.
Regeringsgatan är närmare mig men lite trängre... 8)
Av Liten Leo
Ullegulle78 skrev:
Vi kanske kan ses där någon dag i veckan?

:lol:
Sorry att jag inte hörde av mig förra veckan men det var saker på gång varje dag... *svettigt värre*

Nu är det lite lugnare :D
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Liten Leo skrev:
Ullegulle78 skrev:Liten Leo:
Har du fått till det med knytandet ännu? :)
Det är i alla fall på bättringsvägen. Har övat lite mer med BabyHawken i helgen.

...men Chokladfabriken är ju aldrig fel om man säger så... :mums:

Söder funkar för där är det ju rymligt.
Regeringsgatan är närmare mig men lite trängre... 8)
Men ska vi annonsera en liten sjalträff då?
Jag kan måndagar innan kl 14.00
tisdagar, onsdagar och torsdagar hela dagen.
Fredag samma som måndag...
När passar det dig? :D
Av Liten Leo
Ullegulle78 skrev: Men ska vi annonsera en liten sjalträff då?
Jag kan måndagar efter kl 12:30
Tisdag, onsdag, torsdag före kl 15:00
:D
Nu måste jag rusa till babysimmet... sen som vanligt... 8)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Liten Leo skrev:
Ullegulle78 skrev: Men ska vi annonsera en liten sjalträff då?
Jag kan måndagar efter kl 12:30
Tisdag, onsdag, torsdag före kl 15:00
:D
Nu måste jag rusa till babysimmet... sen som vanligt... 8)
Men ska vi säga nästa tisdag då?
Runt 11.00 snåret...?
Användarens profilbild
Av Bina
Ullegulle78 skrev:Här kommer iallafall en bild på min pepplon:

Bild

Vi är mer än nöjda! :D
:love:
Användarens profilbild
Av willywonka
Håller med föregående talare, jag är kär :loving: måste övertala mannen att vi verkligen behöver en :twisted:-djävulen har talat

Ullegulle om du jämför colibrin och pepplon, är pepplon nästan lika bra? Jag har varit sugen på en colibri, men de är ju lite svåra att få tag på och din pepplon var ju otroligt snygg!!

Sami finns det mer av tyget som ullegulle har på sin MT? :wink:

just ja, kan man fästa ngn typ av "bröstrem" på pepplon? Tycker att remmarna på min kozy skulle sitta bättre om de hamnade lite närmare halsen när man bär på rygg....
Användarens profilbild
Av Asia
jag vill prova collibri! Får vi oxå komma?
Användarens profilbild
Av Sami
willywonka skrev:Håller med föregående talare, jag är kär :loving: måste övertala mannen att vi verkligen behöver en :twisted:-djävulen har talat

Ullegulle om du jämför colibrin och pepplon, är pepplon nästan lika bra? Jag har varit sugen på en colibri, men de är ju lite svåra att få tag på och din pepplon var ju otroligt snygg!!

Sami finns det mer av tyget som ullegulle har på sin MT? :wink:

just ja, kan man fästa ngn typ av "bröstrem" på pepplon? Tycker att remmarna på min kozy skulle sitta bättre om de hamnade lite närmare halsen när man bär på rygg....

jag ska kolla med sömmerskan om det finns kvar något tyg av det turkosmönstrade.... det är ju ett äkta gammalt tyg så det finns inte i produktion...

man kan ju ta en rem och dra igenom axelbanden om man vill... så det är ju möjigt.. och vill man ha ett band som kan användas till att knyta in axelbanden när man bär på ryggen så fixar vi med det!!!

Ha det gott!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?